Någon som är kristen?

blacken
18 januari 2008 ·

intemartin skrev:

blacken skrev:

intemartin skrev:

ja det var ju ett moget svar. men handen på hjärtat eller bibeln så krävs det ju inte så många hjärnceller att förstå att gud är påhittad, jag tror på helt andra saker. och gud användes ju förr som ett sätt att få svar på våra frågon, vem har satt dit dom blinkande sakerna på natthimlen ?
jo då säger man gud, vem gör så att det blåser, jo gud, det var ju lättare att bunta ihop alla frågor under ett tak och göra nån skapare ansvarig. som man då var tvungen att lyda och dyrka.

Så var det ju för, samma sak med svinkött detta betraktades först och främst som orent pgr av att det härsknade så fort i ökenvärme då fetthalten är liknande mäniskans och då höll ju får kött osv mkt längre då det hade lägre fetthalt och således så ansås det inte så bra att äta svinkött för det blev dåligt fort och gick inte att ha med på karavanerna i öknen. men idag har vi ju kylskåp så då försvinner ju liksom argumenten mot. men för så var det ju inte så konstigt att muslimer ansåg det vara ett sämre kött.

Det är ju klart att oftast är ju religion starkt knutet till nöd och fatigdom varav båda gjorde oss påminda om döden varje dag, således så får man ju fler att bli troende, i ett välmående sammhälle så behöver man inte påminnas lika starkt om detta.

Numera är det mesta förklarat vetenskapligt men inte vissa saker tex andar osv (kan säga att det spökar duktigt konstiga ljud läten, siluetter av männskor på vår gård vi har men vem fan orkar bry sig)

men så länge folk inte prackar på andra folk sin skit så är det ok med vad som helst
men då vissa som utövar religion tex kristendom, islam fanatiker krävar att alla andra ska lyda annars straffar gud dig (även om det går emot religionens grundtanke)

sen de kristna/muslimer som inte tycker att bögar ska få gifta sig
väx upp och skaffa er ett liv.

Så du kan alltså  bortom allt tvivel,vetenskapligt garantera till 100% bevisa att Gud inte finns?
Sedan det däringa med griskött, så "glömde" du trikiner och annat smått och gott som griskött kan innehålla och som inte är fullt så nyttiga att glufsa i sig.
Sedan det med bögar och läbbor, så går jag på Darwin och "moder natur" linjen.

jadu jag kan med sunt förnuft garantera att gud inte finns och du om du inte visste det så är stor del av naturriket homosexuella det är faktisk helt naturligt. och det är inte så nyttigt att glufsa i sig kött eller huve taget och jag tvivlar att det är därför de gamla karavan gubbbar och gummorna tänkte på trikiner ??

En stor del av djuriket är INTE homosexuella. Du måste skilja på dominans beteende och homosexualitet.  Ett homosexuellt beteende gagnar inte artens  överlevnad och reproduktion. Och det där med "sunt förnuft" och människan är inte helt i paritet med varandra.

blacken
18 januari 2008 ·

Rushman skrev:
Asså varför kan inte alla bara sluta tjafsa med kristna?
Låt dom tro det dom gör det går inte att ändra på, tro mig jag har försökt.

Dom vet helt enkelt inte bättre...

Jag håller med dig, säger samma sak fast ifrån en diametral synpunkt. smile

ATMTA
18 januari 2008 ·

Rushman skrev:
Asså varför kan inte alla bara sluta tjafsa med kristna?
Låt dom tro det dom gör det går inte att ändra på, tro mig jag har försökt.

Dom vet helt enkelt inte bättre...

Konstigt nog har kristna samma uppfattning av sånna som du...  roll

AAA7
19 januari 2008 · 36 Inlägg

ATMTA skrev:

AAA7 skrev:

ATMTA skrev:

http://tektonics.org/copycat/osy.html    roll


Sen fanns det en väldans massa andra artiklar osv....


Vilka är dem som har gjort videon du visade?

http://en.wikipedia.org/wiki/Zeitgeist


Denna har jag själv inte läst (inte hela iaf..)

http://www.realtruth.org/articles/07060 … QgodIiS41g


Vill bara påpeka att vara försiktig med vad man säger och väljer att lita på..  Det finns så mycket så kallad "information" om olika saker o ting. Som baserar sig en bit av en text.. men om man läser hela texten (eller boken) så förstår man vad dem verkligen vill säga med just  "den" texten någon annan citerade och fick ut en helt annan tolkning.


Jag vet att det finns en person som vill visa att alla världens religioner är en och samma i grunden. Kommer tyvärr inte ihåg namnet eller vad det han tror på kallas.. men det liknar mycket zeitgeist, nu när jag kollade på filmen.
Och han grundar sig på enbart lite text bitar av olika religioner, som han sedan sätter ihop och berättar det som om det var så. Han utgår alltså från sin egen teori och "klipper" lite här o där för att få sin teori att verka stämma..  hoppas ni förstår.. hehe tongue

Förstår fullt ut vad du menar... den filmen är på ett sätt att man till och med ifrågesätter själva filmen p.g.a av att han är så rak. 

Nu menar jag inte att alla MÅSTE se på denna film.. Del 1 består av att motbevisa religioner... jag själv tror på något men har inga bevis.... sanningen för mig är att ingen har svaret... vem bestämmer vad som är rätt och fel? 

strunta i del 1 om det nu är så känslig med religionsdelen av filmen... men kolla på resten, kolla den nya valutan som disktueras b.l.a.  Amero.. sök på google... Kolla NAU ( North American Union)

Kolla upp släkten rothschild t ex. han snackar om saker som fick i våran vardag och mycket mer.  Allt från mellanöstern problemen, till wtc 9/11, till första världskriget, till chip under huden som ID-kort/kreditkort där det inte nämns att de har radiofrekvens.

Tycker någon sedan att det är skitsnack t ex. så är det ens egen åsikt. Jag säger inte att någon MÅSTE tycka som mig eller andra här som sett denna film, men jag vill ge alla chansen att se den här filmen.  Det finns idag stora tecken eller levande bevis på att det lutar åt fel håll. Först kanske man tycker att

ALLA HAR RÄTT TILL SINA ÅSIKTER I POLITIK OCH RELIGION OCH DESSA TVÅ SAKER SKA INTE BLANDAS IHOP.


jeklar mkt text, brukar oftast inte palla att skriva så mycket i forum hehe.
smile

Jojo, men det jag reagera på i filmen va att han baserar sig på "fakta" som inte stämmer... Det finns ju folk som tror på han rakt av och skiter i att leta själva.. sen får de en helt fel uppfattning osv..

haha det gör det säkert. det är väl därför man lyckas manipulera människor så lätt om man vill så att säga...

AAA7
19 januari 2008 · 36 Inlägg

Det jag ville ha sagt på detta forumet va att
Ni skulle vara snälla och lägga ner lite av eran tid och titta på den här filmen.

http://www.zeitgeistmovie.com/

(kom ihåg att jag respekterar alla religioner o.s.v.!!)

Och är ni känsliga för kritik ang Gud o.s.v. fine! men kolla längre en del 1 på filmen.

turbojohan
19 februari 2008 ·

Jag är kristen och det står jag för. Viker mig inte en millimeter vad ni än säger.

FireTraXX DFFL
19 februari 2008 · 9 020 Inlägg

turbojohan skrev:
Jag är kristen och det står jag för. Viker mig inte en millimeter vad ni än säger.

Kul för dig, då kan du ta några oompa loompas och jultomten så kan ni leva lyckliga i sjumilaskogen med "gud".

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Racso Dr Snuggles
19 februari 2008 · 956 Inlägg

FireTraXX skrev:

turbojohan skrev:
Jag är kristen och det står jag för. Viker mig inte en millimeter vad ni än säger.

Kul för dig, då kan du ta några oompa loompas och jultomten så kan ni leva lyckliga i sjumilaskogen med "gud".

Haha, så sant så.

Gud och all sorts religion är bara "bullshit" enligt mig .

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"
turbojohan
19 februari 2008 ·

Racso skrev:

FireTraXX skrev:

turbojohan skrev:
Jag är kristen och det står jag för. Viker mig inte en millimeter vad ni än säger.

Kul för dig, då kan du ta några oompa loompas och jultomten så kan ni leva lyckliga i sjumilaskogen med "gud".

Haha, så sant så.

Gud och all sorts religion är bara "bullshit" enligt mig .

Vill ni tycka det så ska inte jag lägga mig i. Jag vet bara vad jag tror på och jag är övertygad om att det är sant.

richardoo290 VOLVO for life..
19 februari 2008 · 2 113 Inlägg

turbojohan skrev:

Racso skrev:

FireTraXX skrev:

Kul för dig, då kan du ta några oompa loompas och jultomten så kan ni leva lyckliga i sjumilaskogen med "gud".

Haha, så sant så.

Gud och all sorts religion är bara "bullshit" enligt mig .

Vill ni tycka det så ska inte jag lägga mig i. Jag vet bara vad jag tror på och jag är övertygad om att det är sant.

varför är du så övertygad då?

Racso Dr Snuggles
19 februari 2008 · 956 Inlägg

turbojohan skrev:

Racso skrev:

FireTraXX skrev:

Kul för dig, då kan du ta några oompa loompas och jultomten så kan ni leva lyckliga i sjumilaskogen med "gud".

Haha, så sant så.

Gud och all sorts religion är bara "bullshit" enligt mig .

Vill ni tycka det så ska inte jag lägga mig i. Jag vet bara vad jag tror på och jag är övertygad om att det är sant.

Men hur kan du vara övertygad om att något är sant, när varken du eller någon annan nånsin har fått fram några bevis ?
Vem är det som har tryckt in det i huvudet på dig att "det är så det är bara" ?

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"
DPB Öh, barlös.
19 februari 2008 · 300 Inlägg

Nepp, jag är iallafall inte kristen.

turbojohan
19 februari 2008 ·

richardoo290 skrev:

turbojohan skrev:

Racso skrev:

Haha, så sant så.

Gud och all sorts religion är bara "bullshit" enligt mig .

Vill ni tycka det så ska inte jag lägga mig i. Jag vet bara vad jag tror på och jag är övertygad om att det är sant.

varför är du så övertygad då?

Jag har upplevt Guds närvaro på ett underbart sätt.

Racso Dr Snuggles
19 februari 2008 · 956 Inlägg

turbojohan skrev:

richardoo290 skrev:

turbojohan skrev:

Vill ni tycka det så ska inte jag lägga mig i. Jag vet bara vad jag tror på och jag är övertygad om att det är sant.

varför är du så övertygad då?

Jag har upplevt Guds närvaro på ett underbart sätt.

Hahahaha ! Det bästa idag !

Behöver inte posta fler inlägg i den här tråden känner jag ..

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"
turbojohan
19 februari 2008 ·

Vill ni diskutera mer om detta så adda denna personen på msn, han diskuterar gärna säger han.
church4everyone@live.se

FireTraXX DFFL
19 februari 2008 · 9 020 Inlägg

turbojohan skrev:

richardoo290 skrev:

turbojohan skrev:

Vill ni tycka det så ska inte jag lägga mig i. Jag vet bara vad jag tror på och jag är övertygad om att det är sant.

varför är du så övertygad då?

Jag har upplevt Guds närvaro på ett underbart sätt.

Jag har också kickat ecstasy, betyder det att jag är troende?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Maizer
19 februari 2008 ·

Såg på tal om det dig diskutera kola kranar i ett annat forum wink

turbojohan
19 februari 2008 ·

Maizer skrev:
Såg på tal om det dig diskutera kola kranar i ett annat forum wink

Menar du mig?? Jag har inte diskuterat det vad jag vet.

Super_Micke Bildrulle
19 februari 2008 · 499 Inlägg

Jag är inte kristen, men väljer stanna kvar i Svenska kyrkan för att det ska bli lätt att begrava mig en vacker dag. Icke medlemmar ur Svenska kyrkan kan vägras kyrklig begravning, och det är inte mitt val att göra, lämnar jag till mina efterlevande, om dom så vill slänga mig på tippen eller något sånt...

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se
blacken
19 februari 2008 ·

FireTraXX skrev:

turbojohan skrev:

richardoo290 skrev:

varför är du så övertygad då?

Jag har upplevt Guds närvaro på ett underbart sätt.

Jag har också kickat ecstasy, betyder det att jag är troende?

Jag blev troende långt innan "e" och andra moderna droger fanns. vad ska jag skylla på? smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang