Körkortet svårt att ta?

Tony127
14 januari 2008 · 26 Inlägg

Som sagt så har jag inte möjlighet att köra privat och det är väl där skon klämmer tongue Men pengarna är inte något problem, måste bara få kläm på allt big_smile

turboforssen Telge Drifting Team
14 januari 2008 · 5 398 Inlägg

Aga_Diff skrev:

John87 skrev:

Aga_Diff skrev:

7500kr ???

Inte ovanligt att det kostar så mycket.
Vet många som tagit paketpriser för lektioner + uppkörning o.s.v. som landat på strax under 10.000.

En annan betalade ungefär 3000 för sitt körkort och det är inklusive 1800kr för halkan smile

3lax även här... Jag körde upp som privatist, då slipper man allt vad trafikskolor heter.
Lika bra det när man ser prislappen! yikes

Men det är klart, är man helt färsk bakom ratten så blir det ju många körlektioner...

ha ha mitt kosta 40 kr å det va för fotot:P tog det genom skolan

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
Tony127
14 januari 2008 · 26 Inlägg

Haha det priset var det inget fel på tongue

Aga_Diff Bärs!
14 januari 2008 · 3 456 Inlägg

turboforssen skrev:

Aga_Diff skrev:

John87 skrev:

Inte ovanligt att det kostar så mycket.
Vet många som tagit paketpriser för lektioner + uppkörning o.s.v. som landat på strax under 10.000.

En annan betalade ungefär 3000 för sitt körkort och det är inklusive 1800kr för halkan smile

3lax även här... Jag körde upp som privatist, då slipper man allt vad trafikskolor heter.
Lika bra det när man ser prislappen! yikes

Men det är klart, är man helt färsk bakom ratten så blir det ju många körlektioner...

ha ha mitt kosta 40 kr å det va för fotot:P tog det genom skolan

hehe, gick fordon? tongue

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
turboforssen Telge Drifting Team
14 januari 2008 · 5 398 Inlägg

Aga_Diff skrev:

turboforssen skrev:

Aga_Diff skrev:

3lax även här... Jag körde upp som privatist, då slipper man allt vad trafikskolor heter.
Lika bra det när man ser prislappen! yikes

Men det är klart, är man helt färsk bakom ratten så blir det ju många körlektioner...

ha ha mitt kosta 40 kr å det va för fotot:P tog det genom skolan

hehe, gick fordon? tongue

japp:P

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
Dockan
14 januari 2008 · 733 Inlägg

Tony127 skrev:
Nu är det så att jag ska börja ta mitt körkort. Är PINSAMMA 22år och utan körkort *skämms*!
Är det någon som har seriösa tips på hur man ska göra för att ta det snabbast och enklast? Ska man tex. ta intensivkurs? Ska man köra igenom bonniers innan? Läsa körkortsboken? En sak är säker, DIREKT efter blir det en volvo S60, det enda som står i vägen mellan mig och volvon är körkortet. Tacksam för alla tips, bör även tilläggas att jag är värdelös på att köra bil manuellt! Bara kört automat ett par gånger. Mvh Tony

det är inte allt för svårt att ta det. jag har ju tagit mitt, gansak nyligen, genom att plugga hemma och sen kört på körskola. men det kan ju ta en liten tid och för mig kostade varje lektion 545:- så det kan bli dyrt att ta de så. min kompis tog det genom intensivkurs och det verkar väldigt bra. de va ju två lr tre veckor och sen hade hon det. klart värt det ist för mitt ett år....

lycka till iaf smile

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.
Volvo Amazon Cab "Betty" (1964)
Dockan
14 januari 2008 · 733 Inlägg

John87 skrev:

Aga_Diff skrev:

Bjork skrev:
Kortet kosta i runda slängar ca 7500k, var värt vartenda öre smile

7500kr ???

Inte ovanligt att det kostar så mycket.
Vet många som tagit paketpriser för lektioner + uppkörning o.s.v. som landat på strax under 10.000.

En annan betalade ungefär 3000 för sitt körkort och det är inklusive 1800kr för halkan smile

1800 för halkan hmm tror att jag betalade 1400 bara...

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.
Volvo Amazon Cab "Betty" (1964)
John87 Stolt Volvoägare
14 januari 2008 · 4 913 Inlägg

whiper skrev:
1800 för halkan hmm tror att jag betalade 1400 bara...

Du körde den via en körskola då?
Privatister får betala mer sad

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
twin_cam Smålänning
14 januari 2008 · 7 877 Inlägg

whiper skrev:

John87 skrev:

Aga_Diff skrev:

7500kr ???

Inte ovanligt att det kostar så mycket.
Vet många som tagit paketpriser för lektioner + uppkörning o.s.v. som landat på strax under 10.000.

En annan betalade ungefär 3000 för sitt körkort och det är inklusive 1800kr för halkan smile

1800 för halkan hmm tror att jag betalade 1400 bara...

Och jag fick halkan gratis big_smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
golf88
14 januari 2008 · 956 Inlägg

twin_cam skrev:

whiper skrev:

John87 skrev:

Inte ovanligt att det kostar så mycket.
Vet många som tagit paketpriser för lektioner + uppkörning o.s.v. som landat på strax under 10.000.

En annan betalade ungefär 3000 för sitt körkort och det är inklusive 1800kr för halkan smile

1800 för halkan hmm tror att jag betalade 1400 bara...

Och jag fick halkan gratis big_smile

jag gjorde inte ens halkan:p
Åkte bara med till bilfan gick sönder..Så fick aldrig köra..Fick tillbaka pengarna plus att jag blev godkänd iaf..
AJA verkade då jäkligt roligt att köra iaf

eldus veldus
Audi A6 (2017)
motor_power
14 januari 2008 · 221 Inlägg

Traz skrev:

mellowd skrev:
har du intresset klarar du det lätt.
ta en körlektion och be om en bedömning på vad du behöver lära dig.
men ja, läs igenom körkortsboken iaf en gång

Slöseri med pengar.

Köp minst 10 körlektioner för ett paketpris på direkten, känner ingen som har klarat sig under 10 lektioner med en manuell bil. Därefter frågar du hur många lektioner läraren tycker att du behöver komplettera med.

min polare gjorde de på 8tongue

BMW 320i "Mpower" (1989)
Turbomatte Lackerare/Rekondare
14 januari 2008 · 834 Inlägg

Mitt kostade 3600kr

körde inget alls på körskola och tog inga teorilektioner

mkt övning och sunt förnuft så är lappen fixad

richardoo290 VOLVO for life..
14 januari 2008 · 2 113 Inlägg

Turbomatte skrev:
Mitt kostade 3600kr

körde inget alls på körskola och tog inga teorilektioner

mkt övning och sunt förnuft så är lappen fixad

bensinpengar glömde du räkna in va? eller fixade farsan de tongue

Mr-A Maharaja!
14 januari 2008 · 207 Inlägg

om man övningskör hemma, behöver bilen ha extrabroms monterat?

R1kard V-Power
14 januari 2008 · 1 186 Inlägg

Mr-A skrev:
om man övningskör hemma, behöver bilen ha extrabroms monterat?

nope, men du måste ha på en privat uppkörning.. därför du måste hyra bil av vägverket.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
Edge EVOLUTION GARAGE
14 januari 2008 · 1 837 Inlägg

Vet inte hur mycket allt har ändrats sedan jag tog mitt kort. För när jag tog mitt så ingick inte eco-driving och nåt mer som jag hört är en "viktig?" del nu. Och om du inte har nåt lämp än, så får du och din/dina handledare gå kurs, som även den kostar en slant.

Jag fick 10 lektioner av farsan som jag senare använde. Körde väldigt mycket privat, oavsett om det bara var till affären, allt för att köra, körde säkert 2000 mil eller kanske tom. mer, och det gör gott för vanan att köra bil. Däremot så blir man duktig på att slarva med backspeglarna.. hehe tongue

Efter gymnasiet skulle jag bara göra teorin och sedan uppkörning, ringde och fick en återbudstid veckan efter på teorin. Pluggade bonniers trafikskola på datorn hemma, och klarade direkt. Tyckte det var kanon att få kapitlen upplästa för mig och titta på exempel och med frågor direkt efter vaje kapitel. wink

Senast redigerat av Edge83 (14 januari 2008)

//Edge
Hammarslag Inläggskritiker
14 januari 2008 · 990 Inlägg

Gav 5300 för mitt första kort totalt, och 1600 för mitt andra b kort.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
mjong
14 januari 2008 · 45 Inlägg

Jag tog kortet nåra veckor sen... tog en lektion plus mkt privat övningskörning. Tyckte uppkörningen var relativt lätt, fick nog en hygglig gubbe han skärmde mig dock genom att direkt när vi kom tillbaka så va det första han sa: Jaha vad behöver du träna på då? Och det var filbytena tydligen.

Rojpen
14 januari 2008 · 2 230 Inlägg

jo lånar lite nu.. men har hört att man inte måste låna bil av vv då man ska köra upp utan att man får använda en privat.. hur är det med det.. menar är det några special regler då eller nått?

så kan det vara då det inte blev som det skulle
John87 Stolt Volvoägare
14 januari 2008 · 4 913 Inlägg

Rojpen skrev:
jo lånar lite nu.. men har hört att man inte måste låna bil av vv då man ska köra upp utan att man får använda en privat.. hur är det med det.. menar är det några special regler då eller nått?

Jag körde upp privat och hyrde en bil av VV för uppkörningen.
800kr ungefär kostade kalaset om jag inte minns fel.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang