2342
Sök

Lastbilschaufförer

Dunken
9 oktober 2007
Felet är att många av dom får körkort nu är inga chaufförer utan bara bilflyttare,
dom vill inte göra nånting mer än bara köra bilarna inte lasta eller lossa nånting för det klarar dom inte av.
Trist men sant. 
Och ja det är brist på chaufförer men inte på bilflyttare, bästa tipset är om man känner nån som kan lägga ett ord.

//Dunken

7 Inlägg
9 oktober 2007
Dunken skrev:
Felet är att många av dom får körkort nu är inga chaufförer utan bara bilflyttare,
dom vill inte göra nånting mer än bara köra bilarna inte lasta eller lossa nånting för det klarar dom inte av.
Trist men sant. 
Och ja det är brist på chaufförer men inte på bilflyttare, bästa tipset är om man känner nån som kan lägga ett ord.

//Dunken

har du helt rätt i smile

Scania V8

LastbilsChaufför .-Sve-Norge-.
110 Inlägg
9 oktober 2007
om ett halvår går ja klart min transport utb i säffle, Troligtvis kyltransport i i norge me utgång från mysen, ska dit på praktik i veckor nu å se hur det är smile

om man ändå kunde åka t Australien lr nått å få köre en stor Peterbilt/Kenworth lr nått, road train tongue Vore maffigt! tongue

Student 2008-. Lastbils chaufför

76 Inlägg
9 oktober 2007
Dunken rockar:lol:...Dom flesta e ju lathundar...kör sj på gbg o lossar o lastar allt sj,de ni:P

Alltid skit gla.

8 890 Inlägg
9 oktober 2007
Dunken skrev:
Trist men sant. 

//Dunken

Kan inte mer än hålla med dig. Det är mer en livsstil än ett jobb.
De "bästa" körningarna/jobben får man via rekomendationer.

Fotograf på tierpidag.se

112 Inlägg
9 oktober 2007
Jag jobbar i Finland som chafför i en flyttfirma o de tycker jag är nog de mest varierade jobbet som går att hitta. Man vet inte alls vart resan tar o när man kommer hem, kör runt i europa. O detta jobb är inte bara körande, utan man packar, monterar ner och lastar lastbilen, sen så åker man sen lasta ut, om man har otur så är de 4 vångingar utan hiss med piano i lastet, monterar upp möblerna o ibland oxå packar upp låderna... så som chafför så är de mycket mer än att bara köra bil i en flyttfirma...

Skaune
9 oktober 2007
Jag kör alltmöjligt som går in i ett skåp, och de kan vara vart som helst, himma i skåne eller uppåt, men oxå neråt. Jag har oxå märkt av de att många vill bara köra o inte lasta, sen e de oxå så att de e många som inte kan lasta rätt o säkra. Att man har lastbilskort inebär inte att man är en duktig lastbilschaufför!

Lasbilschaufför
34 Inlägg
9 oktober 2007
Kan inte bli mer klargjort än vad Dunken skrev om alla nya chaufförer smile

Jag kör för Schenker och kör parti/styckegods. Börjar köra ner till Malmö nästa vecka och det innebär att man åker på eftermiddagen, lossar stycke i Malmö och sen lägger sej å sover i lastbilen. Dan efter så lossar och lastar man ekipaget i Malmö och runtikring i Skåne och när man är klar åker jag hem till Nässjö igen smile Så det är ju inte bara att sitta och köra.

Fast vill man bara köra så ska man ju försöka börja på nåt åkeri som kör containers, de behöer ju inte lossa eller nåt. Men jag skulle inte klara av det tror jag. Jag vill ha så m,an får greja själv å lossa å lasta å så å inte bara sitta still hela tiden...

www.norssmotorsport.se
www.johankarlsson.se
Kör: Renault Megane Sport -06

1 703 Inlägg
9 oktober 2007
Jag kör käk, från kungälv till skaraborg

http://www.garaget.org/gallery/archive/21225/145422_vs1btn.jpg

23 Inlägg
9 oktober 2007
Anställd hos stigs lotstjänst i jönköping, de har en bil som kör åt falköpings mejeri, ut till 5 willys butiker, värnamo+ västkusten. Kör 3 dagar/vecka, rätt gött.
Bild på min sida.

MVH Oskar

Driifter;)
1 630 Inlägg
9 oktober 2007
kör mat åt schenker runt i skaraborg till lite resturanger och affärer.. helt ok;)

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

115 Inlägg
9 oktober 2007
Jag jobbar åt Tekniska Kontoret i Kumla, där det blir både Lastväxlare kranbil och sopbil,, kör man sopbilen, då får man räkna med motion:) ca 300 in och urhopp ur bilen om dagen!

1 Inlägg
9 oktober 2007
Hej! gick ut skolan i våras... Har kört tankbil hela sommarn,  satans kul:D bor i piteå och körde från kiruna i norr och ner till örebro;P Fick se mycket och även träffa en jävla massa härliga "personer" big_smile

Lev livet fullt ut! VARJE DAG! :D

1 067 Inlägg
9 oktober 2007
Måste finnas massor med lediga jobb inom näringen då de tydligen tar in vilka nötter som helst tyvärr sad

Kan se ut som fan när man får grejerna tyvärr sad

1 Inlägg
16 maj 2008
Kör linertransport mellan fabrik och färjeläge, stora pappersrullar.
Även lite flis emellanåt! smile

Hinner du inte med är du inte snabb nog :E

10 Inlägg
14 maj 2009
Kör Skåne-Värmland 4dgr i veckan.
Grönsaker/kött/styckegods på väga upp sedan Papper/stycke/stål/plåt på vägen hem

246 Inlägg
14 maj 2009
Även jag är/var trucker.. Första jobbet jag hade så körde jag åt Posten i Oslo. Ganska sköjigt att böka omkring i centrala Oslo med lastbil. Mycket lasta/lossa arbete, dock enkelt med postvagnar.

Andra jobbet jag hade var att köra ut kött bröd grönsaker etc till Konsumbutiker runtom Värmland. Också mycket lasta/lossa. VÄLDIGT viktigt att det var bra lastat annars kan det ligga typ 300 limpor utspridda i skåpet tongue

Och nu till sommaren ska jag köra Dafgårds frysvaror till storkök över hela Värmland, ska bli skoj att få köra igen.

Miklen
14 maj 2009
Ja kör på Flygfrakt Landvetter.. kör allt möjligt känns det som tongue

7 281 Inlägg
14 maj 2009
Kör livsmedel ifrån coops lager i Bro ut till butikerna i hälsingland.

7 281 Inlägg
15 maj 2009
Evo-Offer skrev:
Fick CE-kort i onsdags så får se vad man kan tänka sig och köra:D körde krokbil genommanpower väldigt kul faktiskt fast bara här i borås då..timmerbil hade varit intressant faktiskt=) svårt och få jobb som de om man är nybörjare?

Om du känner folk eller faktiskt vågar ringa/åka runt till olika åkerier och presentera dig osv så ska det inte vara så svårt.
Speciellt inte nu under sommaren då alla tar semester.

Sök