Saltupproret - för trafiksäkra vägar utan salt !

Izual
14 december 2007 · 4 571 Inlägg

r-ted skrev:
Lås den här jävla tråden.
Ingesalt kommer med samma argument hela tiden, och i princip idiot förklarar alla som är för salt.

Jag har funderat på det men det är samtidigt lite roligt att se hans dåliga argument och samma ältande om exakt samma svar i olika menings uppbyggnad.

"ingesalt" Om du inte börjar ta fram lite riktig fakta och inte bara någonting du påstår du har läst här och var, jag kräver länkar eller liknande som bekräftar det du säger från pålitliga källor.

Sedan kräver jag även att du visar lite hyfs, bara för att andra inte håller med dig behöver du inte vara otrevlig. Fortsätter du med detta ovanstående kan jag lova dig en låst tråd.

ingesalt
14 december 2007 · 45 Inlägg

viccoA skrev:

ingesalt skrev:

John87 skrev:

Varför måste du skriva med fet text? Bara jobbigt att redigera bort taggarna roll

Sen är det roligt att du måste ta samma argument flera gånger för att få det att se ut som flera smile

> Om du läser riktigt noga, så ser att de att-satser jag tagit upp inte alls är desamma !
> De är för övrigt inte mina, utan faktiskt Vägverkets egna argument ang. saltets effekter
> Jag valde att ta med några, men jag kan lova det skulle kunna vara många fler, utan att
> behöva nämna samma flera gånger !

Och fortfarande hävdar du med en dåres envishet att VV "bara saltar som satan utan att tänka sig för"...
>> Nu påstår du något som jag aldrig har skrivit eller skulle skriva !

Nu säger du ju emot dig själv ganska rejält...
Självklart vet man om de negativa effekterna av saltning. Men de positiva överväger på de ställen man saltar.

Timpa100
14 december 2007 · 12 Inlägg

r-ted skrev:

Akka skrev:
Folk har fått detta med salt om bakfoten (speciellt dom som saltar)..

DET SKA SALTAS NÄR DET ÄR BLANK IS Å HALT!

NÄR DET ÄR HELT VANLIG JÄVLA SNÖ SÅ SKA DET ENBART PLOGAS!!!! För om dom saltar när det är snö så blire bara slask som resulterar i:

* Skitiga bilar som i sintur leder til latt folk tvättar bilarna å föroreningarna åker ner i backen

* Onödigt mycke salt = onödigt mycke rost

* När dom saltar på snön så blire slask som stänker upp å försämrar sikten!!!!!

AMEN

kan bara hålla med ... fan finns det någon mer som tänker likadant.

Jag håller med smilesmile

ingesalt
14 december 2007 · 45 Inlägg

Izual skrev:

r-ted skrev:
Lås den här jävla tråden.
Ingesalt kommer med samma argument hela tiden, och i princip idiot förklarar alla som är för salt.

Jag har funderat på det men det är samtidigt lite roligt att se hans dåliga argument och samma ältande om exakt samma svar i olika menings uppbyggnad.
>> Dåliga argument, ältande och samma svar, skriver du. Ta en titt på andras inlägg också. Är det egentligen så mycket variation i deras inlägg ?

"ingesalt" Om du inte börjar ta fram lite riktig fakta och inte bara någonting du påstår du har läst här och var, jag kräver länkar eller liknande som bekräftar det du säger från pålitliga källor.
>> Exakt vad är det du vill att jag ska bekräfta ?

Sedan kräver jag även att du visar lite hyfs, bara för att andra inte håller med dig behöver du inte vara otrevlig. Fortsätter du med detta ovanstående kan jag lova dig en låst tråd.

>> Angående att visa hyfs. Jag försöker trots alla påhopp och tveksamma inlägg föra en seriös diskussion. Att vara otrevlig gynnar inte saken ... eller hur?

Ekbl0m Stövarn
14 december 2007 · 225 Inlägg

vafan måste inte ha salt för att kunna köra bil, köpp dubbdäck och kör med insidan av skallen och inte 140 på blank is, man överlever utan problem

Jag såg ljuset i tunneln men det var visst tåget
dagg
14 december 2007 · 657 Inlägg

tyst me dig nu "ingesalt".. de räcker nu

Jens_89
14 december 2007 · 66 Inlägg

Dom har för första gången börjat salta där jag bor. Tycker det blir ganska bra när dom saltar när det ät is på på vägbanan, men så är det gångerna när dom saltar på snö sad och det är tyvärr dom gångerna man kommer ihåg.
Jag är emot saltet, tycker det har gått bra innan här i Jämtland. Hoppas att deras "prov saltning" (som dom kallar det) slutar till nästa vinter.

Det är aldrig för sent för att att ge upp
John87 Stolt Volvoägare
14 december 2007 · 4 913 Inlägg

Ekbl0m skrev:
vafan måste inte ha salt för att kunna köra bil, köpp dubbdäck och kör med insidan av skallen och inte 140 på blank is, man överlever utan problem

Tyvärr fungerar inte det.
Hade man gått efter det tankesättet hade vi inte haft bilbälten, airbags eller något annat hjälpmedel.

Kör man bara med skallen får man inga problem, eller hur? wink

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Jens_89
16 december 2007 · 66 Inlägg

John87 skrev:
Kör man bara med skallen får man inga problem, eller hur? wink

Exakt min mening

Det är aldrig för sent för att att ge upp
BigDanny Big Danny
16 december 2007 · 45 Inlägg

På Gotland saltas det inget alls, och det brukar jvligt mycket halka här, men ändå så är det mindre olyckor här, fast vi bönder kör väl lugnare än fastländarna! wink

Så salt eller inte salt det är frågan!

Volvo 740 (1987)
Ekbl0m Stövarn
16 december 2007 · 225 Inlägg

ne men vafan skulle kunna köra runt på vintersulorna med 740 utan problem men visst jag kan absolut inte ta kurverna och sånt lika fort men vafan kör man lugnt så går det på grusade vägar med vinterdäck

Jag såg ljuset i tunneln men det var visst tåget
Nyman_
12 mars 2008 · 602 Inlägg

tur att man bor på gotland:-)

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone
Volvo V90 R-design "Rödingen" (2017)
hinowa
20 december 2009 · 626 Inlägg

jisses skrev:
Bort med saltet å låt folk lära sig att köra istället

+1

för att bli gammal och vis, måste man vara ung och galen!
Opelmadness German cars, quality and beyond
20 december 2009 · 8 197 Inlägg

Dagens trådlyft? Hahaha... ^^

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang