Någon som är kristen?

Maizer
19 februari 2008 ·

turbojohan skrev:

Maizer skrev:
Såg på tal om det dig diskutera kola kranar i ett annat forum wink

Menar du mig?? Jag har inte diskuterat det vad jag vet.

Menade firetraxx

lelleal
19 februari 2008 · 1 150 Inlägg

Kristendomen är en intressant läsning men onödig att hänga upp sig på smile

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
FireTraXX DFFL
19 februari 2008 · 9 020 Inlägg

blacken skrev:

FireTraXX skrev:

turbojohan skrev:

Jag har upplevt Guds närvaro på ett underbart sätt.

Jag har också kickat ecstasy, betyder det att jag är troende?

Jag blev troende långt innan "e" och andra moderna droger fanns. vad ska jag skylla på? smile

Sinnessjukdom? tongue

Du får väl skylla på vad du vill, eller strunta i att skylla på något. big_smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
niclas_swe bitter besserwisser
19 februari 2008 · 644 Inlägg

blacken skrev:

FireTraXX skrev:

turbojohan skrev:

Jag har upplevt Guds närvaro på ett underbart sätt.

Jag har också kickat ecstasy, betyder det att jag är troende?

Jag blev troende långt innan "e" och andra moderna droger fanns. vad ska jag skylla på? smile

allmän sinnesförvirring? fylla?

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA
Rinnegan Malleus Malificarum
19 februari 2008 · 2 401 Inlägg

Tacka vet man att man är antingen Nihilist, ateist eller agnosticist. Gillar dock Taoism, men bara för en högre upplysning.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Goteborg *Crew of GBrt*
19 februari 2008 · 149 Inlägg

FireTraXX skrev:

turbojohan skrev:

richardoo290 skrev:

varför är du så övertygad då?

Jag har upplevt Guds närvaro på ett underbart sätt.

Jag har också kickat ecstasy, betyder det att jag är troende?

Ha ha ha ha .....

Medlemsskap i GBrt? Kontakta mig via PM.
Skyracer Skyracer
20 februari 2008 · 917 Inlägg

Jag är kristen för att jag blev det när jag föddes in i svenska kyrkan.
Men jag är inte religiös, tror alltså inte på en Gud (inte någon alls, oavsett vad man kallar sin egen Gud).
Jag tror på människan att antingen så gör man gott eller ont, och inte skall man skylla det (som många gör) på något annat (gud t.ex.).

Jag tror dock på att de som mår bra och är hjälpt av att tro på en Gud givetvis skall få göra det. Om det lyser upp deras tillvaro så låt dem självklart tro det, om de ger dem ett lyckligt liv (vilket man har rätt till).
Men kom inte försök att säga att något annat är sant eller inte (religiös eller ateist). Tror man på något så skall det respekteras, så länge man inte försöker trycka ner någon annan genom att säga att "det finns inga bevis". En tro är en tro, inte en vetenskap. Om man tror på något låt de göra det. Om man inte tror på något, låt dem göra det.

Tycker det är förkastligt att nedvärdera och håna någon annan bara för att man tycker olika. Det förtjänar man inte oavsett om man tror eller inte tror. Jag är alltså inte religiös men tycker verkligen illa om er som hånar de som har en religion.

Mvh
Håkan

Senast redigerat av Skyracer (20 februari 2008)

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö
Toyota AE86 Sprinter Trueno "GT Apex - Panda - Initial D" (1986)
Toyota GR86 (2022)
alminjo SLK
20 februari 2008 · 610 Inlägg

Som att fråga araberna om de är muslimer...

NxV ElectroRaggare
20 februari 2008 · 883 Inlägg

Jag har bara en religion.
FSM
Jag är en Pastafarian. 

Besök oss på www.venganza.org
-Church of the Flying Spagetti Monster-

smile

http://www.idg.se/2.1085/1.14313
http://en.wikipedia.org/wiki/Flying_Spaghetti_Monster
http://www.svd.se/kulturnoje/mer/kommen … 465809.svd
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6e/Touched_by_His_Noodly_Appendage.jpg/250px-Touched_by_His_Noodly_Appendage.jpg

Senast redigerat av NxV (20 februari 2008)

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
fegge_89
20 februari 2008 · 1 302 Inlägg

Är det inget som de som går ut förlorar typ begravnings rätt eller något ?

Innox Turbocharged
20 februari 2008 · 421 Inlägg

fegge_89 skrev:
Är det inget som de som går ut förlorar typ begravnings rätt eller något ?

Nej, däremot kan det bli svårt att gifta sig i kyrkan om inte minst en i paret är med.
Vore ju inte särskilt praktiskt annars om man dog o fick inte begravas för man inte var med i kyrkan lol

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.
richardoo290 VOLVO for life..
20 februari 2008 · 2 113 Inlägg

Innox skrev:

fegge_89 skrev:
Är det inget som de som går ut förlorar typ begravnings rätt eller något ?

Nej, däremot kan det bli svårt att gifta sig i kyrkan om inte minst en i paret är med.
Vore ju inte särskilt praktiskt annars om man dog o fick inte begravas för man inte var med i kyrkan lol

soptippen nästa cool

Senast redigerat av richardoo290 (20 februari 2008)

Super_Micke Bildrulle
20 februari 2008 · 499 Inlägg

fegge_89 skrev:
Är det inget som de som går ut förlorar typ begravnings rätt eller något ?

Asså, begravd blir du, men du kan nekas en kyrklig begravning, alltså präst som pratar om hur snäll du var även fast du kanske inte var det. Var ju ett uppmärksammat fall nyligen där en person nekats av en kyrkoherde för att denne gått ur svenska kyrkan.

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se
blacken
20 februari 2008 ·

FireTraXX skrev:

blacken skrev:

FireTraXX skrev:
Jag har också kickat ecstasy, betyder det att jag är troende?

Jag blev troende långt innan "e" och andra moderna droger fanns. vad ska jag skylla på? smile

Sinnessjukdom? tongue

Du får väl skylla på vad du vill, eller strunta i att skylla på något. big_smile

Kan väl vara plausibelt, men då måste man väl ha ett sinne att bli sjuk i.big_smile

Senast redigerat av blacken (20 februari 2008)

blacken
20 februari 2008 ·

richardoo290 skrev:

Innox skrev:

fegge_89 skrev:
Är det inget som de som går ut förlorar typ begravnings rätt eller något ?

Nej, däremot kan det bli svårt att gifta sig i kyrkan om inte minst en i paret är med.
Vore ju inte särskilt praktiskt annars om man dog o fick inte begravas för man inte var med i kyrkan lol

soptippen nästa cool

Eller brännbart/komposterbart, synd bara att dom har gjort luckorna så rackarns små. det blir ett grymt pressande av dom som ska "begrava" en. lol

blacken
20 februari 2008 ·

Goteborg skrev:

FireTraXX skrev:

turbojohan skrev:

Jag har upplevt Guds närvaro på ett underbart sätt.

Jag har också kickat ecstasy, betyder det att jag är troende?

Ha ha ha ha .....

Skratta du, men tänk på, att morgondagen har du ingen aning om.

andersbranderud
10 november 2010 · 1 Inlägg

” undrar om de finns några kristna personer här på garaget..?”

Jag var hängivet kristen förut i sex år. Men när jag kom fram till att den historiske Ribi Yehoshua – Messias – undervisade sina efterföljare att praktisera direktiven i Torah [”Moseböckerna”] så bytte jag religion. En stor orsak var att jag studerade hemsidan www.netzarim.co.il

En person skrev:

” Jag vill tro på Gud.
Tanken att allt ont som händer har en mening är lockande.
Livet hade blivit så mycket bättre om man hade någon att skylla på, och även att ha någon att tacka om något gott hände utan en till synes god anledning.

Men jag har svårt att tro.”

Det är inget svårt att tro på en Skapare.

Enligt vetenskap så har universum en begynnelse (http://arxiv.org/abs/gr-qc/9403004).

Det är en grundläggande fysisk lag (kausalitet) att varje fysikalisk händelse i universum har en orsak. Eftersom rymd-tiden har en begynnelse så fanns det en första fysikalisk händelse. Varje observerad fysisk händelse har en orsak. Genom induktion så har den första fysiska händelsen en orsak. Det vetenskapliga faktumet att rymd-tiden har en begynnelse implicerar att denna Yttersta Orsaken är icke-dimensionell och oberoende av rymd-tiden.

Alla icke-slumpmässiga mönster, vars ursprung är kända, t.ex. ett formellt logiskt bevis eller en programmeringskod, har sina ursprung i en ordnad mängd av tankar i ett förnimmande (engelska: sentient) medvetande. Genom induktion så är detta sant för alla icke-slumpmässiga mönster (åtminstone ända tills apor framställer och skriver in på en dator ett tidigare oupptäckt matematiskt bevis.) Icke-slumpmässiga mönster, t.ex. DNA, implicerar att den Yttersta Orsaken (som initierade ursprungsvilkoren, vilka ledde till evolutionen av DNA) är ett förnimmande medvetande och har en ordnad mängd av tankar; Han är ordnad.

Detta är per definition en Skapare.
Vidare går det att bevisa - med formell logik baserat på vetenskapliga premisser att Skaparens Instruktioner finns i ”Moseböckerna” samt att Dennes syfte med mänskligheten är att de ska praktisera de Instruktionerna.[Klicka på påståendet för belägg.]

Dock, allt ont som händer har ingen mening. Människor som gör ont mot andra sker pga. deras fria vilja, inte pga. Skaparen.

Anders Branderud

Senast redigerat av andersbranderud (10 november 2010)

Fimp3n Random
10 november 2010 · 480 Inlägg

Årets bump?

Sushikocken Sleeper
11 november 2010 · 3 084 Inlägg

Göra ett konto för att bumpa en gammal tråd för att predika sin religion på ett bilforum känns ganska desperat. Suck nu invaderar dörrknackarna överallt.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang