Engla mordet

D_Jag
16 april 2008 · 77 Inlägg

Finner inga ord.....

hade det vart syrrans lilla flicka, som är 8 år, som vart drabbad, hade jag personligen slitit honom i stycken. Hoppas han döms till fängelse och att andra fångar "tar hand" om honom.

Han skulle ALDRIG leva ett normalt liv igen!! JÄVLA AS!!!

Dont take life to serious, You never get out of it alive
richardoo290 VOLVO for life..
16 april 2008 · 2 113 Inlägg

blacken skrev:

richardoo290 skrev:

blacken skrev:

Oavsett,så är det inte fullt så lätt att döda en annan människa, det är en spärr som alla normala människor har.

hur klarade folk av att döda under andra världs-kriget då?
varför kan vissa människor arbeta med att skära upp döingar?
.. att trycka på en knapp i ett annat rum är nog inte så farligt faktiskt.. (när man vet va han har gjort)

Ingen av dom som varit med i aktiv tjänst i något krig har (under förutsättning att vederbörande är någolunda normal) "klarat" av det. Dom är för alltid förändrade oftast till det sämre för den enskilda individen.
Att "skära upp" en som redan är död är svårt för alla, med att döda någon är ännu svårare,
Att trycka "på en knapp" eller klämma åt en avtryckare när man vet att man släcker ett liv när man gör det, är inte så djävla lätt som en del kan tro,snacka går ju an, men när man står vid "faktum" så att säga. Då blir "klangen i skällan" helt annorlunda..

man kan ju ge knappen till mördaren så kan han trycka sj? lol
antingen trycker han eller så får han svälta säger man tongue så, nu var de problemet ur världen cool

b0nd3n
16 april 2008 · 1 944 Inlägg

fy fan. finner inga ord...
skulle det vara min syster så skulle man nog själv åka in när man fick reda på vem gärningsmannen var.

vila i frid lilla Engla

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil
dabby född blåvit
16 april 2008 · 624 Inlägg

sticker alltid lite extra i hjärtat när man själv har barn i samma ålder, har en dotter som är 10 och de har pratat rätt mycket om detta i skolan. Vill inte ens tänka tanken på hur orolig man hade varit de första dygnen sad

Lindgren_
16 april 2008 · 2 644 Inlägg

RIP, så jävla sjukt det är fan helt jävla otroligt..

Johan Lindgren
Phaetoon
16 april 2008 · 8 156 Inlägg

Kan man inte fysiskt kastrera mördare och sexualbrottslingar? Dvs skära av dom kulorna och kuken? Snacka om avskräckande...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Tomten Tomten
16 april 2008 · 1 065 Inlägg

Freddeponken skrev:
Sätt fanskapet i en bur mitt på torget naken så får folk stena och spotta på honom hur mycket dom vill! som sagt en kula i pannan är fan för milt!

Vila i frid flicka lilla!

Är inne på dit spår.
Folk som våldförs sig på barn ska få lida inte slippa allt.

Finns inte ord för vad man känner. Vet i alla fall om det skulle hända någon i min närhet nå liknade, kommer jag uföra hemska saker på han sedan ta mitt straff.

Chevrolet Impala 4dr HT "Pimpala" (1968)
BMW 525i Touring M-sport "Familje Edition" (2002)
FireTraXX DFFL
16 april 2008 · 9 020 Inlägg

Tomten skrev:

Freddeponken skrev:
Sätt fanskapet i en bur mitt på torget naken så får folk stena och spotta på honom hur mycket dom vill! som sagt en kula i pannan är fan för milt!

Vila i frid flicka lilla!

Är inne på dit spår.
Folk som våldförs sig på barn ska få lida inte slippa allt.

Finns inte ord för vad man känner. Vet i alla fall om det skulle hända någon i min närhet nå liknade, kommer jag uföra hemska saker på han sedan ta mitt straff.

Borde inte hans föräldrar isåfall få slå sönder dig?

EDIT:
Observera att jag använder ditt resonemang när jag skriver det.
Han mördar din dotter, du mördar honom för vad han gjort, hans föräldrar mördar dig för var du gjort, dina föräldrar mördar hans föräldrar för vad de gjort o.s.v.

Senast redigerat av FireTraXX (16 april 2008)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Noiseprojekt
16 april 2008 ·

FireTraXX skrev:

Tomten skrev:

Freddeponken skrev:
Sätt fanskapet i en bur mitt på torget naken så får folk stena och spotta på honom hur mycket dom vill! som sagt en kula i pannan är fan för milt!

Vila i frid flicka lilla!

Är inne på dit spår.
Folk som våldförs sig på barn ska få lida inte slippa allt.

Finns inte ord för vad man känner. Vet i alla fall om det skulle hända någon i min närhet nå liknade, kommer jag uföra hemska saker på han sedan ta mitt straff.

Borde inte hans föräldrar isåfall få slå sönder dig?

EDIT:
Observera att jag använder ditt resonemang när jag skriver det.
Han mördar din dotter, du mördar honom för vad han gjort, hans föräldrar mördar dig för var du gjort, dina föräldrar mördar hans föräldrar för vad de gjort o.s.v.

And so the life goes on, over n' over again!

FireTraXX DFFL
16 april 2008 · 9 020 Inlägg

Jag säger inte att jag hade stått och tittat på bara.
Jag hade utan tvekan satt en kula i huvudet på den som gjort så mot min dotter.
Men de flesta här verkar tycka att det är rätt, vilket det inte är.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
-Berit- Volvo Freak
16 april 2008 · 98 Inlägg

Sverige håller på å bli ett enda stort mentalsjukhus. Ingen av dessa mördare kommer få fängelse. Dom e ju "psykist sjuka".....Ljusen vi tände häromdagne var inte bara för Engla, de var även för Max, 3 år, Saga, 1 år, den 5-åriga flickan med mamma och alla andra övriga som berövats sitt liv.
Man tänker även på den rättsskandal som häver över vårt land. Hade polisen prioriterat lite hade kanske Engla levt idag.

Vila i Frid Tommie Viinikka
Volvo 850R (1996)
FireTraXX DFFL
16 april 2008 · 9 020 Inlägg

SandraTheK skrev:
...
Hade polisen prioriterat lite hade kanske Engla levt idag.

mmm, alla människor borde ha en egen polis vid sin sida så att ingen råkar illa ut.

Eller det är inte så du menar?

Du kanske borde prioritera och välja ut de tankar som faktiskt fungerar i verkligheten.

EDIT:
Han mördade henne inom ett par minuter efter att han träffat henne, tror du att polisen kunde vetat det om de "prioriterat"?

Senast redigerat av FireTraXX (16 april 2008)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Hamilton
16 april 2008 · 8 865 Inlägg

Finns ju ingen laga kraft vunnen dom och så länge det saknas är man oskylldig enligt lag.
Spelar ingen roll att han "erkänt" vad säger att han inte är en sådan som tar på sig brott som andra begått?

Jag låter rättsprocessen skötas av domstolarna och inte i media och forum.

Fotograf på tierpidag.se
mebben Troligen galen...
16 april 2008 · 567 Inlägg

FireTraXX skrev:
EDIT:
Han mördade henne inom ett par minuter efter att han träffat henne, tror du att polisen kunde vetat det om de "prioriterat"?

Hade dom prioriterat annorlunda, använt de insamlade bevisen mot honom och satt dit honom för mordet på Pernilla (-00) på de tips dom fick om honom för flera år sedan så hade han knappast dödat Engla, eller hur?

richardoo290 VOLVO for life..
16 april 2008 · 2 113 Inlägg

mebben skrev:

FireTraXX skrev:
EDIT:
Han mördade henne inom ett par minuter efter att han träffat henne, tror du att polisen kunde vetat det om de "prioriterat"?

Hade dom prioriterat annorlunda, använt de insamlade bevisen mot honom och satt dit honom för mordet på Pernilla (-00) på de tips dom fick om honom för flera år sedan så hade han knappast dödat Engla, eller hur?

sant, men skyll inte på polis.. dem gör va dem kan utav de pengarna de har..
skyll på  psykot istället..

NeonX
16 april 2008 ·

Evo-Danne skrev:

tkd_rille skrev:
så du tror inte barnamördare får rätt mycket skit ? tror inte de finns så många som accepterar sådant i fängelsen.

Kolla på kärringen som döda Bobby, hon fick stryk av en medfånge, å de va inte mer än rätt big_smile

tyvärr fick den...euhh...hmm...saken som går på två ben och förmodligen en gång var en människa 75000:- i skadestånd för det....

S-AXELSSON S-AXELSSONS
16 april 2008 · 94 Inlägg

Stakars föräldrarna RIP!!

Lev livet!
Seat LEON TSI 110 CONNECT "Extrabilen" (2016)
Seat LEON TSI 110 ST "Familjebilen" (2015)
_Emelie ~ Team Ljudstudion ~
16 april 2008 · 106 Inlägg

Men det är ju så sverige är, här kan du ju mörda och härja hej vilt utan att få något direkt vidare straff för det.. Visst du åker in i finkan (hoppningsvis) får gratis käk och rum och lever som en kung.. Men är det rättvist?

Som en grejj jag läste om en föredetta klasskamrat hennes storasyster och grannarna runt om hade ett pågående inbrott, dom ringde polisen å vad fick dom för svar? Jo dom hade ingen bil att skicka just då (inbrottstjuvarna kunde glatt fortsätta) visst är det ett vackert land vi har..

Idrott luktar svett, Sport luktar bensin!!
jonesono Personal- och beteendevetare
16 april 2008 · 1 082 Inlägg

Till dem som "tänkt till" och förespråkat dödsstraff för att det anses billigast med "en kula", "stolen" etc.
- Det är högre kostnad för samhället, än att ha dem som fångar.
- De länder som har dödsstraff har i regel fler interner och fler dömda för grövre brott i förhållande till andra länder.

En intressant studie/experiment från 70-talet, för dem som är intresserade av psykologi och vilka effekter som omgivningen har på en.
http://www.prisonexp.org/

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
richardoo290 VOLVO for life..
16 april 2008 · 2 113 Inlägg

jonesono skrev:
Till dem som "tänkt till" och förespråkat dödsstraff för att det anses billigast med "en kula", "stolen" etc.
- Det är högre kostnad för samhället, än att ha dem som fångar.
- De länder som har dödsstraff har i regel fler interner och fler dömda för grövre brott i förhållande till andra länder.

En intressant studie/experiment från 70-talet, för dem som är intresserade av psykologi och vilka effekter som omgivningen har på en.
http://www.prisonexp.org/

vi har aldrig sagt att vi vill bli som kina/texas..
men sånna här udda fall, då kan man fan ta dö på den jäveln.. det är inte synd om han eller hans familj oavsett vad du säger.

andra länder med dödstraff har oxå helt annan politik än oss och mycket mer brottslighet pga andra orsaker än de du beskrev. om vi inte ändrar nått i rättsystemet förutom att införa dödstraff i extremfall så kommer inte brottsligheten öka som du verkar tro.. och då får aset vad han förtjänar! oavsett om han är psyksjuk eller ej.

man börjar ju nästan undra om du är en pedofil/mördare då du försvarar dem och vill fortsätta att släppa dem fria efter 6 år på psyket

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang