Biltema VS volvo orginal?

roxe Jesus didn´† Tap
17 april 2008 · 1 146 Inlägg

Köp orginal.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
kenyaboss
17 april 2008 · 196 Inlägg

är jättenöjd med mina prylar från biltema.. soppapumpen kostar 1900 på meknomen.. biltema 499 kr.. som hittat

Amazon_123GT Driifter;)
17 april 2008 · 1 630 Inlägg

prova på biltema du förlorar ju som mest 700 spänn om alla grejjerna skulle vara kass.. men då vet du ju de sjävl sen att de e inte bra där ifall de nu inte är det..

för de finns ju alltid nån annan som tycker biltema e skit så skaffa dig en egen uppfattning

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
blacken
17 april 2008 ·

Biltema är som IKEA man får förhoppningsvis en hyfsad pryl för ett hyfsat pris, men dom ÄR inte likvärdiga en originaldel oavsett märke, speciellt inte Volvo..

FLindgren
17 april 2008 · 5 089 Inlägg

haha man får verkligen inte nämna ordet biltema på garaget.org.  testa grejjerna. biltemas kostar ju inte speciellt mycket så du förlorar ju inte sååå mycket pengar om det skulle visa sig att det inte vart så bra.

konstigt att alla väljer allting förutom biltema som är den billigaste skiten enligt alla. men i andra trådar skiver dom om att dom vill köpa däck för så billigt som möjligt, och skiter i vad det är för märke, bara det är billigt.. men men. lite för off topic..

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
bmx
17 april 2008 · 7 100 Inlägg

kör på biltema,mkt bra och billigt

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
323fSportT "The Stig"
17 april 2008 · 390 Inlägg

Biltemas ryckte lever kvar sen gammalt.Dom har ryckt upp sig avsevärt.På Nissan har jag lysen från BMW från biltema.1000:- för H-V sida.Gå in på BMW och kolla vad dom kostar.Funkar klockrent.

Om man kan gasa fullt....har man trimmat för lite...
Tommy_P
17 april 2008 · 396 Inlägg

att det står bosch betyder bara att det motsvarar orginal bosch utförande.
kör med tändkablar på 2 bilar (s70 t5) och det fungerar mycket bra. även fördelare rotor. tändstiften är dock inte nån höjdare, euqem är tändstiftsvärldens Vaz.

550 kr för temas tändkablar, och typ 1400 för volvos. valet är ganska lätt, med tanke på att man kan lämna tillbaka skiten om det nu skulle va fel på det.

wallden88
17 april 2008 · 68 Inlägg

grejen e ju det att biltema kan ha så mkt billigare saker för att dom inte testas lika dant som orginal delar........det är lite av gambling när man köper från biltema....kan va bra   kan va kass..........dock  så är det ju inte riskfritt att köra orginal heller.......bara en fråga om hur stor risk man vill ta..........
personligen så tycker jag orginal alla dagar tongue

Senast redigerat av wallden88 (17 april 2008)

volvo_1987
17 april 2008 · 1 675 Inlägg

Biltema har oftast bra grejer. Skulle nog inte köpa tändkablar där. Använt deras en gång och fick byta till slut för tänkablarna sköts lös sad

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
erixon89
17 april 2008 ·

onej84 skrev:

erixon89 skrev:
om det är samma skit som orginal varför är det mycket dyrare med  orginal grejjer?

Det står orginal på lådan det är de som kostar..

Samma sak köp en vit tröja
köp en vit tröja med ett tex nike märke på oj 200 dyrare direkt...

då kan ju du förklara varför mina biltema bromsbelägg skrek så hela stan vakna när man kom och dom jag har nu volvo orginal inte låter ett enda dugg?

volvo_1987
17 april 2008 · 1 675 Inlägg

erixon89 skrev:

onej84 skrev:

erixon89 skrev:
om det är samma skit som orginal varför är det mycket dyrare med  orginal grejjer?

Det står orginal på lådan det är de som kostar..

Samma sak köp en vit tröja
köp en vit tröja med ett tex nike märke på oj 200 dyrare direkt...

då kan ju du förklara varför mina biltema bromsbelägg skrek så hela stan vakna när man kom och dom jag har nu volvo orginal inte låter ett enda dugg?

glömt skrik platorna;) Fick byta ut mina proms belägg för dom skrek som ... och det var ny volvo belägg !

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
erixon89
17 april 2008 ·

volvo_1987 skrev:

erixon89 skrev:

onej84 skrev:

Det står orginal på lådan det är de som kostar..

Samma sak köp en vit tröja
köp en vit tröja med ett tex nike märke på oj 200 dyrare direkt...

då kan ju du förklara varför mina biltema bromsbelägg skrek så hela stan vakna när man kom och dom jag har nu volvo orginal inte låter ett enda dugg?

glömt skrik platorna;) Fick byta ut mina proms belägg för dom skrek som ... och det var ny volvo belägg !

nej dom sitter på ja va extra noga med att inte glömma dom för just att det inte skulle skrika men det gjorde det ändå

TurboKolle
17 april 2008 · 89 Inlägg

Kör med Biltemas tändkablar på min 855. Funkar klockrent.

\\ Mer laddtryck åt folket! //
engolf
17 april 2008 · 3 235 Inlägg

Køp på Bioltema, och skulle det i värsta fall märker du att delarna inte håller måttet och köper nya på Volvo i fortsättningen.

I bästa fall sparar du en slant.

dabby född blåvit
17 april 2008 · 624 Inlägg

I många fall är det EXAKT samma delar, tillverkade på samma band i samma fabrik och senare skeppade till olika adresser och/eller packade i olika kartonger. Detta gäller speciellt på saker av 'riktiga' märken som Bosch detaljerna här.

blacken
17 april 2008 ·

dabby skrev:
I många fall är det EXAKT samma delar, tillverkade på samma band i samma fabrik och senare skeppade till olika adresser och/eller packade i olika kartonger. Detta gäller speciellt på saker av 'riktiga' märken som Bosch detaljerna här.

Det har riktigt svårt att tro på..

TritoN Motorburen Ungdom
17 april 2008 · 499 Inlägg

Egentligen borde det ju vara nästan det samma, Men jag hade nog tagit typ rotor och dom delarna från Volvo. Sånt som Tändkablar kan du nog köpa på biltema, det tror jag allt.

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton
Mortalis VW-nörd?
17 april 2008 · 4 332 Inlägg

Det är sant...Volvo, och alla biltillverkare har minst 2 fabriker igång som förser dom med delar, utifall att en fabrik skulle brinna upp (hända ju en gång) så de inte blir utan delar. Delarna som blir över från den andra fabriken säljs på öppna marknaden, ofta bortskrapat vw/audi/volvo märket om de finns och ibland med det på. Det är exakt samma saker, det är INTE av lägre kvalitet. Det är bara att Biltema köper in större partier och får då lägre pris...och det ÄR bosch, de får inte sätta på Bosch märke på saker som inte är bosch men "är likvärdiga", fattar väl vem som helst

blacken
17 april 2008 ·

Mortalis skrev:
Det är sant...Volvo, och alla biltillverkare har minst 2 fabriker igång som förser dom med delar, utifall att en fabrik skulle brinna upp (hända ju en gång) så de inte blir utan delar. Delarna som blir över från den andra fabriken säljs på öppna marknaden, ofta bortskrapat vw/audi/volvo märket om de finns och ibland med det på. Det är exakt samma saker, det är INTE av lägre kvalitet. Det är bara att Biltema köper in större partier och får då lägre pris...och det ÄR bosch, de får inte sätta på Bosch märke på saker som inte är bosch men "är likvärdiga", fattar väl vem som helst

Undrar jag om inte det där är en "vandringsmyt"/"folkmunsmyt", för det jag har sett hittintills gör att jag inte kan instämma, men det förstås dom har blivit lite bättre på sina grejor om man ska jämföra för "några" år sedan..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang