1890
Sök

Mr. funs old mini////// Project "Revolution" A new breed......

The Gunner
182 Inlägg
15 december 2007
Torlejf skrev:
Rushman skrev:
LillNaisarn skrev:
Intressant tråd! Sen tycker jag att det är lite väl tråkigt att folk håller på klanka ner på MR.Fun och div andra "kända" bil byggare.

skulle villja se er komma med 1-2 bilar per år hur bra resultatet blir, går ju inte att jämnföra med om man hållit på en bil i flera år jämt emot dessa som var nämnda.
Dock så tycker jag att det är synd att det är mkt fusk över dessa byggen, vad är iden bakom det hela kan jag inte heller förstå!

Håller med! Lite lustigt hur ett par garagetkillar kan sitta å klanka på 2 av sveriges absolut bästa bilbyggare, hur mkt dom gör själva vågar jag inte svara på dock...
Kolla Mr. Funs Porsche, Kooz 350z, bara löjligt med folk som tror sig såpass mkt att dom kan kalla de för skitbyggen o.s.v.

PaintworX: Även om du verkar väldigt duktig bilbyggare så är det aningen klumpigt att komma och håna ett av Mr. Funs gamla projekt. Ta en titt på hans tidigare byggen innan du dömer honom som bilbyggare.

Mr Funs Porsche? wink När byggde han en sån?

Han menar nog Qvarnis It´s funs Porsche!!

Keyboard Not Found - Press [F1] to Continue.

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
15 december 2007
Cheva_power skrev:
Torlejf skrev:
Rushman skrev:

Håller med! Lite lustigt hur ett par garagetkillar kan sitta å klanka på 2 av sveriges absolut bästa bilbyggare, hur mkt dom gör själva vågar jag inte svara på dock...
Kolla Mr. Funs Porsche, Kooz 350z, bara löjligt med folk som tror sig såpass mkt att dom kan kalla de för skitbyggen o.s.v.

PaintworX: Även om du verkar väldigt duktig bilbyggare så är det aningen klumpigt att komma och håna ett av Mr. Funs gamla projekt. Ta en titt på hans tidigare byggen innan du dömer honom som bilbyggare.

Mr Funs Porsche? wink När byggde han en sån?

Han menar nog Qvarnis It´s funs Porsche!!

Hur f-n kom du fram till det? Jag tror han menade Leffes Porsche, du vet han som bor nere vid hörnet efter korvkiosken?

Ungefär lika logiskt att han menade honom nämligen. big_smile
Med tanke på att Qvarnis inte bygger för att vinna Peoples Choice, så som "Mr fun" och "Kooz" gjorde.

Bygger rolig bil. :)

1 833 Inlägg
15 december 2007
Fan att jag inte kom och hälsade på idag sad Får komma över imon!!

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
15 december 2007
Cool project, i would definately come and see it on ELMIA big_smile

Are you going to use the chrome rims Mr Fun used? Personaly i think that the car would look better with rims like these:

Work Resax II
http://www.stylabilen.se/felgarochdeck/work/Rezax2_BKB_19big.jpg
Senast redigerat av laazy (15 december 2007)

Greetings, infidel.
91 Inlägg
15 december 2007
PaintWorX skrev:
There is no exuse for bad workmanship , it dos`nt matter how long it takes or how fast you can do it , it must be done right !
   The biggest problem that people do , is they have maybe 5 months to do a car , take it easy for the first 4 months and then go all out in the last month. This way all the important stuff like quality is missed out.

Spoken like a true champ. big_smile

This looks really awesome. I'm gonna follow this thread. Keep up the awesome work.

The left lane is the passing lane.
NOT the "go as fast as I fucking want to hurr de hurr durr" lane.

4 506 Inlägg
15 december 2007
Nice there! Where ar you going to youse the Carbonfiber?

Vh Wallis

Kan du andas kan du dö.

4 506 Inlägg
15 december 2007
_Wallis_ skrev:
viccoA skrev:
_Wallis_ skrev:
Om allt går vägen med mitt bygge så kommer det sitta D2 brommsar & fjädring i min projektbil med! smile Grymma grejer!

Bromsarna är okej, värre med de äldre coiloversen...

Lite si och så med kvaliteten på D2, men man får vad man betalar för.
Nu har ju version 2 kommit av coiloverkiten och nu börjar det bli bättre ordning på produkterna...Har varit rätt mycket fel, läckage och annat strul med de tidigare D2 satserna.

Se bland annat:
http://www.zatzy.com/showthread.php?t=2 … &pp=20

[OT]
Om mitt projekt blir av, Så ska vi ta fram Coilovers till 240 då det inte finns än.
Så det blir med de nyaste delarna.

Kan du andas kan du dö.

rakäre
1 275 Inlägg
16 december 2007
Trådstartare
http://www.garaget.org/gallery/archive/68391/209703_dhu131.jpg
The first and second stage are now complete

http://www.garaget.org/gallery/archive/68391/209704_qbwdpz.jpg
Just the Klarlack and then the polish left!

Sponswers:Svenska Fälg ,CD bilradio , Grunt.se , Raidopower.se , Exydos car audio , Alpine , Orion , Streetperformance , Zanders technology , Ralphs däck , Standox , Henrikssons import
Fastest mo-fo in town
http://www.heave.se/mp3/8ball.mp3
"Masterworks" elmia 2010

Backwoods Garage!
1 405 Inlägg
16 december 2007
ser riktigt nice ut big_smile  galet snyggt med kolfiber!!

mvh Philip

LAMPAN - Back wood´s garage - Western Chaos
Kör Saab 90 T16 - turbo & 1060kg - http://www.garaget.org/?car=49214
Sköter Media åt min bror och hans 200sx 1uz-V8 driftingbygge:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265625

DraMinBil.nu
1 016 Inlägg
16 december 2007
looks realy sweet paintworx.

But, what are you going to name the car? "Mr Fun's old Mini" are not suitible for a brand new car. Rename the thread so that people can realy understand the effort you put in the car!

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )

108 Inlägg
16 december 2007
Tyvärr så är det så att vi är för få här i sverige som vet hur det "ska " se ut ..

Dom allra flesta människorna som går på mässor å röstar tex på sånna bilar som är rena utställningsbilar tänker inte efter och har ingen kunskap

Det dom ser är ett skal , skulle lika bra vara utan en motor också, Dom röstar på att den är "Häftig"

Och som en person tidigare skrev här i tråden att dessa bilar har vunnit så många priser ?

Vad är det svåra förstår jag inte , spons  , bra kontakter , Polare som hjälper till

Är det så svårt att bygga ihop ett skal då ? Och framför allt inte ens få nått rakt eller att de funkar som det ska ?

"Näe fan skit i det , det är ingen som ser det"

Och sen så vinner dom 200 pokaler och vi andra som vet hur det ska gå till stör oss .. tyvärr så är det! 

Hoppas verkligen att du lyckas med denna Mini , ska bli skoj att se den på elmia !

MVH

Never drive faster than your angel can fly
338 Inlägg
16 december 2007
Härlig projekttråd, Keep on working

Hellre Nürburgring än vigselring

870 Inlägg
16 december 2007
SKytrax skrev:
Tyvärr så är det så att vi är för få här i sverige som vet hur det "ska " se ut ..

Dom allra flesta människorna som går på mässor å röstar tex på sånna bilar som är rena utställningsbilar tänker inte efter och har ingen kunskap

Det dom ser är ett skal , skulle lika bra vara utan en motor också, Dom röstar på att den är "Häftig"

Och som en person tidigare skrev här i tråden att dessa bilar har vunnit så många priser ?

Vad är det svåra förstår jag inte , spons  , bra kontakter , Polare som hjälper till

Är det så svårt att bygga ihop ett skal då ? Och framför allt inte ens få nått rakt eller att de funkar som det ska ?

"Näe fan skit i det , det är ingen som ser det"

Och sen så vinner dom 200 pokaler och vi andra som vet hur det ska gå till stör oss .. tyvärr så är det! 

Hoppas verkligen att du lyckas med denna Mini , ska bli skoj att se den på elmia !

MVH

Håller helt med där, många av de bilar som har vunnit priser eller som är väldigt uppmärksammade har jag sett att tex framspoilern hänger lite sådär på sniskan och sånna småsaker som JAG tycker förstör mycket. Hellre en bil utan alla skärmar utanför bilen som är välgjord och med många finesser! Jag börjar gillar äldre bilar och mer cleana bilar för jag tycker det har gått på tok för långt.

Och NE jag har inte själv byggt en massa bilar på hur kort tid som helst och bla bla bla, men jag tänker då aldrig ställa ut en bil som ser ut som vissa "extrema"!

Allfixare
1 475 Inlägg
16 december 2007
I have now read every page... And when i see the pics of Mr Funs build, the thoughts in my mind are "now i understand why the people at pimp my ride were so intrested in him". His building skills are bollocks as we would say in England ( i also come from England paul). It´s a true joy to see someone make a turd into a trophy.... All the best to you paul, keep up the good work! It will be nice to see you at Elmia 2008 with a true showstopper!
Senast redigerat av fish (16 december 2007)

TeamWCR.se
533 Inlägg
16 december 2007
tråkigt att säga men 90% av alla inlägg som har skrivits i denna tråd handlar inte om bilen. den handlar om skitsnack om pokalvinnare.
Tycker ni ska hålla er till tråden då detta är en Projektråd och inte ett chattforum.
Tycker det är dålig stil mot personen som har tråden.

108 Inlägg
16 december 2007
spraYcanE skrev:
tråkigt att säga men 90% av alla inlägg som har skrivits i denna tråd handlar inte om bilen. den handlar om skitsnack om pokalvinnare.
Tycker ni ska hålla er till tråden då detta är en Projektråd och inte ett chattforum.
Tycker det är dålig stil mot personen som har tråden.

För det första så kan du ta reda på vem som byggde denna bil från början , i mina ögon en skojare ,

Inte så konstigt då att man tänker på den killen när den här bilen hoppar fram igen efter något år.

Och detsutom får massa bilder på hur dåligt det var gjort av den förra ägaren .

Ser inget fel att man pratar om också det !

MVH

rakäre
1 275 Inlägg
16 december 2007
Trådstartare
Chat , talk do what you like in this thread..................

Just dont piss each other off ........... at the end of the day ........ each other is all we have got in this bent stupid world.

Sponswers:Svenska Fälg ,CD bilradio , Grunt.se , Raidopower.se , Exydos car audio , Alpine , Orion , Streetperformance , Zanders technology , Ralphs däck , Standox , Henrikssons import
Fastest mo-fo in town
http://www.heave.se/mp3/8ball.mp3
"Masterworks" elmia 2010

TeamWCR.se
533 Inlägg
16 december 2007
SKytrax: Spelar väl ingen roll vem som har byggt på den innan. Nu är det en annan kille som bygger på den och det är det som räknas.
Hade jag ägt en bil som ngn annan hade byggt på och ja gör om den så hade inte ja velat haft andras synpunkter på vad ägaren Innan hade gjort.
Jag personligen tror inte det är första gången ngn påpekar just Mr funs lr ngn annans bil. Finns säkert utmärkta trådar för just den biten ngn stanns i stora vilda webben.
Så vrf inte koncentrera sig på vad just denna killen gör med bilen och håller skitsnacket i ngn annan tråd ?

Men förstår inte vrf du tar åt dig då ja inte kritiserade just dig. Ja kritiserade Ingen.
Det ända ja påpeka var att man kan hålla sig till ämnet och personen i Nuläget som gör ngt med bilen.
Det är väl vad tråden handlar om ? eller har ja förstått fel ?

108 Inlägg
16 december 2007
Att du tror  äns jag orkar lägga min tid på att tjafsa med dig, och din MR Perfekt inställning .

du kanske skulle satsa på och bli admin här,

Ha en trevlig söndag

Och önskar den nuvarande äger lycka till med bilen

MVH

terazzi
16 december 2007
lelleal skrev:
peegee skrev:
terazzi skrev:
På tiden att nån fixar ti den skrothögen.. mr funs byggen har jag aldrig gillat o ni som säger jag är avundsjuk kan knipa käft.. finns inget o va avundsjuk på!!
En bil ska användas och inte va nåt jävla disko..
Du ser ut och få den finare så lycka till big_smile

wow Kaxigt terazzi...? roll

Definitionen "skrothög" platsar knappast in... men väldigt intressant att en "skrothög" plockar hem Peoples Choice på Skandinaviens största och populäraste bilmässa för ombyggda bilar...

Ägd !terazzi du kan de här med bilbyggen långerfarenhet och mkt slit lrr ?

Har aldrig gillat hans bygge så va fan gnäller du över?
Ja men sen kan man ju undra hur folk röstar med,tycker kooz gör allt så mycket bättre.. plus han anser sig inte bättre än alla andra som en viss mr fun ^^
Visst det kanske ligger mycket jobb och slit bakom den, men det ändrar för fan inte min åsikt.. dock detta ser asbra ut big_smile så denna ska det iaf bli skoj se på elmia smile
ser lovande ut wink
Senast redigerat av terazzi (16 december 2007)

Sök