Varning för civilsnutar

chrno RE-雨宮
27 oktober 2007 · 481 Inlägg

Men alltså, Det är skillnad på civila polisbilar och civila polisbilar. Rent teoretiskt sett så skulle en polis kunna köra Ferrari eller vadfansomhelstt som rullar på 4 3 eller 2 hjul. Beror ju helt på vad han har för uppdrag. Pratar ni om Trafikpoliser så är dom väl oftast antingen MCburna antingen civilt eller Polismc, eller i en Volvo/Saab eller skåpbuss.

RE-Amemiya Kitted FD3S
volvotomten
27 oktober 2007 · 274 Inlägg

JapMax skrev:

volvotomten skrev:
Kan säga detta angående alla "långa antenner"

Alla polis bilar har ej detta inte av de nya i allafall. hur jag vet ?

Jobbar volvo

mycket diskreta antenner
bilarna smälter in kalas bra snart svårt att se vilken som e vilken av dom men brukar även ha x tra stort gummiskydd för dragkroken.

Ah lr hur? tongue Varenda civil i Motala har dom här feta dragkroksskydden, varför har dom de? Tänkte att de inte är värt o nämna då jag inte har någrabelägg för att de används utanför vår stad smile

vad jag har fått till mig är det faktiskt skyddsombuden inom poliskåren som ville ha dessa då konstaplarna slog i benen på de gamla . Många tillbud o smärtor hehehehe:lol:

anderzohn bilbytarkung
27 oktober 2007 · 196 Inlägg

i kristinehamn värmland har dom en xc-90 vit med takbox men dock med två feta antenner på sidan men inte så lätt att se för takboxen...plus ett par 9-5or kombi

sponsor:
RUDSKOGA BIL&DÄCKSERVICE AB
Mercedes E220D AMG "Anderzohn" (2014)
LindstroM_SAAB
27 oktober 2007 · 4 Inlägg

MatteR skrev:
Tja.
Blev stoppad av en civilsnut idag. Körde om honom och sen förtsatte upp till 140 eller nåt och sen såg att det blinkade bakom. Men jag slapp böterm ibland har man tur.
Detta va utanför Töreboda i Skaraborg. En mörkgrön v70.
Skriv gärna ner om ni vet fler omkring i Sverige så man vet vart man ska akta sig:)

Har lagt det reg nr UZW 516 på minnet för tycker jag ser den rackarn för gämnan smyga omkring runt Töreboda.

Fredrik-79
27 oktober 2007 · 2 164 Inlägg

Thomassouth skrev:

Zwonka skrev:
Jag har blivit stoppad en gång av en civilsnut, men då för att jag släppte av en massa folk i stan med  ölburkar i händerna....

Hur som, jag har hört att civilbilarna flyttas runt mellan enheterna just för att vi inte ska kunna kartlägga dem...

/ A

Stämmer utmärkt, de har rotationer med bilarna med ca 6 månaders mellanrum.

Det blir svårare och svårare och se civilarna nu. Men titta efter andra antenner, t.ex finns det inga civila saab 9-5 utan extra lång antenn, utbytt vid hajfenan alltså.

I Örebro har även polisen köpt in 4 stycken Ford C-max! Gråa och utan någon som helst utrustning. Sitter bara ett blåljus i dörren, inget annat indikerar på att det är en polisbil. Dessa används dock inte till trafikkontroller etc. utan bara som transportfordon. Säger inte att dom itne kan stanna er för det..

Örebropolisen har också en "pilotbil", en stålgrå Saab 9-5 sedan -03 med regnr WAW118. Den har speciell utrustning för att bara åka runt och jaga oss stackare som kör några km för fort. Bilen används ENBART till det. Åker fram och tillbaka på E20 runt Örebro. Akta er!

EDIT: Ni runt Örebro kan också akta er för Saabar med regnr som börjar på X; XPK, XHD, XBK, XKP osv osv. Oftast mörkblåa/svarta SC.

Den ska ha runt 270 hk den 9-5 sedan och man ser inte så lätt att den är en snut bil.
Har sett när den har accat upp och sen dratt förbi.
De gick inte sakta direkt med blåljusen på.

MVH

F

Saab 9-5 SE (2001)
rickylicious Webbutvecklare
27 oktober 2007 · 2 369 Inlägg

En till fråga om "myter" då smile Någon har sagt att civilbilar inte har något skattemärke på plåten? Låter otroligt så jag tvivlar starkt på det men någon som vet säkert hur det är? smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
zortep
27 oktober 2007 · 911 Inlägg

såg en civilare i tyresö ! en blå Mercedes buss typ ! allt tonat utom frampartiet och inga extra antenner !  eftersom den var parkerad på vägen när jag gick förbi la jag märke till de extra lysen bakom grillen ...

pic up the phone, wazzzaaa
Fredrik-79
27 oktober 2007 · 2 164 Inlägg

rickylicious skrev:
En till fråga om "myter" då smile Någon har sagt att civilbilar inte har något skattemärke på plåten? Låter otroligt så jag tvivlar starkt på det men någon som vet säkert hur det är? smile

Dom jag har sett har haft skattemärke.

MVH

F

Saab 9-5 SE (2001)
John87 Stolt Volvoägare
27 oktober 2007 · 4 913 Inlägg

zortep skrev:
såg en civilare i tyresö ! en blå Mercedes buss typ ! allt tonat utom frampartiet och inga extra antenner !  eftersom den var parkerad på vägen när jag gick förbi la jag märke till de extra lysen bakom grillen ...

Hur vet du att det va en civilare?

Kollade du reg-nr?

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
AeroMalm BMW fantast
27 oktober 2007 · 1 172 Inlägg

i landskrona är det en volvo v40. rbk nånting har jag för mig... tonade rutor. 3 antenner.. orginal på taket och 2 små extra på sidan... tror alla civilare har dom 2 extra... respekterar v40 som fan här nere... volvo och saab över huvudtaget... man vet aldrig om det e en civilare.. här ska ju poliserna ta tillbaka makten över gängen så det vimmlar av snutar här.. inte kul för en däckbrännare som mig..big_smile

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
Akka
27 oktober 2007 · 1 174 Inlägg

matchen mellan aik - ifk så va det massa jävla civvar som cirkulerade runt! DET VAR MÅÅÅÅNGA som inte hade tonade rutor!

John87 Stolt Volvoägare
27 oktober 2007 · 4 913 Inlägg

Akka skrev:
matchen mellan aik - ifk så va det massa jävla civvar som cirkulerade runt! DET VAR MÅÅÅÅNGA som inte hade tonade rutor!

Igen, hur vet du att alla de var civilare?

Några kanske var, men du kan omöjligt veta om du inte slog upp reg-nr på alla.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Charles_ Är nog fan bara bitter..
27 oktober 2007 · 365 Inlägg

Orkade inte läsa tråden men i Örebro finns det en Silvrig Saab 9-5 med reg nr som börjar med WAV, svart tonade rutor.. Sedan också..

Pain is temporary, Glory last forever.
B-Body GM B-Body Nörd
27 oktober 2007 · 370 Inlägg

i västerås brukar reg nr börja med TJB

CHEVROLET, a high quality product from General Motors
Pioneer CDJ 2000 nexus + DJM 2000 nexus + RMX 500 + HDJ 2000 W + S-DJ08
Pikey
27 oktober 2007 · 2 283 Inlägg

Berättar de civilsnutar jag vet där jag bor

Halmstad: Svart 9-5 aero tonade bakrutor årsmodell: 2004
Laholm: Vit V70 svarta bakrutor sen en likadan vit med icke tonade rutor det är den gamla modellen av V70. Sen har de en passat kombi med 3 antenner på årsmodell: 2000
Sen en svart XC70 med massa antenner på.

R.I.P. Michael Jackson!
Clintan66
31 maj 2011 · 2 011 Inlägg

Mrc30 skrev:
KJE 399 Volvo 945  VIT Utryckning RpS Pmyn I Skåne Malmö

XJA 620 Volvo xc70 FLerfärgad  "blå" Utryckning RpS Pmyn I Skåne Malmö

KFS 981 Volvo 944  VIT Utryckning Rps Pmyn I Skåne Malmö

RAY 235 Saab 9-5 2.3Ts ¨Grå Utryckning Rps Pmyn I Skåne  Malmö

DETTA ÄR BILAR SOM JAG HAR SETT TIPS TILL ER OM NI SKULLE FÅ DEM BAKOM ER!!!

Skåne: Polismyndigheten Malmö.

RHP 043 / Volvo V70 / Röd / 2010
SCL 207 / Volvo V70 / Vit / 2001
UDY 182 / Volvo V70 / Vit / 2004
CDK 672 / Volvo V70 / LjusBlå / 2009
BES 674 / Saab 9-5 Kombi 2,3T / Grå / 2008

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang