twin_cam skrev:
Niotusen skrev:
Sushikocken skrev:
är väl en fördel när man ska ta MC och B kort sen om man kan växla går det ju lättare

Jojo självklart, men faktumet att man måste växla 5 gånger för att komma upp i lagliga 30km/h är skrattretande visst finns det 45km/h också men skillnaden är nog inte speciellt stor, kan tänka mig att i stadskörning skulle det eviga växlandet tära en hel del på en
Men eftersom få mopeder lämnas orörda i motor/drivlina så är det ett minimalt problem

Sen kan man ju sikta på treväxlat

eller starta på tvåan...

Ksj skrev:
Sveriges snabbaste moped(50cc) är en gammal bt5 som blivit uppmätt till 142km/h. Och ja, 50cc.
Folk fattar inte att det är svårt att att få upp dom i de hastigheterna. Sen går sälla mätarna på plastraketerna rätt... Tror knappast att kin Compact gör 60 otrimmad ens i nedförsbacke... Men om man ska lita på dedär mätarna så gör den de... En polares visade nämligen det när han köra brevid för typ 3 år sen... (nej, ingen kinagrej).
Jag tror inte en sekund på någon som dragit alla pluggar och strypningar och påstår att moppen gör 90+.. Det gör den inte... Krävs väldigt mycket för att den ska det... Sen kommer folk med påståendet att med 70cc culle så gör den 100 blås... Visst, kanske... Om dom vart så seriösa så dom flödestestat, kör med exakt uträknat avgas etc... Men med 70cc är det ingen moped längre heller... Då är det en MC...
Moped = 50cc anser jag, alltså finns det få mopeder som gör över 60 - 70.
9kw 125or gör ju knappt 100 så..
Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!