Vad fick ni tillbaka på skatten?

Rawad C20LET
4 april 2008 · 1 041 Inlägg

6996kr redan så får väl se efter soppa o allt annat smile

Vi tycker olika vet jag, that's it
Opel Calibra Turbo 4x4 "Vicky" (1992)
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
4 april 2008 · 1 300 Inlägg

Jag har inte fått något papper om det än och jag väntar tålmådigt på det kan jag lova.

Sist fick jag lägga 340 kr ca och jag kommer väl att få lägga en summa denna gången med känns det som, men man hoppa ju ändå på att få en liten slant tillbaka...


Killen fick denna gången 14 079 kr tillbaka. Vilken fuskis.. =P Men då ska han betala en tatuering åt mig i sommar wink smile

Han är snäll han =P

I do it my way
Lanjin
4 april 2008 · 757 Inlägg

25000 får jag tillbaka

SweetBabyDoll Queen Of Hearts
4 april 2008 · 1 300 Inlägg

Just det! tror ni att det går att få tillbaka för resa med buss fram och tillbaka till jobbet..?

Ett sketet busskort kostar faktistk 610 riksdaler i månaden för  mig och det är inte så skoj =P

Vad tror ni?

I do it my way
MilleN
4 april 2008 · 9 108 Inlägg

SweetBabyDoll skrev:
Just det! tror ni att det går att få tillbaka för resa med buss fram och tillbaka till jobbet..?

Ett sketet busskort kostar faktistk 610 riksdaler i månaden för  mig och det är inte så skoj =P

Vad tror ni?

Du kan faktiskt skriva i kostnad för busskort också, men din summa överstiger inte 8000 så du får inte tillbaks någonting. Men hur vet skattemyndigheten att du inte åkt bil till jobbet? *host host* försöka går ju wink

FireTraXX DFFL
4 april 2008 · 9 020 Inlägg

Vet inte riktigt än, men 20 000 drygt.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
4 april 2008 · 1 300 Inlägg

MilleN skrev:

SweetBabyDoll skrev:
Just det! tror ni att det går att få tillbaka för resa med buss fram och tillbaka till jobbet..?

Ett sketet busskort kostar faktistk 610 riksdaler i månaden för  mig och det är inte så skoj =P

Vad tror ni?

Du kan faktiskt skriva i kostnad för busskort också, men din summa överstiger inte 8000 så du får inte tillbaks någonting. Men hur vet skattemyndigheten att du inte åkt bil till jobbet? *host host* försöka går ju wink

Okej... Ja, jag fick för mig att det var 7 000 man var tvungen att komma över men det kvettar det hade bara blivit 320 kr tillbaka ändå. =P

Fast då kan man ju se det såhär, får jag lägga 340 kr som förra gången kan jag  ju ta det med busspengarna och bara behöva betala 20 kr, eller? =P

FAN vad jag är smart! lol


Ja... Vad får man i mil ersättning och så..?

Det är ca 5 mil fram och tillbaka...

I do it my way
Mangeman Mr.RoadRage
4 april 2008 · 428 Inlägg

1600:- sad Hade ju hoppat på betydligt mer!

Mangeman a.k.a Mr.Roadrage.
Norde fotointresserad
4 april 2008 · 2 307 Inlägg

SweetBabyDoll skrev:

MilleN skrev:

SweetBabyDoll skrev:
Just det! tror ni att det går att få tillbaka för resa med buss fram och tillbaka till jobbet..?

Ett sketet busskort kostar faktistk 610 riksdaler i månaden för  mig och det är inte så skoj =P

Vad tror ni?

Du kan faktiskt skriva i kostnad för busskort också, men din summa överstiger inte 8000 så du får inte tillbaks någonting. Men hur vet skattemyndigheten att du inte åkt bil till jobbet? *host host* försöka går ju wink

Okej... Ja, jag fick för mig att det var 7 000 man var tvungen att komma över men det kvettar det hade bara blivit 320 kr tillbaka ändå. =P

Fast då kan man ju se det såhär, får jag lägga 340 kr som förra gången kan jag  ju ta det med busspengarna och bara behöva betala 20 kr, eller? =P

FAN vad jag är smart! lol


Ja... Vad får man i mil ersättning och så..?

Det är ca 5 mil fram och tillbaka...

är 18 kronor milen har jag för mig..?

racefan
4 april 2008 · 1 059 Inlägg

japp 18 kr milen.
Fick en en mindre kul summa på inbetkortet.Får jobba på sem tror jag.
Har åkt på granskning 4 gånger så tänk på det innan om ni ska fuska lite. fuska lite annars så får du redovisa allt.Det bästa va ju att jag kunde redovisa.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
Mitsubishi evo Vll "Racefan.se" (2002)
Tega Yrkesförare
4 april 2008 · 1 073 Inlägg

2500 tillbaka

Skyline_GTR
4 april 2008 · 306 Inlägg

13100 kr tillbaka med körning och allt smile

Tompa_Vax Skogs Arbetare
4 april 2008 · 413 Inlägg

varför får alla tillbaxs på skatten, men man känar väll inte med att pendla med bil till jobbet, har 22 mil om natten då.. hehe

Go For It!!
Super_Micke Bildrulle
4 april 2008 · 499 Inlägg

Tompa_Vax skrev:
varför får alla tillbaxs på skatten, men man känar väll inte med att pendla med bil till jobbet, har 22 mil om natten då.. hehe

Betalar 37% i skatt, garanterad återbäring. Sen jag började med det har min återbäring bara blivit större och större

Började på 6000 ca, sen 9000, förra året 14000, o nu 22000. Helt klart värt det. Bättre att offra lite extra varje månad än att behöva offra en jäkla massa när deklarationen kommer...

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se
mcguyver
4 april 2008 · 218 Inlägg

ja jag gråter inte jag heller 14046 hamnade jag på med avdrag för bensin :-)

turbosharp
4 april 2008 · 8 Inlägg

9200 :- :d

MilleN
4 april 2008 · 9 108 Inlägg

SweetBabyDoll skrev:
Okej... Ja, jag fick för mig att det var 7 000 man var tvungen att komma över men det kvettar det hade bara blivit 320 kr tillbaka ändå. =P

Fast då kan man ju se det såhär, får jag lägga 340 kr som förra gången kan jag  ju ta det med busspengarna och bara behöva betala 20 kr, eller? =P

FAN vad jag är smart! lol


Ja... Vad får man i mil ersättning och så..?

Det är ca 5 mil fram och tillbaka...

Dom ändrade till 8000 och höjde istället milersättningen till 18kr/mil.

Om du har haft 850n påställd och skriven på dig hade jag rekommendera lite "fusk" faktiskt om du vågar smile Du skulle få tillbaka runt 4000 rent i milersättning om du skriver i att du tagit bilen till jobbet, nästan 20.000 blir det brutto på ett år.
Usch vad omoralisk jag känner mig, som tur är har jag varit ärlig i min deklaration i alla fall smile

Tompa_Vax Skogs Arbetare
4 april 2008 · 413 Inlägg

Supra_Micke skrev:

Tompa_Vax skrev:
varför får alla tillbaxs på skatten, men man känar väll inte med att pendla med bil till jobbet, har 22 mil om natten då.. hehe

Betalar 37% i skatt, garanterad återbäring. Sen jag började med det har min återbäring bara blivit större och större

Började på 6000 ca, sen 9000, förra året 14000, o nu 22000. Helt klart värt det. Bättre att offra lite extra varje månad än att behöva offra en jäkla massa när deklarationen kommer...

Okay, men man känar väll inte på att pendla med bilen till arbetet?? om man har 22 mil ToR??

Go For It!!
Ellertz Norrlänning
4 april 2008 · 1 453 Inlägg

Kan nån vänlig själ ge mig en anledning att bo kvar i detta förbannade jäv*a land... ja pluggar heltid och extrajobbar lite då och då.. tror ja tjänade 35 på ett år eller nått, ja betalar 33% skatt på allt ja tjänar.. medan kompisarna betalar mellan 10- 25 procent.. :S  Sen får man nån jävla restskatt !  Nu är ja så sjukt förbannad så ja måste gå på stan och trasha nån jäkla papperskorg eller brevlåda eller nått... så bor du i sundsvall och har en trashad bil eller nått så hör av er till mig.. aja, med ett bensinpris på snart 13 kr så fattar ja inte vart alla pengar ta vägen, inte fan är de på nya och bättre vägar..!!

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
_VeNoM_ Giftig
4 april 2008 · 419 Inlägg

Vad kan man göra för avdrag igentligen, är inte så jävla insatt i det där. Vet dock att jag inte kan göra det för resor till och från jobb för jag får 18.50:-/mil av företaget.
Nån som har nått tips, för de tjatar ju varje år i medierna att staten tjänar hur mycket som helst på alla avdrag som folk inte gör när de skattar. Förhoppningsvis så kanske jag är en av de som kan göra avdrag.

LTJD
Volvo S70 2.5T VIP "Silver Flash" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang