Nu är det så att jag ska börja ta mitt körkort. Är PINSAMMA 22år och utan körkort *skämms*! Är det någon som har seriösa tips på hur man ska göra för att ta det snabbast och enklast? Ska man tex. ta intensivkurs? Ska man köra igenom bonniers innan? Läsa körkortsboken? En sak är säker, DIREKT efter blir det en volvo S60, det enda som står i vägen mellan mig och volvon är körkortet. Tacksam för alla tips, bör även tilläggas att jag är värdelös på att köra bil manuellt! Bara kört automat ett par gånger. Mvh Tony
det är inte allt för svårt att ta det. jag har ju tagit mitt, gansak nyligen, genom att plugga hemma och sen kört på körskola. men det kan ju ta en liten tid och för mig kostade varje lektion 545:- så det kan bli dyrt att ta de så. min kompis tog det genom intensivkurs och det verkar väldigt bra. de va ju två lr tre veckor och sen hade hon det. klart värt det ist för mitt ett år....
lycka till iaf
This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.
Inte ovanligt att det kostar så mycket. Vet många som tagit paketpriser för lektioner + uppkörning o.s.v. som landat på strax under 10.000.
En annan betalade ungefär 3000 för sitt körkort och det är inklusive 1800kr för halkan
1800 för halkan tror att jag betalade 1400 bara...
Och jag fick halkan gratis
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Inte ovanligt att det kostar så mycket. Vet många som tagit paketpriser för lektioner + uppkörning o.s.v. som landat på strax under 10.000.
En annan betalade ungefär 3000 för sitt körkort och det är inklusive 1800kr för halkan
1800 för halkan tror att jag betalade 1400 bara...
Och jag fick halkan gratis
jag gjorde inte ens halkan:p Åkte bara med till bilfan gick sönder..Så fick aldrig köra..Fick tillbaka pengarna plus att jag blev godkänd iaf.. AJA verkade då jäkligt roligt att köra iaf
har du intresset klarar du det lätt. ta en körlektion och be om en bedömning på vad du behöver lära dig. men ja, läs igenom körkortsboken iaf en gång
Slöseri med pengar.
Köp minst 10 körlektioner för ett paketpris på direkten, känner ingen som har klarat sig under 10 lektioner med en manuell bil. Därefter frågar du hur många lektioner läraren tycker att du behöver komplettera med.
Vet inte hur mycket allt har ändrats sedan jag tog mitt kort. För när jag tog mitt så ingick inte eco-driving och nåt mer som jag hört är en "viktig?" del nu. Och om du inte har nåt lämp än, så får du och din/dina handledare gå kurs, som även den kostar en slant.
Jag fick 10 lektioner av farsan som jag senare använde. Körde väldigt mycket privat, oavsett om det bara var till affären, allt för att köra, körde säkert 2000 mil eller kanske tom. mer, och det gör gott för vanan att köra bil. Däremot så blir man duktig på att slarva med backspeglarna.. hehe
Efter gymnasiet skulle jag bara göra teorin och sedan uppkörning, ringde och fick en återbudstid veckan efter på teorin. Pluggade bonniers trafikskola på datorn hemma, och klarade direkt. Tyckte det var kanon att få kapitlen upplästa för mig och titta på exempel och med frågor direkt efter vaje kapitel.
Jag tog kortet nåra veckor sen... tog en lektion plus mkt privat övningskörning. Tyckte uppkörningen var relativt lätt, fick nog en hygglig gubbe han skärmde mig dock genom att direkt när vi kom tillbaka så va det första han sa: Jaha vad behöver du träna på då? Och det var filbytena tydligen.
jo lånar lite nu.. men har hört att man inte måste låna bil av vv då man ska köra upp utan att man får använda en privat.. hur är det med det.. menar är det några special regler då eller nått?
jo lånar lite nu.. men har hört att man inte måste låna bil av vv då man ska köra upp utan att man får använda en privat.. hur är det med det.. menar är det några special regler då eller nått?
Jag körde upp privat och hyrde en bil av VV för uppkörningen. 800kr ungefär kostade kalaset om jag inte minns fel.