Blivit av med körkortet?

MrTegefeldt Stålverksarbetare
21 november 2007 · 372 Inlägg

Hur får man reda på spärrtiden? Kommer de hem brev och skit från snut-styrelsen?

Subaru Impreza WRX STI "Petter Solberg Edition" (2005)
MariaC
21 november 2007 · 140 Inlägg

MazterX skrev:
Hur får man reda på spärrtiden? Kommer de hem brev och skit från snut-styrelsen?

Jag fick papper från polismyndigheten och länsstyrlsen som skickade ut ett register blad på vad man gjort för förseelser

Saab 9-5 (2005)
Mortalis VW-nörd?
21 november 2007 · 4 332 Inlägg

MazterX skrev:

Mortalis skrev:

MazterX skrev:
Blev av med lappen i tisdags morse klockan 00.10... Hade jobbat 15 timmar den dagen och var måttligt trött, körde hem som vanligt (dock lite lugnare är vanligt) och ska göra en vänstersväng. Ser att det slår om till grönt och kör, enda problemet var att de va inte jag som hade grönt, de va dom som skulle rakt fram :S
Självklart är den enda bilen ute, mer än jag, en polisbil som uppmärksammar mitt fatala misstag. Två förövrigt trevliga poliser kliver ur bilen och frågar efter körkortet, varpå jag överlämnar det och de enda jag hör är: "bra, då behåller vi det..." Waaah?
För att göra en lång historia kort, utankörkort (prövotid tongue) + 3000kr i böter

Haha ja de va ju tur att du stötte på två trevliga poliser tongue Snopet :o Hade tur när ja blev stoppad, tänkte inte broddera ut min historia men de va bra mkt värre än de där, och med prövotid

Jaa, jag är glad över det. Men jag tror att ena snuten blev lite putt när han sa att man kan dela upp betalningen av böter och jag kontrade med att: "det är skitsamma, det är ju snart löning" tongue
Hade du också prövotid? Hur lång tid tog de innan du fick ta om lappen? Jag har hört 3 månader och så har jag hört 6 månader.

Mja jag blev frisläppt hehe..han var på gott humör kan man väl säga då kanske :p men det beror väl på förseelsen, köra mot rött blir väl inte så lång tid, borde ju fått ett beslut hemskickat åtminstone?

MrTegefeldt Stålverksarbetare
21 november 2007 · 372 Inlägg

MariaC# Okey smile

Mortalis# Aja, men det kommer nog snart då. Var ju bara 1 dag sedan jag blev av med det.
Tydligen så är det ganska grovt att köra mot rött... Men jag får väl se hur lång tid de blir.

Subaru Impreza WRX STI "Petter Solberg Edition" (2005)
TheHumbleGangstas Gangsta medlem
21 november 2007 · 59 Inlägg

Har en del polare som har blivit av med det, en som blev av med den bara för att han körde om i 128 km/h! Han hade nästan fått det precis Då var det till att ta om körkortet igen för honom.
Har en annan polare som också blev tagen i den farten, och där så blev han bara tillsagd.

Skillnad på hur snuten är, har man tur så får man en på bra humör...

diamond_ Diamond
21 november 2007 · 540 Inlägg

Blev av med mittt efter 3veckor. Körde 130-140 på en 90-väg som ja trodde var 110..

Fick 3mån & 3600kr fattigare...

Tog körkortet 2månader efter spärrtiden.

Har ida haft kortet i 2½ år

I'm Rick James Bitch!
DoomDevil
21 november 2007 · 113 Inlägg

Hade riktigt mycket tur under tiden jag hade prövotiden på kortet.
Ett halvår efter den gått ut så blev jag tagen på E4 vid Norrköping kl 01:30 en vardag.
163km/h på 110-väg. Höll väl 180 när snuten hann ifatt... Var inte så mycket att diskutera.
Blev 4000kr fattigare och blev av med det i 3 månader (fick 1 månad rabatt av länsstyrelsen pga jobb).

Mazda Miata (1991)
Rylander
21 november 2007 ·

alain skrev:
Detta var för 25 år sent vid landvetter 238 på  110 ensam på motorvägen, blev tagen av flygande polis, jag stannade därefter vi polis kontrol, jag frågade "jag kör för fort?" nej nej sa polisman du flyger för låg! jag kunde inte undvika att skratta. Det hella blev 1200:- böter och 2 månader dragen körkort, överklagade och fick tillbaka körkort direkt efter 3 dagar på grund att det fanns inget transport till arbetet. tongue

haha

Glidar_N
22 november 2007 · 82 Inlägg

lång och brutal biljakt som jag kom undan i dock så kom en annan snutbil en stund senare från ingenstans och rammade mig i en korsning alldeles brevid en skola, var ju dock en fråga varför dom väljer att hetsa just där då jag säkerligen hade tryckt gasen i botten om jag inte åkt i diket. vart ett år spärrtid på den du!
grov olovlig ett halvår senare så då vart de 2 år.
och sedan tog jag om körkortet förra hösten smile

dallelito med lem
20 februari 2008 · 1 147 Inlägg

140Ricke skrev:
lång och brutal biljakt som jag kom undan i dock så kom en annan snutbil en stund senare från ingenstans och rammade mig i en korsning alldeles brevid en skola, var ju dock en fråga varför dom väljer att hetsa just där då jag säkerligen hade tryckt gasen i botten om jag inte åkt i diket. vart ett år spärrtid på den du!
grov olovlig ett halvår senare så då vart de 2 år.
och sedan tog jag om körkortet förra hösten smile

det känns som att du tycker det e ballt att försöka köra ifrån polisen?

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
tobee
20 februari 2008 · 735 Inlägg

Squadron skrev:
Jag blev av med mitt.

Jag körde 108 på 70väg, de plocka mig med lasern.
De ville att jag skulle få en spärrtid på 3månader, men kom undan med 1månad.

Hur lyckas alla få ner spärrtiden?

Har aldrig blivit av med körkortet, inte ens fått böter faktiskt. men nån gång lär väl bli den första så då behöver man alla tips man kan fåtongue

John87 Stolt Volvoägare
20 februari 2008 · 4 913 Inlägg

140Ricke skrev:
lång och brutal biljakt som jag kom undan i dock så kom en annan snutbil en stund senare från ingenstans och rammade mig i en korsning alldeles brevid en skola, var ju dock en fråga varför dom väljer att hetsa just där då jag säkerligen hade tryckt gasen i botten om jag inte åkt i diket. vart ett år spärrtid på den du!
grov olovlig ett halvår senare så då vart de 2 år.
och sedan tog jag om körkortet förra hösten smile

Såna som du förtjänar inte att ha körkort alls.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Glidar_N
20 februari 2008 · 82 Inlägg

det känns som att du tycker det e ballt att försöka köra ifrån polisen?

att det är ja!
nämen var lite väl oförsiktig om kortet första gången, och det var väl mer eller mindre av andra anledningar smile

tobee
20 februari 2008 · 735 Inlägg

140Ricke skrev:
lång och brutal biljakt som jag kom undan i dock så kom en annan snutbil en stund senare från ingenstans och rammade mig i en korsning alldeles brevid en skola, var ju dock en fråga varför dom väljer att hetsa just där då jag säkerligen hade tryckt gasen i botten om jag inte åkt i diket. vart ett år spärrtid på den du!
grov olovlig ett halvår senare så då vart de 2 år.
och sedan tog jag om körkortet förra hösten smile

Vilka människor det finns..:S. Och detta är ingenting du ångrar ?

666_Beast
20 februari 2008 · 1 863 Inlägg

Hur kan folk skryta med att bli av med kortet? Inte det minsta tufft att utsätta andra för fara och inte minst dig själv!

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
Beeme firefighter
20 februari 2008 · 85 Inlägg

nalle20 skrev:

pille64 skrev:
två gånger rattfylla:lol:

vadå lol? mad
det är nog tamefan det värsta man kan göra i trafiken, köra full!
du ska inte ha ett körkort!

jag vågar knappt köra fort, ser dom minst en gång om dagen, men nog har man
blivit rejält svettig ibland.

word. fattar inte vad det roliga är. jobbar som brandman å man har sett MYCKET alkoholrelaterat på vägarna. det är fan inte roligt.

BMW 325i cab "Beeme edit" (1994)
turboforssen Telge Drifting Team
20 februari 2008 · 5 398 Inlägg

grov vårdslöshet i trafik (bus körning inne i stan) 
blev av med det i 6+6 månader men slapp ta om det
bara göra en syn undersökning tongue

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
Opelmadness German cars, quality and beyond
20 februari 2008 · 8 197 Inlägg

Rovan skrev:
var riktigt nära på att bli av med de smile

körde i 117 på 90 väg... hehe

fick 1600 i böter o en varning hem skickad på posten smile

Samma här. hmm
Det var för två somrar sen på väg upp till Vansbro på bilträff, stod det två poliser utmed vägen på en lång fin sträcka med kalhyggen på bägge sidorna.
Efter en smygkurva åt höger med en vägskylt i innerkurvan stod en där med lasern.
120 på 90-väg. Ajjj.. Sa det till polaren när polisen visade lasern och den visade 120; Nu får du köra hem.

Följde med polisen bakom deras bil och fick skriva på ett papper, för att neka till bevis är bara idioti... Fick en bot på 1600 spänn och en liten moralkaka med en varning...
Tack och lov att det inte var NU! Hade varit dyyyyrt... hmm

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Opelmadness German cars, quality and beyond
20 februari 2008 · 8 197 Inlägg

MariaC skrev:
Har varit av med kortet 2 gånger tyvärr första gången var på riksväg 11 mellan sjöbo- Malmö
176 km/h på 90 väg fick böter på 2800kr det var innan dem höjde bötes beloppen och så tog dem kortet 6 månader

Andra gången var det på E6 208 km/h på 110 väg 4000 i böter av med kortet i 8 månader suck
har fått behålla det snart ett år

WUUUT??? yikes Kanske dags att skaffa en lite segare bil? wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Westergren Large Cap
20 februari 2008 · 1 816 Inlägg

När jag skaffar körkort så tänker jag då ta vara på det, så onödigt att betala böter och ta om körkortet.
Får man körkort ska man bevisa att man är god att ha kvar det!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang