Så ska jag skriva att jag ska ha tillbaka 31968 kronor i milersättning? Kan det stämma? Verkar lite för mycket, som att jag lurar staten eller något...
Okej... Ja, jag fick för mig att det var 7 000 man var tvungen att komma över men det kvettar det hade bara blivit 320 kr tillbaka ändå. =P
Fast då kan man ju se det såhär, får jag lägga 340 kr som förra gången kan jag ju ta det med busspengarna och bara behöva betala 20 kr, eller? =P
FAN vad jag är smart!
Ja... Vad får man i mil ersättning och så..?
Det är ca 5 mil fram och tillbaka...
Dom ändrade till 8000 och höjde istället milersättningen till 18kr/mil.
Om du har haft 850n påställd och skriven på dig hade jag rekommendera lite "fusk" faktiskt om du vågar Du skulle få tillbaka runt 4000 rent i milersättning om du skriver i att du tagit bilen till jobbet, nästan 20.000 blir det brutto på ett år. Usch vad omoralisk jag känner mig, som tur är har jag varit ärlig i min deklaration i alla fall
Jaha, där sket det sig då... Ställde på 850:in i måndags =P
Men jag kan ju åkt med en annan bil..?
Måste det vara en bil som står på mig..?
4 laxar hade ju inte varit fel annars..
He he, ja det var ju tur att du inte ljög där då =P
Funderade på det jag med.. jag åkte ju i en bil som står på mina föräldrar, kan man inte göra avdrag då om bilen inte står på en själv?
Ni som deklarerar via SMS/Internet eller Telefon får tillbaka skatten FÖRE Midsommar. Resten får vänta tills Augusti om ni ändrar något i deklarationen.
Avdragen för reseersättning görs såhär: Ex: Jag har 3 mil Tur & Retur till jobbet, jobbar 220 dagar i året och ersättningen per mil är 18 kr. 3x220 = 660 mil/året. 660x18 = 11880:-
Grundavdrag: 8000 Återstående: 3880 - 33% (eller är de 33% man får behålla?) = 2600:- får jag i handen. Du fyller i HELA beloppet i rutan (alltså i detta fallet 11880, för de drar bort automatiskt på skatteverket).
Hoppas jag gjort rätt nu, annars får jag ställa mig i skamvrån
Jag fick 9500:- tjejen fick 11500:-..och då var det ingen reseersättning för nån av oss..flyttade inte ut på landet förrens i slutet av året..så det är gött välbehövligt när man har lillkillen som kostar lite..