mustang gt eller 350z?

klimpan
20 januari 2008 · 2 600 Inlägg

mustang vad annars (;

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
vwtompa
20 januari 2008 · 71 Inlägg

Ja hade lätt valt Mustangen den e så manlig, en v8 e aldrig fel.

Thomas L.
firefreak Eldknast
20 januari 2008 · 915 Inlägg

Jag har kört både 350z och S2000 och jag får nog säga att jag gillar stilen i 350zan bäst. S2000 börjar kännas riktigt gammal och att hela tiden behöva varva den som satan är kul första milen sen är det bara irriterande. Vridet och ljudet i 350z gör att bilen känns mycket sportigare.

Mussen har jag inte provat mer än modellerna 99-04 och det är ingen höjdare direkt.

Tiden är rolig när det går fort... :)
Phaetoon
20 januari 2008 · 8 156 Inlägg

Det är ju verkligen 3 helt olika bilar som jämförs.
Jag skulle nog valt Mustangen, eftersom jag är mer åt glidar-hållet.
Gillar muskler också.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
leo_m83
20 januari 2008 ·

hade 350z hade dubbla turbo så skulle jag LÄTT rekomenderad den men eftersom det inte är så så ska du lätt välja mustangen. Mer kvalite för pengarna dock vette fan om det är bra för plånboken big_smile

SIR_Pierre Sir
21 januari 2008 · 737 Inlägg

vill du ha en drivers car som e bra på bana och lätt att drifta med så är det 350Z utan snack om saken. den mest prisvärda riktiga sportbil som finns på denna sidan om halvmiljonen.. nästa steg är givetvis GT-R

Mrjockos V8 Real Power - No Turbo Shit
21 januari 2008 · 544 Inlägg

Av dessa 3 Mustang, men hade valt en Camaro Eller Trans Am, går betydligt bättre, v8 och bättre pris:)

V8 - 4 Life
Holiace
21 januari 2008 · 1 754 Inlägg

Mrjockos skrev:
Av dessa 3 Mustang, men hade valt en Camaro Eller Trans Am, går betydligt bättre, v8 och bättre pris:)

Mustangen är dock snyggast av dem 3. Går väl ungeför lika fort som en Camaro elle Trans Am?

Jag kan inget om allt.
Mrjockos V8 Real Power - No Turbo Shit
21 januari 2008 · 544 Inlägg

Smaken e ju som sagt olika. Mustangen har en motor på 4,6L som Ford själva gör. I Camaro samt Trans Am sitter en ngt större motor på 5,7 liter , LS1 nästan identisk med Corvette c5 motorn, och alla vet vi ju hur en sån gårsmile Något bättre än en Musse. Väljer han manuell sitter det en t-56 låda, precis samma som sitter i dodge viper. Ganska rejäla grejjer alltså. Men som sagt smak sak, och vad man ska ha bilen till.

V8 - 4 Life
Pikey
21 januari 2008 · 2 283 Inlägg

Är verkligen inte för Amerikanare så 350Z utan tvekan.
Däremot skulle det vara den äldre mustangen så skulle jag tänkt i några sekunder till.
Den nya mustangen är inte alls lika manliga som de äldre versionern.

R.I.P. Michael Jackson!
Fenne
21 januari 2008 · 160 Inlägg

jag tackar för era svar! smile

det blir nog så att jag väljer mustangen. har haft 2 japanare innan (s14a, 300zx TT) och visst japanarna gör ritkigt roliga bilar men bosätta sig i ett litet hörn när det finns så mycket att välja på. smile
är nog dags att testa en amerikansk muskelbil.

och som många andra säger så känns det mer kvalitet över mussen. 350z har haft många sjukdomar undertiden den enda sjukdomen jag känner till på mussen är bakre stötdämpare.

btw mussen som gjorde nån gång mellan 97-03 anser inte jag vara en riktigt musse... wink

och visst hade jag gärna valt en gammal mustang(65:a-69:a) men då jag inte har tid nu med att hålla en sån iordning o sånt så får de bli ett senare projekt när man har ungar osv så man kan gå ut i garaget när man tröttnar på dom... big_smile

Ford mustang gt500 "shelby gt500" (2007)
Fenne
21 januari 2008 · 160 Inlägg

kom bara att tänka på en sak.
kollade rundor idag hos försäkringsbolag men de hade inga prisuppgifter på mustangen.

nån här som äger en mustang 05- som kan berätta hur myckte ni får betala? wink

Ford mustang gt500 "shelby gt500" (2007)
Hampusd transportkonsult
21 januari 2008 · 284 Inlägg

Har ingen prisuppgift sådär på rak arm. Men garanterat lägre än din nuvarnade nissan iaf. wink

Jag kan inflika att jag betalar 3300 i helförsäkring per helår på min mustang.

Visst inte ens samma bil någonstans. Men jämför det med en golf eller valfri annan bil från samma årtal. wink

Fördelen är att det inte finns någon speciell statistik på mustangerna, och att dem ägs nästan uteslutande av euntusiaster. Så det blir inte så mycket skador på dem. Då det är folk som tar hand om och är rädda om bilarna.

Bottles are for babys. Real men get blown.
Rushman Evolution Garage
21 januari 2008 · 1 299 Inlägg

Inte 350z iaf! japanare utan turbo... aldrig hört nåt dummare..
Enda anledningen till att en enda har sålts är Tokyo Drift!

S2000 är en tjejbil, som även den saknar turbo...
Lätt amerikanare me mäktig V8 (dessutom är den snabbast)

Senast redigerat av Rushman (21 januari 2008)

Sky´s the limit...
Performance_ Förjaevle Brao
21 januari 2008 · 555 Inlägg

ja skulle iaf lätt valt mustangen

Jaacke90
21 januari 2008 · 122 Inlägg

MUSTANG!

kika in filmen jag har lagt ut på garaget om det inte får dig sugen vet jag då fan inte vad som gör d.

"En klok man är den som begriper att han ingenting förstår"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang