Bilarna som man drömmer om men som aldrig kom?

Elik
15 april 2008 · 55 Inlägg

Jag tycker att Ford borde ha använt 427 SOHC:en i någon personbil.

Opelmadness German cars, quality and beyond
15 april 2008 · 8 197 Inlägg

Elik skrev:
Jag tycker att Ford borde ha använt 427 SOHC:en i någon personbil.

Hehe, ja det hade varit ballt. Läste i en tidning i usa där dom hade renoverat upp en original SOHC till standard och satt den i bromsbänk. Den klämde ur sig 616 hk vid ca 5000 varv.. wink
Vore nåt att suga på de.. yikes

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
henkebenke
15 april 2008 · 1 703 Inlägg

Tänk om Honda fick fram en ny verra av CRX.
Tänk om Toyota fick fram en ny verra av Celica.

Det tisslas ju och tasslas ständigt om nya modeller, så man vet ju aldrig.

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
v8rickard Gammelbilsnörd
15 april 2008 · 450 Inlägg

Drömmen vore ju om Volvo tog sitt förnuft till fånga o började nyproducera ex 14o serien, kanske med lite trevliga nya motorer men med samma goa klassiska linjer! roll

Skuggan86
15 april 2008 · 61 Inlägg

TBOC_Razor skrev:
Tänk om Saab gjort Sonett IV och fortsatt med dom. Eller om det blivit verklighet av EV-1 ??

Tänk om Saab gjort en cab-version av 9000 ??


Finns mycket jag hade velat se gjort tongue

nej för *** ingen sonett.  i polarens delade garage finns de just en sådan sonett o satan va fula dom är. speciellt den som ägaren håller på att rostlaga o shit big_smile

MilleN
15 april 2008 · 9 108 Inlägg

En ny Lotus Omega hade varit fett.

Mortalis VW-nörd?
15 april 2008 · 4 332 Inlägg

Bubbaman skrev:

Mortalis skrev:
Golf W12an såklart, om den producerats och sålts...

Såg du när dom provkörde W12 prototypen på Top gear? Synd att dom inte hade fått tid att fixa till väghållningen.

Hehe jo men de va ju en showbil just då. Men prestandan va ju inte fy skam direkt. Så som gti eller R32 åtminstone borde sett ut i designen, lite wild tongue

Aerodynamik ...
15 april 2008 · 7 120 Inlägg

jerry885 skrev:

Aerodynamik skrev:
En bakhjulsdriven 2drs SAAB 9-3 SS skulle inte sitta helt fel smile

Och en ny 200sx (S16?) skulle ju kunna vara något också med en gammal hederlig gjurtjärns RB motor smile

men köss mig i röva wink saab kan bara göra gubbräsers speciellt här i thn big_smile
men en 850 med bakhjulsdrift och en rak 6 på typ 300hk hade varit guld som killen sa i tidigare inlägg! smile

850 är väl ändå mer gubbig än vad 9-3 är, tycker iaf jag.. roll

Tycker även den gamla hederliga viggen kunde fått drivning bak smile

Lowenhart fälg fantast
15 april 2008 · 1 086 Inlägg

Min drömbil hadde nog vart en coupe, liten som golf , diesel med partikelfilter, en fulltryckarturbo på 1.2 liter, speciell drivlina så man kan ändra från FWD till RWD eller till 4WD, kanske i 3 olika lägen , racing , economy sport !!!,
då är den både snabb  som fan , snål som ett as, och rallybil, driftbil eller pendlar bil !!!

Tänkder mest på audi a3  / golf 4 / karossen

ENdast en dröm !!!

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
Niko_turbo Fordonstekniker
15 april 2008 · 157 Inlägg

jerry885 skrev:

bmx skrev:
saab 900 pickup big_smile

det finns faktiskt en custom made 900 från tidigt 90 tal som rullar i trollhättan! den är omgjord till pickup big_smile

Den finns också som biltransport;)

De ska vara mer än det verkar;)
EvolutionIII
15 april 2008 · 459 Inlägg

När jag och kompisen var typ 11-12 så drömde vi om ktm:or crossar alltså, men blev inget av, inte förens detta år då ja äntligen köpte mig en, sen så vare under tiden man var ute å cykla hela tiden, det va mitt i natten, jag å kompisen såg ett grönt sken komma förbi i en satans fart, en kolsvart evo med grönt neon, det vart väl också en dröm att äga en helsvart bil, tvärtonat osv. vilket nu är under letande, får förhoppningsvis fortsätta på jobbet, så då blir det lån och köpa sig ännu en dröm, eller låna sig ännu en dröm.

NJ_
15 april 2008 · 2 118 Inlägg

lingua skrev:
En 4wd Capri med Cosworth drivlina! smile

WORD !!!!

D.i.l.l.i.g.a.f
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
15 april 2008 · 6 170 Inlägg

Skuggan86 skrev:

TBOC_Razor skrev:
Tänk om Saab gjort Sonett IV och fortsatt med dom. Eller om det blivit verklighet av EV-1 ??

Tänk om Saab gjort en cab-version av 9000 ??


Finns mycket jag hade velat se gjort tongue

nej för *** ingen sonett.  i polarens delade garage finns de just en sådan sonett o satan va fula dom är. speciellt den som ägaren håller på att rostlaga o shit big_smile

Inte för att låta fördumsfull eller så (inte alls tongue) men med inte mindre än sju stycken slipklossar i garaget kan jag förstå att du inte tycker att en Saab Sonett är snygg wink

http://www.saabhistory.com/blog/wp-content/uploads/2007/08/saab_sonett_i_ivory_no1.jpg
Saab Sonett I

http://static.flickr.com/82/240401657_f056eaed8d.jpg
Saab Sonett V4 -69

http://au.geocities.com/sonettportal/1973Sonett/sonett73p45.jpg
Saab Sonett III -73, med dom klassiska fotbollarna

Hittade även denna lilla sak:

http://www.techfresh.net/wp-content/uploads/2006/07/saab_roadster.jpg
Verkar som att Saab Sonett IV blir verklighet ändå smile

http://www.techfresh.net/gadgets/transp … confirmed/

Senast redigerat av TBOC_Razor (15 april 2008)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Larsson_Power Saabvilde!
15 april 2008 · 1 708 Inlägg

bmx skrev:
saab 900 pickup big_smile

Inte riktigt samma sak det jag berättar nu MEN en arbetskamrat till mig på SAAB berättar att innanför de stängda dörrarna på SAAB museet i Trollhättan står det massa bilar med skynken över sig.. bla en SAAB 900  Kombi wink

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
henkebenke
15 april 2008 · 1 703 Inlägg

Larsson_Power skrev:

bmx skrev:
saab 900 pickup big_smile

Inte riktigt samma sak det jag berättar nu MEN en arbetskamrat till mig på SAAB berättar att innanför de stängda dörrarna på SAAB museet i Trollhättan står det massa bilar med skynken över sig.. bla en SAAB 900  Kombi wink

Och i senaste automobil är den med på bild.

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
Larsson_Power Saabvilde!
15 april 2008 · 1 708 Inlägg

henkebenke skrev:

Larsson_Power skrev:

bmx skrev:
saab 900 pickup big_smile

Inte riktigt samma sak det jag berättar nu MEN en arbetskamrat till mig på SAAB berättar att innanför de stängda dörrarna på SAAB museet i Trollhättan står det massa bilar med skynken över sig.. bla en SAAB 900  Kombi wink

Och i senaste automobil är den med på bild.

Jaså! Fan va fräääääckt! big_smile

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
Rille_Pille Tyskstuk
15 april 2008 · 466 Inlägg

Jag skulle vilja se en EXTREM bmw, alltså en med riktig sportbilsprestanda och som ser ut som en sportbil.
Någon som skulle kunna konkurrera med SLR smile.

Sen finns det massor av bilar som är jävligt tråkiga pga av att de har FWD, bla 850 som flera tidigare har pratat om.

loudness
15 april 2008 · 4 554 Inlägg

en bil som har massa hk och som inte har virvel i tanken så man slipper tanka så ofta

Gulmun * Klåpare
15 april 2008 · 1 718 Inlägg

Honda Jazz med sitt ursprungliga namn hade vart lite kul att få hem. P.g.a. Svenska språket tyckte concernen att Honda Jazz lät bättre än Honda ***... big_smile

OT, men på tal om lustiga namn så betyder pajero runkare på Spansk slang. Undrar om Mitsubishi vet om det. lol

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
rotary12
15 april 2008 · 482 Inlägg

hade gärna ha sett mercedes c111 gå i produktion hmm wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/22170/315728_x8w26r.jpg

Jodå... Så är det serru!
Volvo 142 (1973)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang