Specialförsäkring? Ni som har värdefulla o stylade bilar, Hur försäkrar ni?

Westberg Japs :)
10 april 2008 · 775 Inlägg

Ja ska till o försäkra min volvo 855 turbo men hittar inget ställe där ja liksom kan specialförsäkra den, ja kmr ju inte få ut alls mkt om det händer ngt o kmr förlora hur mkt som helst om ja har en vanlig försäkring,
Vart finns det en bra försäkring o få tag på där man får ersättning för stylingen o det man har modifierat också?
Mvh

blacken
10 april 2008 ·

Prova med Lloyds.

Sebban89
10 april 2008 · 115 Inlägg

Det skulle jag också vilja veta. Men kan man inte ringa sitt försäkringsbolag och värdera bilen?

Speed_Advanced
10 april 2008 · 131 Inlägg
I drive I laugh and I Conquer
zzzoder
10 april 2008 · 358 Inlägg

Jag hade en tråd uppe om just detta för ca 1 vecka sedan.

Jag hade samma problem.. hade LF först men lyckades häva försäkringen iomed att de inte kunde leva upp till mina kriterier. Satte mig och ringde runt och kom fram till Trygghansa.

På trygghansa så fick jag en försäkring som innebar +1000 kr /år för helårsförsäkring samt tilläggsförsäkring. Om bilen blir vandaliserad el dyl. pga avundsjuka eller annat helvete så slipper jag självrisk. BTW, Jag skulle få ut för ALLT om något skulle hända under förrutsättningar att jag hadde alla kvitton kvar, bildbevis taget då bilen är som grymmast med en dagstidning med i bilden så att de kan bekräfta vilket datum jag tog bilden.

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
10 april 2008 · 1 290 Inlägg

Westberg skrev:
Ja ska till o försäkra min volvo 855 turbo men hittar inget ställe där ja liksom kan specialförsäkra den, ja kmr ju inte få ut alls mkt om det händer ngt o kmr förlora hur mkt som helst om ja har en vanlig försäkring,
Vart finns det en bra försäkring o få tag på där man får ersättning för stylingen o det man har modifierat också?
Mvh

Ser inget speciellt med din bil.. hmm

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
beda
10 april 2008 · 236 Inlägg

golfarn_nr1 skrev:

Westberg skrev:
Ja ska till o försäkra min volvo 855 turbo men hittar inget ställe där ja liksom kan specialförsäkra den, ja kmr ju inte få ut alls mkt om det händer ngt o kmr förlora hur mkt som helst om ja har en vanlig försäkring,
Vart finns det en bra försäkring o få tag på där man får ersättning för stylingen o det man har modifierat också?
Mvh

Ser inget speciellt med din bil.. hmm

855 TURBO..inte den han har uppladdad..antar jag. smile

Westberg Japs :)
10 april 2008 · 775 Inlägg

beda skrev:

golfarn_nr1 skrev:

Westberg skrev:
Ja ska till o försäkra min volvo 855 turbo men hittar inget ställe där ja liksom kan specialförsäkra den, ja kmr ju inte få ut alls mkt om det händer ngt o kmr förlora hur mkt som helst om ja har en vanlig försäkring,
Vart finns det en bra försäkring o få tag på där man får ersättning för stylingen o det man har modifierat också?
Mvh

Ser inget speciellt med din bil.. hmm

855 TURBO..inte den han har uppladdad..antar jag. smile

precis, men han va tvungen o va lite tyken så han läste inte ens..

Sebban89
10 april 2008 · 115 Inlägg

Men hur står sig Trygghansa mot importbilar då? För jag ringde in förut och de ville ju inte veta av biljäveln lät det som..

Westberg Japs :)
10 april 2008 · 775 Inlägg

Sebban89 skrev:
Men hur står sig Trygghansa mot importbilar då? För jag ringde in förut och de ville ju inte veta av biljäveln lät det som..

ja berätta lite mer om va de sa på trygghansa o villkoren o såsmile

zzzoder
10 april 2008 · 358 Inlägg

Trygghansa och import har jag inte en aning om.. Min är svensksåld stylad s60 och de var inga problem iaf..

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!
Westberg Japs :)
10 april 2008 · 775 Inlägg

ingen mer som har en värdefull bil?

sir_daniel www.kudoz.se
10 april 2008 · 3 802 Inlägg

jag har vanlig helförsäkring men ser till att inte parkera utomhus, alltid i låst garage som är larmat och bevakat av securitas.

samt att det bara är en bil, även om jag skulle bli förbannad om den skulle bli stulen/vandaliserad.

Westberg Japs :)
10 april 2008 · 775 Inlägg

det är ngn olycka ja är rädd för, då får ja bara ut värdet av en volvo 855 turbo o inte hur den ser ut o så

WeDo
10 april 2008 · 3 390 Inlägg

Kolla swedbank (om du har dom) visserligen dyra, men ger bl.a ersättning för eftermonterad ljud- och bildutrustning upp till 20 000 kronor....

http://www.swedbank.se/sst/inf/out/infO … 23,00.html

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
Crxkoffe
9 januari 2016 · 847 Inlägg

Tja! Uppar gärna denna tråd lite. Nu är det så att jag har byggt min egen drömbil <-------- Honda crx med rwd och turbo. Kommer besiktas lagligt med allt på. Bilen e väl värd en gissning 5-10 000kr om försäkringsbolaget köper den efter en kollision eftersom dom ej vet bilens värde. Har trygg hansa idag. Vad gör ni när ni byggt något unikt? Som framförallt kostat en hel del summa pengar? Alla svar är hjälpsamma. Läste lite om http://www.keithfordonsvarderingar.se/accs.htm
Någon som har något försäkrat där? // Koffe

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
FLindgren
9 januari 2016 · 5 089 Inlägg

iom att du besiktar den igenom sfro så får den ju en helt ny iidentitet och då ett helt nytt värde. Du sparar alla kvitton och papper på bilen för att få bilen till rätt värde. Sen värderar försäkringsbolaget därefter.

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Crxkoffe
9 januari 2016 · 847 Inlägg

Tack! Okej. Ja alla kvitton finns ju inte desvärre. Mycket är ju köpt av en kompis. Har pratat lite smått med försäkringsbolaget om detta. Och dom sa att det går om kompisen skriver ett kvitto på allt jag köpt av honom. Har ju köpt motor,drivlina m.m av honom. Så det är ju privataffär..

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Tiger1978 Fattig student
10 januari 2016 · 1 282 Inlägg

Trygg hansa är det sämsta skit att ha bilen försäkring på, när jag skulle försäkra en bil frågade jag om man behövde specialförsäkring för 20000:- ljud, när bilen blev stulen fick jag 5000:- för då var man tvungen att ha en specialförsäkring helt plötsligt.
Dom slarvade bort min bil, tog 2 månader innan jag fick ersättning och stod som ägare till bilen 5 år efter dom hade löst in bilen, dom gör allt för slippa betala ut några pengar..
ALDRIG mer trygg hansa mad

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
Crxkoffe
10 januari 2016 · 847 Inlägg

Okej. Nä dom verkade va lite slappa när jag frågade dom om detta. Vad har du bilen försäkrad nu? Har du någon specialförsäkring nu?

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang