1807
Sök

Håll avståndet skylt...

Muttley
27 februari 2008
theswed skrev:
Nu är jag så less:mad: på folk som ligger i häcken på en har hållt på att smälla ett antal par gånger pga av att man ligger för nära en
skulle vilja ha en skylt eller nåt liknande i bakrutan som det står håll avståndet på eller annat bra förslag
vad man kan göra eller köpa skyllt ??

citerar vad hela denna tråden nu handlar om.
Killen "theswed" är less på folk som ligger för nära en när man kör. theswed han vill ha tips på vad han kan skriva på sin bakdel utav sin bil för att han tror detta kommer hjälpa mot alla dessa idioter som trycker honom. eller hur ?
Så varför i helskotta kan inte folk bara ge han förslag istället för att diskutera vad ni tycker om folk som är ute och kör på vägarna.
så tillbaka till trådens innehåll nu.
jag vill faktiskt också ha massa tips. så tillbaka dit till huvudinnehållet.

ni som ska diskutera hur folk kör osså vidare starta en egen tråd och bråka där istället.

4 001 Inlägg
27 februari 2008
menar du att man inte ska köra bil om man har barn?? hur fan ska man kunna ta sej till BVC å MVC eller nått annat överhuvudtaget!! de e inget fel på att vara försiktig i trafiken.. särskillt inte om de gäller andras liv!! viss jag tycker inte heller om när jag hamnar bakom nån som ligger i 70 på 90 väg.. men va fan!! klart att man ska få åka bil om man har barn!!

Klart att man får köra bil med barn i bilen men återigen så skapar man irritation om man kör för långsamt och kan därmed bli inblandad i en olycka som annars inte hade uppstått och utifall att barnen bråkar i bilen så ska man ändå inte tappa koncentrationen på det man håller på med, kör bil, utan man får svänga åt sidan å reda ut det hela och sedan fortsätta...

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
27 februari 2008
Tycker den gamla "vägrenskörning avgör jag" är bra. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

40 Inlägg
27 februari 2008
herregud vad ni har töligt. de blir ju inte bättre för att ni sitter vid datorn och klagar på andra via ett forum. jag tror inte att folk kommer köra snabbare ändå.

livet börjar vid 260

* Klåpare
1 718 Inlägg
27 februari 2008
Eller klassikern "Jag kanske kör långsamt, men jag ligger före dig i alla fall..."

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

1 171 Inlägg
27 februari 2008
Några förslag:

"Jag har redan flickvän/pojkvän!"
"Kör bara lite närmare så ökar jag nog farten!"
"Önskas en kortare bil?"
"Du har bra bromsar!"
"Mina bromsar kan vara bättre än dina!"
"Hinner du reagera om jag tvärnitar nu?"
Senast redigerat av zoopåse (27 februari 2008)

Bobo
28 februari 2008
Haha trodde bara pensionärer hade sådana skyltar, ligger någon nära min röv så tolkar jag det som race och då blir det åka av istället

1 Inlägg
12 maj 2008
Jag köpte en trefärgad LED skylt på www.Euro-display.se . Alla deras skyltar går att få med 12 V anslutning. Har lagt in några olika texter som jag ändrar med fjärkontrollen. fungerar kanon.

Stekoll

född blåvit
624 Inlägg
12 maj 2008
Nu har inte jag läst hela tråden tongue men om nån fräsch bil ligger nära mig så sprutar jag utav bara helvete med spolarvätska, 9/10 gånger saktar de ner smile

5 198 Inlägg
12 maj 2008
Säger nån NEJ till gratis spolarvätska,,, skulle va tacksam jag

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
12 maj 2008
smart ide!tongue
dabby skrev:
Nu har inte jag läst hela tråden tongue men om nån fräsch bil ligger nära mig så sprutar jag utav bara helvete med spolarvätska, 9/10 gånger saktar de ner smile

Erik H

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
12 maj 2008
Kör inte så jävla sakta så slipper du ha en sån skylt.

Sidledesförare
268 Inlägg
12 maj 2008
När jag kör riktigt nära inpå framförvarande fordon så handlar det ju enbart om att jag har planerat en omkörning, varför i hellvete skulle jag då öka avståndet bara för att idioten har en skylt på sin bakruta?

Man lägger sig ju inte bakom någon å håller nära avstånd en längre sträcka, det händer ju inte. Framförallt så har ni ju inget med det att göra, det är ju inte erat problem, det är den bakomvarandes problem.

Hellre en bakvänd skylt på framrutan där det står att om du ser detta så håll då för fan av.

Man vet aldrig, före man vet

424 Inlägg
12 maj 2008
Jag såg en bil med en skylt; "Håll avståndet din jävla rövslickare!" tongue

Har inte spolare till bakfönstret på C70in. Men när jag kör andra bilen har jag det. Då används den flitigt om någon ligger för nära bakom. Det bästa är om det är en moppe som ligger en halvmeter bakom, helst med visiret öppet. Mohaha tongue

VW-nörd?
4 332 Inlägg
12 maj 2008
återigen ett pucko som tycker de e kul o göra så att 15 åringen kör ihjäl sig och kanske någon annan för att han inte vill ha en liten moped bakom sig några meter...

SQ
1 343 Inlägg
12 maj 2008
Mortalis skrev:
återigen ett pucko som tycker de e kul o göra så att 15 åringen kör ihjäl sig och kanske någon annan för att han inte vill ha en liten moped bakom sig några meter...

va inte så sur jämt, ligger man så när får man fan skylla sig själv, om man bromsar kraftigt för att de kommer en unge utspringandes? du är man en "mördare" då med juh...

ligger man så nära riskerar man både andras å sitt eget!

de va en suvve ide föresten.. de vill ja testa big_smile

Ljudnörd!

DFFL
9 020 Inlägg
12 maj 2008
Lardi skrev:
Mortalis skrev:

va inte så sur jämt, ligger man så när får man fan skylla sig själv, om man bromsar kraftigt för att de kommer en unge utspringandes? du är man en "mördare" då med juh...

ligger man så nära riskerar man både andras å sitt eget!

de va en suvve ide föresten.. de vill ja testa big_smile

Du har delvis rätt, men det har Mortalis också.

Nog för att jag jävlas när folk försöker byta lack med mig, men så jävla smart är det ju inte att varken ligga nära eller bråka med personen bakom.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
12 maj 2008
sur jämt...okej de e inte ja som skapar såna här trådar hela tiden om saker man stör sig på i trafiken...de kan lika gärna bli så att han kör in i dig för han inte ser ett skit. tänk lite längre än näsan räcker

1 062 Inlägg
12 maj 2008
denna skulle man ha, sluta slicka min röv, har du bråttom dra om då tongue

346 Inlägg
12 maj 2008
theswed skrev:
Nu är jag så less:mad: på folk som ligger i häcken på en har hållt på att smälla ett antal par gånger pga av att man ligger för nära en
skulle vilja ha en skylt eller nåt liknande i bakrutan som det står håll avståndet på eller annat bra förslag
vad man kan göra eller köpa skyllt ??

fixa ett dropp system med olja eller nåt som rycker när det trillar ner på avgassystemet :9.. text tror jag tyvärr inte folk bryr sig om,

"den som inte blir lycklig av pengar vet bara inte vilka butiker han ska besöka"

Sök