3861
Sök

första riktiga snön idag, hur många avkörningar?

Spawn of Satan
56 Inlägg
11 oktober 2007
sant så sant!

DFFL
9 020 Inlägg
11 oktober 2007
Ifall ni inte vill slänga upp bilderna här och vill slippa allt runtomkring på t.ex sådana sidor när man kollar på de fullstora bilderna så får ni gärna använda FireTraXX.se.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

.......
2 655 Inlägg
11 oktober 2007
Trådstartare
GurraG skrev:
men vintern är då man har tid att bygga på sin bil inför sommaren.. winkwink men allvarligt det är helt otroligt hur folk förvånas varje år av snön

nja men faan, man ha ju inge garage sad. måste ju meka allt ute, och nu står bilen me helt rensad front och behöver lack och massa saker så klart man vill ha sommar året runt då hmm...

allt över 800kg och utan turbo e fjantigt
252 Inlägg
11 oktober 2007
lika mycket snö här "Hammarstrand" som Ö-sund, fick äntligen prova vinter bilen "celica gt4" på snö, gick ju skapligt, roligt som fasen hade man också, varit ute enda sen ja kom hem från jobbet, sommar puckar, 4wd, turbo å snö big_smile

.......
2 655 Inlägg
11 oktober 2007
Trådstartare
LindeMan skrev:
lika mycket snö här "Hammarstrand" som Ö-sund, fick äntligen prova vinter bilen "celica gt4" på snö, gick ju skapligt, roligt som fasen hade man också, varit ute enda sen ja kom hem från jobbet, sommar puckar, 4wd, turbo å snö big_smile

AVUNDSJUK PÅ DEJ big_smile..........................................................

1 661 Inlägg
11 oktober 2007
Haha, folk blir lika förvånade varje år då den första snön kommer. Hoppsan, snö va visst halt.

355 Inlägg
12 oktober 2007
megaman_k skrev:
Klart man förvånas, är ju inte ens mitten på oktober.

Och som att inte första snön brukar komma vid den här tiden? Har ju varit så dom sista åren.. Men att dom i fjällen fortfarande har sommardäcken på förvånar mig!

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
12 oktober 2007
Har inte varit i diket, men jäävligt nära... Vägen svängde å ja vred på ratten, men bilen gick rakt fram iaf hmm Inte de roligaste som finns, tur de var uppförsbacke iaf, inte för att de är bra, men bättre än utför tro ja...hmm
Sen så vet ja ju att om man åker fyrkrafs så ska man peta ner, sikta me framhjulen å stämpla, men vem fan tänker på de när pulsen ökar å diket kommer närmare å närmare... inte ja iaf, inte när man inte är bredd på de... Nåja, tur att audin trots allt bestämde sej för att svänga före diket roll, annars hade ja nog suttit här å grina nu sad

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

Fotograf
966 Inlägg
12 oktober 2007
beemern skrev:
ja detta ska bli spännande, fick lite bilder av EWRS här på garaget på hans bussresa från östersund till orsa och va bara tvungen att kolla om de är fler som har några roliga bilder att dela me sej av big_smile 

själv fattar ja inte vart vissa folk får sitt körkort ifrån, kör av på de mest konstiga ställena. tongue...

allt detta hände mellan sveg och orsa

Fuck... och jag som ska iväg imorrn och hämta M3an ifrån Verkstad i Mora med sommar sulor.=/ Kommer bli spännande..

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se

.......
2 655 Inlägg
12 oktober 2007
Trådstartare
MickeTuncer skrev:
beemern skrev:
ja detta ska bli spännande, fick lite bilder av EWRS här på garaget på hans bussresa från östersund till orsa och va bara tvungen att kolla om de är fler som har några roliga bilder att dela me sej av big_smile 

själv fattar ja inte vart vissa folk får sitt körkort ifrån, kör av på de mest konstiga ställena. tongue...

allt detta hände mellan sveg och orsa

Fuck... och jag som ska iväg imorrn och hämta M3an ifrån Verkstad i Mora med sommar sulor.=/ Kommer bli spännande..

ja de kommer bli riktigt spännande tongue. ja va ju och gjorde framvagnsinställning på brorsans bil för en månad sen eller va de nu va och då hade de snöat under natten. snö på småvägarna och jääävla massa snö å slask på vägen me 17" lita halvblanka sommardäck på tongue gick ju hur bra som helst.

sen fattar ja inte ett skit över varför folk blir förvånad, ja har haft körkortet ett år nu och vet att då ja tog uppkörningen så va de fullt vinterväglag. så bullshit, folk är bara för jävla lat att fara å byta till vinterdäck och sen kommer dom me ursäkten då de händer nåt "ja hann inte byta till vinterdäck. ojj är de redan vinter å alla andra dumma kommentarer.

inga fler bilder då?...

183 Inlägg
12 oktober 2007
beemern skrev:
sen hade vi 3st lastbilar som fått stanna också då dom inte kom nånstans, men dom kan man verkligen inte klandra då man vet hur de är me lastbilar och halka ibland, vilket kan vara ett rent helvete

Jo de är inte roligt å halka runt i en lastbil direkt..
Du som bor i Östersund vet vilken backe jag menar nu.. direkt efter rondellen om man far mot Sollefteå från Östersund, den backen kan vara ett riktigt helvete om de kommer fel sorts snö alltså.
Har tillochmed haft svårt med personbilen där någon gång. smile
Senast redigerat av Merca-Hakan (12 oktober 2007)

House/Trance diggare
287 Inlägg
12 oktober 2007
Ingen snö här inte, sist kom väl snön i Januari här tror jag. Räcker rätt så bra ändå.

.......
2 655 Inlägg
12 oktober 2007
Trådstartare
Merca-Hakan skrev:
beemern skrev:
sen hade vi 3st lastbilar som fått stanna också då dom inte kom nånstans, men dom kan man verkligen inte klandra då man vet hur de är me lastbilar och halka ibland, vilket kan vara ett rent helvete

Jo de är inte roligt å halka runt i en lastbil direkt..
Du som bor i Östersund vet vilken backe jag menar nu.. direkt efter rondellen om man far mot Sollefteå från Östersund, den backen kan vara ett riktigt helvete om de kommer fel sorts snö alltså.
Har tillochmed haft svårt med personbilen där någon gång. smile

OOJA. den då man far förbi stugun/hammarstrand och vidare till sollefteå? tongue.
den e riktigt jävla brant...

"The Stig"
390 Inlägg
12 oktober 2007
Jälla skit big_smile snöa här lätt i 10 minuter,regn halva dan,snö i 20 min,sen regna det igen.Quattron stod och väntade i startgroparna,så vart det inge neutral

Så då tog man ut Skylinen på en runda.Gud ända in i helvete vad hal den är när det är blött.Gick fan inte att åka.Spann på tvåan rakt fram,så var det bara att åka hem och parkera.Men kul var det.wink

Om man kan gasa fullt....har man trimmat för lite...

.......
2 655 Inlägg
12 oktober 2007
Trådstartare
323fSportT skrev:
Jälla skit big_smile snöa här lätt i 10 minuter,regn halva dan,snö i 20 min,sen regna det igen.Quattron stod och väntade i startgroparna,så vart det inge neutral

Så då tog man ut Skylinen på en runda.Gud ända in i helvete vad hal den är när det är blött.Gick fan inte att åka.Spann på tvåan rakt fram,så var det bara att åka hem och parkera.Men kul var det.wink

haha men de är ju de som är kul ju tongue. va samma me min i sommar, spann konstant på 1:an-2:an då de regnat men då driver den ju bara bak så de är ju aningen lättare för mej tongue...

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
12 oktober 2007
snöade här med idag... var ut med scorpan och åkte lite brett på en grusväg som var mer som en vinterväg nu tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Son Of Murphy
782 Inlägg
12 oktober 2007
För mig får det gärna vara vinter o snö. Är ingen värme-människa. tongue
Det där med "förnånad över halka" förstår jag ännu inte, man kan väl för f-n inte bara kolla ut; "soligt idag, ingen halka", utan man måste ju kolla tempraturen. Det sämsta väglaget är ju mellan +5 och -5.
Jag själv som jobbar natt kör jävligt försiktigt nu tidiga morgonar o sena nätter, för då har tempraturen legat just runt +2, och hade "rekord" igår morse på -2grader...

Men jotack har haft mina besök i diverse snödrivor o ett dike på 10år med körkort. big_smile
Första avåkningen var en klassisk rakt-fram-i-kurva grej med en gammal Opel Kadett.
Sen hade jag en Opel Manta några bilar senare, vilken tack vare viktfördelning för grus-rejs, betedde sig som en framhjulsdriven bil. Ja den gick nämligen rakt fram i så fort man försökte ta en kurva.

Ska bli "spännande" o se hur Volvon sköter sig nu, första turbobilen jag har o allt... hmm Trivs bäst med framhjulsdrift då jag tycker man får bättre kontroll över bilen. Men får nog ta det jävligt lugnt... tongue
Receptet: Framhjulsdrift och 200hk säger... Tja det får man se i vår! big_smile

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!

947 Inlägg
12 oktober 2007
usch jag vill inte heller ha vinter.. nyss skaffat cab så vill ju glida i den... å ja jobbar som lastbilschaufför å då finns de nog inget värre än kyla å halka.. redan vart med om ganska ordentlig olycka med lastbil pga halka

saab expert
248 Inlägg
12 oktober 2007
tur man bor på rätt ställe hoppas jag slipper all snö över huvudtaget,

C20LET
1 041 Inlägg
12 oktober 2007
hihi jag behövde bara en vattenplan inatt för att kvadda min vectra 2000 smile

Vi tycker olika vet jag, that's it

Sök