Diskussion om att göra bilfilm i framtiden. Avstannat projekt.

Benan
12 december 2007 · 271 Inlägg

Du har PM
Caprin kan tänka sig va med

Senast redigerat av Benan (12 december 2007)

CarCass CarCass
12 december 2007 · 627 Inlägg

Arto skrev:
Ett tips! big_smile

Det måste vara lite humor med. Till exempel när bilarna står på startlinjen och det blir grönt så har clownen i filmen råkat stoppa i backen, HAHA! Fyfan har sett det i nån film och det är ju lika roligt varje gång.

Det har man inte sett typ förton gånger förr då heller neutral

Nej

Senast redigerat av CarCass (12 december 2007)

Join the Evolution
Alister schtek
12 december 2007 · 478 Inlägg

Passar en -64 pontiac le mans in?

Haxxel JDM
12 december 2007 · 593 Inlägg

Phaetoon skrev:
Hur går det? Finns det något trevligt manus man kan få läsa, eller är det hemligt?

Nä inte färdigt manus, men det finns en story. Men den ligger hemma hos en kompis nu, men du kan få den sen.


Arto: jo vi har lite komiska inslag planerade.

Det ska vara JDM och bana!
Honda Civic Minimi "Antagonisten" (1993)
Akakapukko
12 december 2007 · 1 779 Inlägg

Arto skrev:
Ett tips! big_smile

Det måste vara lite humor med. Till exempel när bilarna står på startlinjen och det blir grönt så har clownen i filmen råkat stoppa i backen, HAHA! Fyfan har sett det i nån film och det är ju lika roligt varje gång.

e inte de i något typ motorprogram på tv eller om ja inet minns helt fel ett reseprogram där dom åker till nån bana i något land där man kan köra på bana.

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum
Volvo S40 T4 "5 Bultad" (2003)
Haxxel JDM
13 december 2007 · 593 Inlägg

Man kan köra på bana i de flesta länder...

Har ni något tips på musik vi kan använda i filmen? Finns en tråd för bilmusik, men den skulle ta år att leta igenom, har ni något tips på musik som skulle passa i denna film så dela med er.

Var det någon som ville ha storyn skriven för sig?

Vill ni snacka film eller annat med mej så kan ni lägga till mej på msn axelhedman@hotmail.com smile

Det ska vara JDM och bana!
Honda Civic Minimi "Antagonisten" (1993)
stollen Blev inte som jag borde blivit
13 december 2007 · 418 Inlägg

Låter rätt intressant. Ska ju fixa till bilen en hel del nu i vinter så.
Fast frågan är ju då när det blir. Om datumet är bestämt.
Vore även kul att få en lite mer detaljerad story wink

Kmr det ske under en dag/helg eller blir det under flera dagar.
För kmr det bli under flera dagar, så måste man ju fixa ledigt från jobb/skola.

/kristofer

Senast redigerat av stollen (13 december 2007)

Man vet att en bil har använts på rätt sätt när bromspedalen rostat fast.
jimpo89
13 december 2007 · 151 Inlägg

tjenare vart ska filmen spelas in ? hur lång ska filmen va? vet ej vad ni tycker men många vrider på nacken när man kör förbi med min tongue ni kan väl höra av er MVH jimpo

Volvo V70n 2,4t "familjeräcern" (2002)
Haxxel JDM
14 december 2007 · 593 Inlägg

stollen skrev:
Låter rätt intressant. Ska ju fixa till bilen en hel del nu i vinter så.
Fast frågan är ju då när det blir. Om datumet är bestämt.
Vore även kul att få en lite mer detaljerad story wink

Kmr det ske under en dag/helg eller blir det under flera dagar.
För kmr det bli under flera dagar, så måste man ju fixa ledigt från jobb/skola.

/kristofer

Jag tror vi siktar på en helg för om vi ska ha det på jobbdagar så kommer vi antagligen bli kraftigt reducerade i antal. Fredag till söndag som max...

Detaljerad story kan jag inte riktigt ge er ännu men jag kan skriva ihop en lite kortfattad  handlingsidé som vi nu bygger på. Det är alltid svårt att beskriva en films handling utan att det låter lite konstigt men jag försöker.

Här kommer den:

Det handlar om en person i 18års åldern som är med i ett gäng på ca 5 pers som stjäl bilar till en handlare. Det är vad de brukar göra, men de är alla bilintresserade, så de drar på ett streetrace för att titta någon gång. Då blir huvudpersonen väldigt inspirerad och börjar lägga all sin tid på att drömma om racen och känslan. Så under en stöt mot en bil så ser han en  fet bil som han senare på egen hand stjäl och börjar mer och mer glida ifrån gruppen in i streetracevärlden. Detta får gruppens verksamhet att vackla och det blir uppror i gruppen. Allt avgörs av att under en stor stöt mot ett garage med flera ferraribilar och porshar så uteblir han för att han valt att gå på streetrace samma kväll. Gänget får ut bilarna men sen går det åt helvette och huvudpersonen hamnar i dilemat i vilken krets han skall välja.

Vill höra all konstruktiv kritik ni kan komma med så att vi kan utvekla oss.

Det ska vara JDM och bana!
Honda Civic Minimi "Antagonisten" (1993)
Masterworks
14 december 2007 ·

Ni kan få använda lite musik från vår senaste skiva om du vill? cool

http://www.heave.nu

Witte Eclipse :P
15 december 2007 · 254 Inlägg

jag och min bil kan tänka oss att medverka, troligtvis har jag byggt om den lite mer då oxå.

//Witte
"Man har inte misslyckats förrens man har gett upp!"
Projekttråd
[img]http://www1.garaget.org/gallery/archive/73868/608717_64ywqo.jpg[/img]
melkersson
17 december 2007 · 23 Inlägg

Haxxel skrev:
Man kan köra på bana i de flesta länder...

Har ni något tips på musik vi kan använda i filmen? Finns en tråd för bilmusik, men den skulle ta år att leta igenom, har ni något tips på musik som skulle passa i denna film så dela med er.

Var det någon som ville ha storyn skriven för sig?

Vill ni snacka film eller annat med mej så kan ni lägga till mej på msn axelhedman@hotmail.com smile

Chamillionaire - ridin dirty..
Kanske passar tongue

No Japshit Just Real Power
North
17 december 2007 · 824 Inlägg

verkar som en riktigt häftig idé. skulle lätt kunna tänka mig vara med wink

liquisole
17 december 2007 · 1 237 Inlägg

detta låter nice, synd att jag bor i Finland big_smile skulle knappast ändå fått vara med men ska bli kul att se filmen när den är klar! smile

Haxxel JDM
17 december 2007 · 593 Inlägg

melkersson skrev:

Haxxel skrev:
Man kan köra på bana i de flesta länder...

Har ni något tips på musik vi kan använda i filmen? Finns en tråd för bilmusik, men den skulle ta år att leta igenom, har ni något tips på musik som skulle passa i denna film så dela med er.

Var det någon som ville ha storyn skriven för sig?

Vill ni snacka film eller annat med mej så kan ni lägga till mej på msn axelhedman@hotmail.com smile

Chamillionaire - ridin dirty..
Kanske passar tongue

Heh nja kanske, den är lite för känd för min smak. Jag vill inte att man ska känna igen låten som en stor hitt när den hörs i filmen, det ska ju trotsalt vara bakgrundmusik. Ska igentligen vara en ansiktslös låt som ger känsla åt tillfället.

Det ska vara JDM och bana!
Honda Civic Minimi "Antagonisten" (1993)
bmx
17 december 2007 · 7 100 Inlägg

Haxxel skrev:

melkersson skrev:

Haxxel skrev:
Man kan köra på bana i de flesta länder...

Har ni något tips på musik vi kan använda i filmen? Finns en tråd för bilmusik, men den skulle ta år att leta igenom, har ni något tips på musik som skulle passa i denna film så dela med er.

Var det någon som ville ha storyn skriven för sig?

Vill ni snacka film eller annat med mej så kan ni lägga till mej på msn axelhedman@hotmail.com smile

Chamillionaire - ridin dirty..
Kanske passar tongue

Heh nja kanske, den är lite för känd för min smak. Jag vill inte att man ska känna igen låten som en stor hitt när den hörs i filmen, det ska ju trotsalt vara bakgrundmusik. Ska igentligen vara en ansiktslös låt som ger känsla åt tillfället.

underoath-the sun still sleeps kanske? smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
klarrre
17 december 2007 · 502 Inlägg

Teriyaki Boyz - Tokyo

Låten från Fast and the furius tokio drift. smile

Hellre jagad och jäktad, en Anhållen och häktad
Haxxel JDM
17 december 2007 · 593 Inlägg

Har hittat lite musik från Gtr2 som vi antagligen kommer använda oss av. Vet ni något mer spel med bra musik?

Det ska vara JDM och bana!
Honda Civic Minimi "Antagonisten" (1993)
bmx
17 december 2007 · 7 100 Inlägg

Haxxel skrev:
Har hittat lite musik från Gtr2 som vi antagligen kommer använda oss av. Vet ni något mer spel med bra musik?

need for speed?

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Haxxel JDM
18 december 2007 · 593 Inlägg

True!

Det ska vara JDM och bana!
Honda Civic Minimi "Antagonisten" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang