3398
Sök

fan vad trött jag blir på folk som inte kan låta bli andras saker!

DFFL
9 020 Inlägg
22 januari 2008
danhild skrev:
FireTraXX skrev:
danhild skrev:
Nej, men förmodligen är det ett sätt att bearbeta all ilska.

När min moppe blev stulen så grät inte jag, sånt som händer ju fick pengar från försäkringsbolaget även om någon annan kanske hade kul med den ett tag.
När någon satte en kniv i pappas däck så grät inte ha, sånt som händer ju finns faktiskt fler däck i världen.

Det är bara materiella saker, inte speciellt mycket att bry sig om ifall det går sönder eller någon försöker sno det.

Så du skulle inte bry dig så värst mycket om din A4:a blev vandaliserad?

Nej, hade kanske tyckt att det var lite drygt att behöva köra till jobb med mina föräldrars bilar tills min bil var lagad men inte mer.

Lardi skrev:
FireTraXX skrev:
Fy fan va trött jag blir på alla dessa trådar.
Är ni chockerade att sånt händer eller?

finns redan en gnälltråd on du vill gnälla!
samt att anledningen till att man publicerar vissa saker gör att man kan fånga/hitta gärningsmännen men flera hundra poricent!  ge gäller juh att allmänheten får redaa på de så de finns något att hålla utsikt efter.. om de nu är så jobbigt med "dessa" trådar värför läser ni som har så jävla mkt emot de?

Då kan han gnälla där...
Senast redigerat av FireTraXX (22 januari 2008)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

341 Inlägg
22 januari 2008
Känns som det kvittar om det är en Ferarri eller en Fiesta, man blir ju lack hur som! Sen e kanske värre för en som har en gammal fiesta som kanske inte är mer än trafikförsäkrad, medans Ferarrien antagligen är helförsäkrad. Sen förstår jag inte vad som skulle vara mer intressant om det var en Ferarri???? Bryr man sig inte om sånt här så gör man väl inte det oavsett märke på och skick på bilen?

993 Inlägg
22 januari 2008
Jongen skrev:
Känns som det kvittar om det är en Ferarri eller en Fiesta, man blir ju lack hur som! Sen e kanske värre för en som har en gammal fiesta som kanske inte är mer än trafikförsäkrad, medans Ferarrien antagligen är helförsäkrad. Sen förstår jag inte vad som skulle vara mer intressant om det var en Ferarri???? Bryr man sig inte om sånt här så gör man väl inte det oavsett märke på och skick på bilen?

amen lilla gubben då....

du kan inte säga "ferrari helförsäkrad", vet du vad själv risken kostar på en ferrari om det hade varit sån skada som på den gammla rosthögen fiestan ? nää precis, så ytra dig inte om du inte vet något..
själv risken hade varit minst på 10 000kr MINST !!.. medans fiestans delar finns på ALLA skrotar i hela sverige... förstår du nu varför det är så onödigt med såna hära  trådar?

sen för det andra... kom inte säg att vi gnäller och vi ska ta oss till gnäll tråden:
för det är HAN som gnälle, då borde väll han ta och skriva där istället???

Doh...

Mvh Elias

654 Inlägg
22 januari 2008
Kungen-EssE skrev:
Jongen skrev:

amen lilla gubben då....

du kan inte säga "ferrari helförsäkrad", vet du vad själv risken kostar på en ferrari om det hade varit sån skada som på den gammla rosthögen fiestan ? nää precis, så ytra dig inte om du inte vet något..
själv risken hade varit minst på 10 000kr MINST !!.. medans fiestans delar finns på ALLA skrotar i hela sverige... förstår du nu varför det är så onödigt med såna hära  trådar?

sen för det andra... kom inte säg att vi gnäller och vi ska ta oss till gnäll tråden:

Doh...

Mvh Elias

Självrisk på 10 000? Njae. Det är ju mindre troligt. Däremot är nog premien mycket högre.

2 600 Inlägg
22 januari 2008
Trådstartare
trågikt att tråden skulle bli så här =/ så modedatorn lås här !

gör som jag kör gubba racer=)

341 Inlägg
22 januari 2008
Kungen-EssE skrev:
Jongen skrev:

amen lilla gubben då....

Doh...

Mvh Elias

Självrisken är ju den samma oavsett skadan..... Sen har man kanske råd med det om man har en sån bil, men det är inte det som är poängen, man blir lika arg/förbannad hur som helst när någon är på och vandaliserar ens saker. För mig så är det inget man mäter på en skala av hur mycket ens bil är värd, för det mesta har man en bil för man behöver använda den i vardagen. Blir bilen inlänad för att man ska få den lagad så ersätter inte försäkringsbolaget hela kostnaden för en hyrbil heller.....

Avstängd
653 Inlägg
22 januari 2008
FireTraXX skrev:
danhild skrev:
FireTraXX skrev:

När min moppe blev stulen så grät inte jag, sånt som händer ju fick pengar från försäkringsbolaget även om någon annan kanske hade kul med den ett tag.
När någon satte en kniv i pappas däck så grät inte ha, sånt som händer ju finns faktiskt fler däck i världen.

Det är bara materiella saker, inte speciellt mycket att bry sig om ifall det går sönder eller någon försöker sno det.

tror nog du är ganska ensam om o tänka så, men så är ju inte din bil precis stylad elr så, elr har du lagt ner mkt tid o kärlek på den? elr har du haft den i många år så du kan förstå på nåt sätt? nae jag förstår mej inte på dej alls. känns nog som att tråden behövar låsas- ja.

Jag har rätt i vad jag än säger.

Evolution Garage
1 299 Inlägg
22 januari 2008
Kungen-EssE skrev:
FireTraXX skrev:

eller hur, va fan sluta lägg upp såna hära trådar.. speciellt när det handlar om bilar som inte e värda nåt..
ok om det hade varit en ferrari eller bugatti, då hade det varit intressant..

du får speciellt ingen hjälp av oss, när det gäller sånt här.

Antar att begreppet "oss" infattar alla som har haft ett antal dyra feta bilar som pappa betalat...
Det är knappast du som avgör vilken bil som anses fin nog att vara ledsen över att få förstörd.

Riktigt tråkigt det som har hänt, min saab fick sig lite smällar när den stog parkerad i göteborg över natten, men inget allvarligt lyckligtvis. Polisen lär väl göra lika lite som vanligt, och deras mjuka attityd gör att folk till slut kommer ta lagen i egna händer tror jag...

Hoppas du får ut det på försäkringen och att det inte blir allt för dyrt.

Sky´s the limit...

70 Inlägg
22 januari 2008
nåt som är kul är att han som klagar på denna tråden är från malmö

volvo=vi orkar lite vi ochså

DFFL
9 020 Inlägg
22 januari 2008
airflow skrev:
FireTraXX skrev:
danhild skrev:

tror nog du är ganska ensam om o tänka så, men så är ju inte din bil precis stylad elr så, elr har du lagt ner mkt tid o kärlek på den? elr har du haft den i många år så du kan förstå på nåt sätt? nae jag förstår mej inte på dej alls. känns nog som att tråden behövar låsas- ja.

Ganska ensam verkar jag vara, men vad har det med saken att göra?
Nej, min bil är inte stylad och nej jag har inte lagt ner mer tid på den än det behövs.
Jag har inte ens haft den ett år, so what?

Det är fortfarande bara ett objekt...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
22 januari 2008
klimpan skrev:
trågikt att tråden skulle bli så här =/ så modedatorn lås här !

Tycker för övrigt att alla som vill gnälla om sånt här lägger det i "Gnälltråden" så slipper vi 10 exakt likadana trådar i veckan.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

341 Inlägg
22 januari 2008
Tycker det är lite intressant att man skulle vara helt oberörd om nåt puck slog isönder ens bil, men man orkar engagera sig i en sån här tråd...... smile

DFFL
9 020 Inlägg
22 januari 2008
Jongen skrev:
Tycker det är lite intressant att man skulle vara helt oberörd om nåt puck slog isönder ens bil, men man orkar engagera sig i en sån här tråd...... smile

mmm, detta tar mindre energi big_smile

Russel Crowe, Gladiator.

341 Inlägg
22 januari 2008
FireTraXX skrev:
Jongen skrev:

Jo, det e ju sant roll

Vet bara själv hur arg man blir när sånt här händer.....

DFFL
9 020 Inlägg
22 januari 2008
Jongen skrev:
FireTraXX skrev:
Jongen skrev:

Jo, det e ju sant roll

Vet bara själv hur arg man blir när sånt här händer.....

Jo, men som jag skrev innan så blev min moped stulen när jag var 16.
(Inte nån gammal puch, utan en Peugeot nånting som kostade 26 eller 27000kr)
Och jag sket i vilket, mina föräldrar sket i vilket de enda som brydde sig var försäkringsbolaget.
Det är ju sådant de är till för...
Stölder och inbrott kommer alltid att finnas, lika bra att vänja sig.

Russel Crowe, Gladiator.

Klyphuggare
328 Inlägg
22 januari 2008
onödigt att du ens låste bilen, om du hade skippat det så hade dom inte slagit in rutan. sen skulle nycklarna suttit kvar i då kanske dom bara kört en vända och dumpat den.

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt

1 833 Inlägg
22 januari 2008
Honken_ skrev:
onödigt att du ens låste bilen, om du hade skippat det så hade dom inte slagit in rutan. sen skulle nycklarna suttit kvar i då kanske dom bara kört en vända och dumpat den.

Är det så du tänker med dina bilar eller?

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

1 833 Inlägg
22 januari 2008
FireTraXX skrev:
Stölder och inbrott kommer alltid att finnas, lika bra att vänja sig.

Konstigt resonemang tycker jag.

"Din mamma/syrra/flickvän blir våldtagen"
"Våldtäkter och sexbrott kommer alltid att finnas, lika bra att vänja sig."

Låter jävligt fel i mina öron iaf.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

Inläggskritiker
990 Inlägg
22 januari 2008
Alla har väl stuligt något någongång smile

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

2 600 Inlägg
24 januari 2008
Trådstartare
bilen ska nu skrotas i alla fall.

gör som jag kör gubba racer=)

Sök