Release: Garaget v7

jocke_gronberg
30 januari 2008 · 4 586 Inlägg

hur skulle det vara med en åldergräns på garaget.org ? har sett många ps bilder samt andra bilar som dom inte äger överhuvudtaget under deras "Min sida" detta gör mig bara irriterad

chrizz Administratör
30 januari 2008 · 11 783 Inlägg

jorre83 skrev:
hur skulle det vara med en åldergräns på garaget.org ? har sett många ps bilder samt andra bilar som dom inte äger överhuvudtaget under deras "Min sida" detta gör mig bara irriterad

Rapportera dessa bilar så tar vi bort dem omedelbart.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
peegee Forummoderator
30 januari 2008 · 2 924 Inlägg

chrizz skrev:

jorre83 skrev:
hur skulle det vara med en åldergräns på garaget.org ? har sett många ps bilder samt andra bilar som dom inte äger överhuvudtaget under deras "Min sida" detta gör mig bara irriterad

Rapportera dessa bilar så tar vi bort dem omedelbart.

Lite OT men...
Angående "ps bilder", vad är det som inte är tillåtet med det?
PS bilder på sin egna bil är väl okej? Eller måste de ligga under "projekt" eller liknande?
...eller gäller det PS bilder på andra bilar, ex PS bilder på samma bilmodell som man har eller helt andra bilar som man inte alls äger?

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
chrizz Administratör
30 januari 2008 · 11 783 Inlägg

peegee skrev:

chrizz skrev:

jorre83 skrev:
hur skulle det vara med en åldergräns på garaget.org ? har sett många ps bilder samt andra bilar som dom inte äger överhuvudtaget under deras "Min sida" detta gör mig bara irriterad

Rapportera dessa bilar så tar vi bort dem omedelbart.

Lite OT men...
Angående "ps bilder", vad är det som inte är tillåtet med det?
PS bilder på sin egna bil är väl okej? Eller måste de ligga under "projekt" eller liknande?
...eller gäller det PS bilder på andra bilar, ex PS bilder på samma bilmodell som man har eller helt andra bilar som man inte alls äger?

Det är inte OK när t.ex. förstabilden är en PS-bild som helt förvränger intrycket om hur bilen faktiskt ser ut (innan man klickat).

Det är heller inte OK att lägga upp bara PS-bilder, man måste alltså visa bilen så som den ser ut.

Det är heller inte OK att lägga upp en bild på en bil man inte äger, bara för att visa vad man gjort i PS (vilket har varit fallet nyligen, varför jag tror detta togs upp nu till att börja med).

Det är däremot OK att modifiera en bild och lägga till den som en vision för vad som komma skall...

I övrigt så är det lämpligast att lägga modifierade bilder i galleriet, där kan man visa upp vad man vill. smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
jocke_gronberg
31 januari 2008 · 4 586 Inlägg

chrizz skrev:

jorre83 skrev:
hur skulle det vara med en åldergräns på garaget.org ? har sett många ps bilder samt andra bilar som dom inte äger överhuvudtaget under deras "Min sida" detta gör mig bara irriterad

Rapportera dessa bilar så tar vi bort dem omedelbart.

Rapporterar är det första jag gör när jag ser något sådant

Smajly
31 januari 2008 · 3 059 Inlägg

Läser inte allt i tråden.. kanske har vatt uppe innan..
men jag tyckte det såg MYCKET snyggare ut med den nya sökknappen.
"* Flyttad sökning till egen knapp uppe till vänster på sidan."

Varför togs den bort igen och ersattes med den fula vita sökfältet uppe till höger som förstör platsen för logon så mycket.?

elmer
1 februari 2008 · 325 Inlägg

heej chrizz varför funkar inte sidan i browsern opera längre! yikes funkade felfritt ännu i förrgår smile

mvh. elmer

Nissan X-Trail "SUV" (2005)
Christensson Laaaang
1 februari 2008 · 320 Inlägg

Är det bara mitt som inte fungerar som det ska? Det blinkar att jag fått nya inlägg fast jag inte har. Och 4 stycken Kommentarer men har inte fått någon ny. Sen om man ska logga in så kan man inte logga in ifall man trycker på " logga in mig automatiskt" lr den knappen. Sen ibland bara loggas man ut. Så får man logga in å ut hela tiden. Väldigt irriterande. Någon som kan ha svar på felet? Eller du kanske håller på att uppdaterar?
MVH / Danne

Here you go way to fast
don't slow down you're gonna crash!
ma_tdi
1 februari 2008 · 11 Inlägg

bra jobbat chrizz!!! big_smile

chrizz Administratör
1 februari 2008 · 11 783 Inlägg

elmer skrev:
heej chrizz varför funkar inte sidan i browsern opera längre! yikes funkade felfritt ännu i förrgår smile

mvh. elmer

Om det funkade i förrgår så borde det funka idag. Inget har ändrats sen i förrgår, så felet är hos dig antagligen. Se till att ladda om sidan ordentligt och ... ja, prova igen.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
chrizz Administratör
1 februari 2008 · 11 783 Inlägg

Christensson skrev:
Är det bara mitt som inte fungerar som det ska? Det blinkar att jag fått nya inlägg fast jag inte har. Och 4 stycken Kommentarer men har inte fått någon ny. Sen om man ska logga in så kan man inte logga in ifall man trycker på " logga in mig automatiskt" lr den knappen. Sen ibland bara loggas man ut. Så får man logga in å ut hela tiden. Väldigt irriterande. Någon som kan ha svar på felet? Eller du kanske håller på att uppdaterar?
MVH / Danne

Det blinkar för att du har fyra olästa kommentarer. Har du provat klicka på ikonen? smile

Om inte, kolla här: http://www.garaget.org/Christensson/comments

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
laazy vorsprung durch teknik
2 februari 2008 · 886 Inlägg

Nu ser det mycket bättre ut när du bytt färg på sökrutan uppe i hörnet smile

Fawve Fotograf
2 februari 2008 · 166 Inlägg

Gött mos. smile

SAAB - Move Your Mind.
Saab 9-3 Aero Coupé "Nordic Performance" (2001)
Christensson Laaaang
2 februari 2008 · 320 Inlägg

chrizz skrev:

Christensson skrev:
Är det bara mitt som inte fungerar som det ska? Det blinkar att jag fått nya inlägg fast jag inte har. Och 4 stycken Kommentarer men har inte fått någon ny. Sen om man ska logga in så kan man inte logga in ifall man trycker på " logga in mig automatiskt" lr den knappen. Sen ibland bara loggas man ut. Så får man logga in å ut hela tiden. Väldigt irriterande. Någon som kan ha svar på felet? Eller du kanske håller på att uppdaterar?
MVH / Danne

Det blinkar för att du har fyra olästa kommentarer. Har du provat klicka på ikonen? smile

Om inte, kolla här: http://www.garaget.org/Christensson/comments

Ja det är klart jag har. Trycker man på ikonen slutar den blinka fast jag inte har några nya. Den blinkar varje gång jag loggar in. Sen när man tryckt då börjar det blinka att jag har ett nytt GB inlägg fast jag inte har. Så vet inte riktigt vad de kan vara?

Here you go way to fast
don't slow down you're gonna crash!
elmer
2 februari 2008 · 325 Inlägg

chrizz skrev:

elmer skrev:
heej chrizz varför funkar inte sidan i browsern opera längre! yikes funkade felfritt ännu i förrgår smile

mvh. elmer

Om det funkade i förrgår så borde det funka idag. Inget har ändrats sen i förrgår, så felet är hos dig antagligen. Se till att ladda om sidan ordentligt och ... ja, prova igen.

Nu idag funkar det som det skall igen, provade nog uppdatera osv då också men inga framsteg. Men ja, det funkar ju nu så no prob wink säkert här det spökade ja..

btw gillar förbättringarna i v7 något otroligt! nu har du verkligen lyckats! big_smile

Nissan X-Trail "SUV" (2005)
Lindström Envis optimist
13 februari 2008 · 454 Inlägg

Lindström skrev:
Jag vet inte riktigt om det är en bugg men det känns som att det inte var så tidigare iaf. Om man klickar på "slumpa bilder" under bilar nu så får man även upp bilder från "evenemang". Känns som dom bilderna bara ska kommaf fram när man klickar på slumpa under evenemangsmappen?

Har inte läst igenom alla sidor men kollar bara så crizz läst detta. Jag stör mig iaf på att det är så och undrar bara om det kommer vara så fortsättningsvis också?

fillefilander
14 februari 2008 · 11 Inlägg

Härligt! Men jag hittar sökrutan uppe till höger.

Alfahanne
Jonnymoberg
15 februari 2008 ·

Missförstå mig inte jag tycker att Garaget.org är den bästa webbsida som existerar!

men jag har lite saker som skulle kunna förbättras:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=73942

gorre
27 februari 2008 · 250 Inlägg

har hittat en liten bugg.
när man är inne på galler&projekt så när man håller musen över en bild så kommer ju bild texten upp men problemet är ju att den försvinner/skymms av reklamen till höger.

LowAB
4 mars 2008 · 37 Inlägg

Blir bra det!

BMW e39 528 "Facelift" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang