varför får alla tillbaxs på skatten, men man känar väll inte med att pendla med bil till jobbet, har 22 mil om natten då.. hehe
Betalar 37% i skatt, garanterad återbäring. Sen jag började med det har min återbäring bara blivit större och större
Började på 6000 ca, sen 9000, förra året 14000, o nu 22000. Helt klart värt det. Bättre att offra lite extra varje månad än att behöva offra en jäkla massa när deklarationen kommer...
Samma här, betalar 3% extra i skatt istället. Då är jag säker på att jag aldrig får ett inbetalningskort.
To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...
Just det! tror ni att det går att få tillbaka för resa med buss fram och tillbaka till jobbet..?
Ett sketet busskort kostar faktistk 610 riksdaler i månaden för mig och det är inte så skoj =P
Vad tror ni?
dra av för "bensinen", u got nuthing to loose. om du vinner 2h på att åka bil t/r så kan du dra av. men va redo på att skicka bevis som intygar att bilen har rullat så långt också. det fick jag göra när jag granskades för 80k i avdrag på bara bensin. men det va för att jag räknat fel..
Okej... Ja, jag fick för mig att det var 7 000 man var tvungen att komma över men det kvettar det hade bara blivit 320 kr tillbaka ändå. =P
Fast då kan man ju se det såhär, får jag lägga 340 kr som förra gången kan jag ju ta det med busspengarna och bara behöva betala 20 kr, eller? =P
FAN vad jag är smart!
Ja... Vad får man i mil ersättning och så..?
Det är ca 5 mil fram och tillbaka...
Dom ändrade till 8000 och höjde istället milersättningen till 18kr/mil.
Om du har haft 850n påställd och skriven på dig hade jag rekommendera lite "fusk" faktiskt om du vågar Du skulle få tillbaka runt 4000 rent i milersättning om du skriver i att du tagit bilen till jobbet, nästan 20.000 blir det brutto på ett år. Usch vad omoralisk jag känner mig, som tur är har jag varit ärlig i min deklaration i alla fall
Jaha, där sket det sig då... Ställde på 850:in i måndags =P
Men jag kan ju åkt med en annan bil..?
Måste det vara en bil som står på mig..?
4 laxar hade ju inte varit fel annars..
He he, ja det var ju tur att du inte ljög där då =P
Får tillbaka 3510:- i Sverige, har även jobbat i Norge under en tid och fått deras skattedeklaration men jag fattar mig inte på den. Det står
Punkt 2.1 "Lonn og tilsvarende ytelser hur mycket jag tjänat xxxxx" Punkt 3.2 "Fradrag i tilknytning til arbeidsinntekt mv. -xxxxx" Punkt 3.6/4.9 "Sum grunnag for inntekts. og formuesskatt xxxxx"
Någon som jobbat i Norge en längre tid som skulle kunna hjälpa mig att förklara om jag ska betala något tillbaka eller om jag kommer få tillbaka något?
om jag drar av 43092:- så räknar skatteverket ner beloppet med 8000:-... =35092:- jag har räknat såhär: 9mil tur/retur till jobbet. 18kr/mil... 266 arbetadedagar...9*18*266=43092:- hur mycjket utav 35092:- får jag tillbaka??
Woot?
precis som JapMax säger så äre 220-230 dagar. Räkna alla avdrag sen tar du bort 8k sen ca 30% av den summan du har kvar får du behålla
Har inte fått min deklaration än. Har alltid varit massa tjafs med dom så ja har fått kopplat in redovisnings firma osv men nytt jobb 07 så de ska väl gå smärt fritt nu
Måste man dra ev 30% på milersättningen. jag menar, då blir det ju inte mycket kvar ju...
om jag drar av 43092:- så räknar skatteverket ner beloppet med 8000:-... =35092:- jag har räknat såhär: 9mil tur/retur till jobbet. 18kr/mil... 266 arbetadedagar...9*18*266=43092:- hur mycjket utav 35092:- får jag tillbaka??
Woot?
precis som JapMax säger så äre 220-230 dagar. Räkna alla avdrag sen tar du bort 8k sen ca 30% av den summan du har kvar får du behålla
Har inte fått min deklaration än. Har alltid varit massa tjafs med dom så ja har fått kopplat in redovisnings firma osv men nytt jobb 07 så de ska väl gå smärt fritt nu
Måste man dra ev 30% på milersättningen. jag menar, då blir det ju inte mycket kvar ju...
så är det.'
får förresten 6400 kr tillbaka med avdrag efter 22200 kr i bensin