2230
Sök

Bärgning, betalning?

Kejsare
547 Inlägg
13 december 2007
Trådstartare
Tänkte bara höra om en sak. När jag blev bärgad för några helger sen gick det på 1400 spänn. Killen tog mitt visakortsnummer och gav mig ett kvitto. Grejen är att det inte dragits några pengar från mitt konto, hur blir det då? Sköter försäkringsbolaget det där eller är dom bara sega?

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
13 december 2007
Fernicus skrev:
Tänkte bara höra om en sak. När jag blev bärgad för några helger sen gick det på 1400 spänn. Killen tog mitt visakortsnummer och gav mig ett kvitto. Grejen är att det inte dragits några pengar från mitt konto, hur blir det då? Sköter försäkringsbolaget det där eller är dom bara sega?

Eftersom han tog ditt kortnummer lär ju tanken vara att du ska betala, men det kan vara så att bärgnigsföretaget gör transaktioner t ex en gång/månad, dvs att de samlar upp alla betalningar av detta slag på en och samma gång. Vad står det på kvittot? Frågan är om det verkligen är en betalningskvittens eller bara en "komihåglapp" för att du ska veta vart 1400 kr plötsligt försvinner från kontot...

MVH
David

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

Senator
323 Inlägg
13 december 2007
bärgningen ska gå på försäkringen vad jag vet men!

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)

987 Inlägg
13 december 2007
Jag fick betala bärgningen själviaf..

i like it load

SLK
610 Inlägg
13 december 2007
Vem står för bärgningen om man har helförsäkring:

1. i Sverige?
2. utomlands?

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
13 december 2007
dr_weber skrev:
bärgningen ska gå på försäkringen vad jag vet men!

ja det gör den..men vad kostar självrisken?

Hmm.
13 december 2007
En bekant betalade bärgningen kontant. Dock var detta innan han hade körkort. Så mest troligtvis stoppade bärgningsgubben pengarna i fickan.

2 164 Inlägg
14 december 2007
Jag har fått min räkning hem efter någon vecka.

MVH

F

Fotograf
966 Inlägg
14 december 2007
Det beror ju på om du har tagit upp det med din försäkringsbolag.. Då går det på "Räddning"..

Jag fick bärga en av mina bilar engång när drivknuten gick åthelvete och då tog jag det på "Räddning" och kostade mig 1200:-.. Då blire närmaste auktoriserad verkstad.. i mitt fall vart det Mora och det är 14mil.. Kunde ha blivit mycket dyrare om jag inte tog det genom försäkringbolaget..  Jag fick betala det själv iallaflal..
Senast redigerat av MickeTuncer (14 december 2007)

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se

12 086 Inlägg
14 december 2007
Vet inte om de är generellt men när jag fråga på Nordea sa de att en säljare har 4 månader på sig att dra pengar för ett köp.

Bara en notis smile

191 Inlägg
14 december 2007
Man får betala själv, och här i trakterna bärgar dom inte bilar om man inte kan betala direkt antingen via en kortläsare dom har i bilen eller kontant, i vissa fall kör dom en till bankomaten tongue

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
14 december 2007
beror på vad du har för försäkring på bilen ???

men  jag bärja en astro 4x4 4 mil gick på 2000.-  betala på fakruta den kom  efter en vecka

hade bara trafik på min då..

men annarsa e det väll självrisk på bärngning eller?

Mvh// Okim // Jocke

Fotograf
966 Inlägg
14 december 2007
Okim skrev:

men  jag bärja en astro 4x4 4 mil gick på 2000.-  betala på fakruta den kom  efter en vecka

Nej.. Det är Räddning.. Iallfall om man har helförsäkring.. vet inte om Räddning finns på halv- och trafik- försäkring...

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se

191 Inlägg
14 december 2007
MickeTuncer skrev:
Okim skrev:

Nej.. Det är Räddning.. Iallfall om man har helförsäkring.. vet inte om Räddning finns på halv- och trafik- försäkring...

Har för mig att räddning finns bara på hel och halv försäkring, och inte på trafik..

15 Inlägg
21 augusti 2008
Eller så har han glömt göra en insamling...

bärgning ingår i halv samt helförsäkring dock får man betala självrisken som ligger på 1200-1500
om bärgningen understiger självriskens belopp så skickas fakturan hem till kunden som då får betala allt

trafikförsäkring är bara en liten del som täcker motpartens skador om man nu råkar köra in i någon eller något.

BTLulle
21 augusti 2008
Har man inte försäkringspapperen med så får man nog betala själv och sen gå till försäkringsbolaget med räkningen.

MVH Peter

15 Inlägg
21 augusti 2008
BTLulle skrev:
Har man inte försäkringspapperen med så får man nog betala själv och sen gå till försäkringsbolaget med räkningen.

MVH Peter

oftas så lägger vi fakturan direkt till kund om han inte har någon form av ass eller om bilen är totall smälld eller liknande så skickar vi den till försäkringsbolag.
mvh/ tobbe falck bilbärgning göteborg

8 894 Inlägg
21 augusti 2008
Eller så har man Falck Väghjälp och slipper självrisker m.m mycket smidigt wink

Fotograf på tierpidag.se

15 Inlägg
21 augusti 2008
Hamilton skrev:
Eller så har man Falck Väghjälp och slipper självrisker m.m mycket smidigt wink

den är ju underbar många som tycker om den eiktigt populär för ca 500kr per år

44 Inlägg
30 november 2010
Jag har halvförsäkring i länsförsäkringar och där ligger självrisken för bärgning på 1200. Men själva bärgningen kom inte ens upp i de priset, under 1000 lappen trodde bärgaren, men han krossa ett dimljus glas när han drog spände winshen så jag slapp betala något alls smile

Sök