Photostopper spray (reg skylten syns ej i fartkamera???)

Timsan
28 januari 2008 · 103 Inlägg

HyperSonica skrev:

Timsan skrev:

HyperSonica skrev:
Sätt framskylten i rvå gångjärn istället.. så den blåser in vig höga farter...

aa hehe de bode ju gå

mjo då... det funkar "Erfarenhet" men det är inget jag skulle rekomendera... Men men tongue

Jag får väll sluta va moraltant o hjälpa till med detta då..

hehe gör de smile de va ju en bra idé..

Över 300 kan ingen höra dig skrika :P
Porsche 911 Turbo "Techart" (2002)
BMW 320d LCI "E91 Touring" (2009)
HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
28 januari 2008 · 2 258 Inlägg

Timsan skrev:

HyperSonica skrev:

Timsan skrev:

aa hehe de bode ju gå

mjo då... det funkar "Erfarenhet" men det är inget jag skulle rekomendera... Men men tongue

Jag får väll sluta va moraltant o hjälpa till med detta då..

hehe gör de smile de va ju en bra idé..

mm.. se bara till o ha diskreta gångjärn.. och limma fast de.. Så inga skruvar synd... för de kommer att stanna dej när de ser att du inte har nån skyllt fram..

Sump Runk Rätt O Slätt!
Timsan
28 januari 2008 · 103 Inlägg

HyperSonica skrev:

Timsan skrev:

HyperSonica skrev:

mjo då... det funkar "Erfarenhet" men det är inget jag skulle rekomendera... Men men tongue

Jag får väll sluta va moraltant o hjälpa till med detta då..

hehe gör de smile de va ju en bra idé..

mm.. se bara till o ha diskreta gångjärn.. och limma fast de.. Så inga skruvar synd... för de kommer att stanna dej när de ser att du inte har nån skyllt fram..

aa... mm

Över 300 kan ingen höra dig skrika :P
BMW 320d LCI "E91 Touring" (2009)
Porsche 911 Turbo "Techart" (2002)
HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
28 januari 2008 · 2 258 Inlägg

Timsan skrev:

HyperSonica skrev:

Timsan skrev:

hehe gör de smile de va ju en bra idé..

mm.. se bara till o ha diskreta gångjärn.. och limma fast de.. Så inga skruvar synd... för de kommer att stanna dej när de ser att du inte har nån skyllt fram..

aa... mm

well well.. kör hårt...

Sump Runk Rätt O Slätt!
blacken
28 januari 2008 ·

Den här ska vara ganska så användbar.
http://www.smartaprylar.nu/produkter/photoshield.htm

Timsan
28 januari 2008 · 103 Inlägg

blacken skrev:
Den här ska vara ganska så användbar.
http://www.smartaprylar.nu/produkter/photoshield.htm

aa ser ut å vara en tuff pryl big_smile ska läsa lite om den.. Tack:D

Över 300 kan ingen höra dig skrika :P
Porsche 911 Turbo "Techart" (2002)
BMW 320d LCI "E91 Touring" (2009)
Bjork OEM <3
28 januari 2008 · 6 957 Inlägg

Varför inte bara sakta in lite innan kameran?
Sen, hur många kameror har vi runt våran sketna stad tongue

OEM <3
Phaetoon
29 januari 2008 · 8 156 Inlägg

Om man har ny skylt om sätter på photostopper så sabbar det för digitalkameror då reg. skylten blir överexponerad. Speciellt vid blixt. Men dom nya fartkamerorna är nog bra mycket bättre på att fånga motivet. På natten fungerar nog photostopper. Vet inte hur det är med videokameror? Fångar dom "rätt" bild?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
NoXXaN El/automations- ingenjör
29 januari 2008 · 112 Inlägg

Det spelar ingen roll om de ser plåten eller ej. De tar på ansiktet, jag kör utan plåt men har ändå åkt dit. Så spruta på du. Starta Gps´en, den varnar för fartkameror.

Om du drömmer om att besegra mig är det bäst att du ber om ursäkt när du vaknar
Phaetoon
29 januari 2008 · 8 156 Inlägg

NoXXaN skrev:
Det spelar ingen roll om de ser plåten eller ej. De tar på ansiktet, jag kör utan plåt men har ändå åkt dit. Så spruta på du. Starta Gps´en, den varnar för fartkameror.

Klart dom plåtar ansiktet också, men menar du att dom matchar bilden på dig i bilen med bilden på ditt körkort. Det måste ju göras via dator, men ändå? Känns ju som resursslöseri? Någon måste ju ha letat reda på just din bil och sett att du är ägaren?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
engolf
29 januari 2008 · 3 235 Inlägg

NoXXaN skrev:
Det spelar ingen roll om de ser plåten eller ej. De tar på ansiktet, jag kör utan plåt men har ändå åkt dit. Så spruta på du. Starta Gps´en, den varnar för fartkameror.

Menar du att de sitter och jämför bilder tills de hittar dig?

Om de inte har regnr, så kan de inte göra nånting.
Eller är du så välkänd hos polisen, så de känner igen dig på bilder?

engolf
29 januari 2008 · 3 235 Inlägg

Timsan skrev:

blacken skrev:
Den här ska vara ganska så användbar.
http://www.smartaprylar.nu/produkter/photoshield.htm

aa ser ut å vara en tuff pryl big_smile ska läsa lite om den.. Tack:D

Blir du stoppad med en sådan "lins" över skylten får du garanterat böter.

aenfors
29 januari 2008 · 375 Inlägg

Nu vintertid är det ganska enkelt att fixa. Lägg dig bakom en lastbil i 10 minuter och låt bli att tvätta bilen tongue

NoXXaN El/automations- ingenjör
29 januari 2008 · 112 Inlägg

Phaetoon skrev:

NoXXaN skrev:
Det spelar ingen roll om de ser plåten eller ej. De tar på ansiktet, jag kör utan plåt men har ändå åkt dit. Så spruta på du. Starta Gps´en, den varnar för fartkameror.

Klart dom plåtar ansiktet också, men menar du att dom matchar bilden på dig i bilen med bilden på ditt körkort. Det måste ju göras via dator, men ändå? Känns ju som resursslöseri? Någon måste ju ha letat reda på just din bil och sett att du är ägaren?

Ja de matchar mot körkortet. Resursslöseri, haha ja! Det är ju Sverige vi lever i. Har du varit med om att pengarna har gått till något vettigt? De kunde ju slopat kamerorna och anställt sjukhuspersonal till de gånger det faktiskt händer en olycka. Känns som bättre spenderade pengar. Vem skulle sitta och leta fram min bil? Den var helt original bara utan plåt för den var trasig, tror det finns ganska många sådana bilar. Det var inte i samma län som jag bor i så då har de fan fått leta ^_^

Om du drömmer om att besegra mig är det bäst att du ber om ursäkt när du vaknar
NoXXaN El/automations- ingenjör
29 januari 2008 · 112 Inlägg

engolf skrev:

NoXXaN skrev:
Det spelar ingen roll om de ser plåten eller ej. De tar på ansiktet, jag kör utan plåt men har ändå åkt dit. Så spruta på du. Starta Gps´en, den varnar för fartkameror.

Menar du att de sitter och jämför bilder tills de hittar dig?

Om de inte har regnr, så kan de inte göra nånting.
Eller är du så välkänd hos polisen, så de känner igen dig på bilder?

Du menar alltså att de får ett litet kort skickat till stationen och så sitter det en mupp som jämför. Haha. ok, du verkar upplyst. Vi skickar folk till månen, tror de har teknik nog att leta upp ett ansikte i en databas utan att en människa ska behöva göra något.

Om du drömmer om att besegra mig är det bäst att du ber om ursäkt när du vaknar
FireTraXX DFFL
29 januari 2008 · 9 020 Inlägg

NoXXaN skrev:

engolf skrev:

NoXXaN skrev:
Det spelar ingen roll om de ser plåten eller ej. De tar på ansiktet, jag kör utan plåt men har ändå åkt dit. Så spruta på du. Starta Gps´en, den varnar för fartkameror.

Menar du att de sitter och jämför bilder tills de hittar dig?

Om de inte har regnr, så kan de inte göra nånting.
Eller är du så välkänd hos polisen, så de känner igen dig på bilder?

Du menar alltså att de får ett litet kort skickat till stationen och så sitter det en mupp som jämför. Haha. ok, du verkar upplyst. Vi skickar folk till månen, tror de har teknik nog att leta upp ett ansikte i en databas utan att en människa ska behöva göra något.

De jämför regnr med ägarens pass/körkortsfoto och är det inte samma person så antingen kasserar de fotot eller så jämför de närmaste familjemedlemmarnas foton.

Ja, det sitter en mupp och jämför...
Hur upplyst är du som sitter och ljuger?

EDIT:
Polis-nånting i Kiruna är det som får bilderna överförda till sin databas och det är de som jämför.

Senast redigerat av FireTraXX (29 januari 2008)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
fordelvis Ford Racing
29 januari 2008 · 479 Inlägg

FireTraXX skrev:

NoXXaN skrev:

engolf skrev:

Menar du att de sitter och jämför bilder tills de hittar dig?

Om de inte har regnr, så kan de inte göra nånting.
Eller är du så välkänd hos polisen, så de känner igen dig på bilder?

Du menar alltså att de får ett litet kort skickat till stationen och så sitter det en mupp som jämför. Haha. ok, du verkar upplyst. Vi skickar folk till månen, tror de har teknik nog att leta upp ett ansikte i en databas utan att en människa ska behöva göra något.

De jämför regnr med ägarens pass/körkortsfoto och är det inte samma person så antingen kasserar de fotot eller så jämför de närmaste familjemedlemmarnas foton.

Ja, det sitter en mupp och jämför...
Hur upplyst är du som sitter och ljuger?

EDIT:
Polis-nånting i Kiruna är det som får bilderna överförda till sin databas och det är de som jämför.

Vad är en mupp?

Ja Just!
NoXXaN El/automations- ingenjör
29 januari 2008 · 112 Inlägg

I detta fallet var det jag som var en mupp. Kunde inte i min vildaste fantasi tänka mig att det sitter någon stackare och jämför bilder. Särskilt eftersom jag körde utan plåt och i ett län som jag inte tillhör. Hur fan får de fram mig då? Känns ju ganska osannolikt att en människa sitter och kollar alla svarta saab 9-5or i Sverige för att hitta rätt ägare och sen skicka en bot på 1200:- eller vad den var på. Känns som att det är dyrare att ha någon anställd för att leta igenom alla körkorten efter mig.

Ursäkta mig och min okunskap i området!

Senast redigerat av NoXXaN (29 januari 2008)

Om du drömmer om att besegra mig är det bäst att du ber om ursäkt när du vaknar
Super_Micke Bildrulle
29 januari 2008 · 499 Inlägg

Äsch, sätt regskylten på solskyddet, säg att den ramlade av bilen pga någon skada på skylthållaren. Den ska ligga synlig tills man kan få det åtgärdat, hade det på en arbetsbil, polisen sa ingenting när dom stoppade mig o såg det. Då kan man bara fälla upp skylten.

Finns ju dock färdiga anordningar som man monterar skylthållaren på som vinklar bort plåten, då kan man ju visa ett litet meddelande till polisen om man vill.

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se
blacken
29 januari 2008 ·

engolf skrev:

Timsan skrev:

blacken skrev:
Den här ska vara ganska så användbar.
http://www.smartaprylar.nu/produkter/photoshield.htm

aa ser ut å vara en tuff pryl big_smile ska läsa lite om den.. Tack:D

Blir du stoppad med en sådan "lins" över skylten får du garanterat böter.

För närvarande så är det inte olagligt att ha den på skylten. big_smile Kriterierna enligt lagen är att skylten ska vara läslig framifrån på 7 meters håll.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang