Lås tråden ..

Phaetoon
20 april 2008 · 8 156 Inlägg

Folk reagerar nog lite på att du skrivit att det är en T5:a, vilket man annars associerar med den starkare T-5R.
225 hk är ju "bara" den vanliga turbomodellen (som förvisso kallades för T-5 i England)
1997 byter den sista generationen 850 Turbo till namnet T-5.
Vill man ha en stark Volvo så är väl inte en automat det första man letar efter heller.
Sen så finns det ju en hel del hyggliga Volvo S/V70 på blocket.
http://www.blocket.se/vi/16019934.htm?ca=13_s
http://www.blocket.se/vi/15897567.htm?ca=13_s
http://www.blocket.se/vi/16029206.htm?ca=13_s

Btw, var i papprena står det att det är en T5:a?
Fabrikat: VOLVO 854-576 TURBO
Årsmodell: 1995
Antal ägare: 8
Yrkesmässig trafik: Nej

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Ellertz Norrlänning
20 april 2008 · 1 453 Inlägg

Hmmm..  65 tusen var alldeles för mycket.. Hur tänker du ? De får du ju en skitfin, s4/s2 för :S
ja skulle aldrig ge mer än 30 för den..

Men de är jag de...

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
20 april 2008 · 1 300 Inlägg

Phaetoon skrev:
Folk reagerar nog lite på att du skrivit att det är en T5:a, vilket man annars associerar med den starkare T-5R.
225 hk är ju "bara" den vanliga turbomodellen (som förvisso kallades för T-5 i England)
1997 byter den sista generationen 850 Turbo till namnet T-5.
Vill man ha en stark Volvo så är väl inte en automat det första man letar efter heller.
Sen så finns det ju en hel del hyggliga Volvo S/V70 på blocket.
http://www.blocket.se/vi/16019934.htm?ca=13_s
http://www.blocket.se/vi/15897567.htm?ca=13_s
http://www.blocket.se/vi/16029206.htm?ca=13_s

Btw, var i papprena står det att det är en T5:a?
Fabrikat: VOLVO 854-576 TURBO
Årsmodell: 1995
Antal ägare: 8
Yrkesmässig trafik: Nej

På mekonomen står det t5 eller vart fasen det är. Och spela roll?

ja ja en turbo då. eller en t5:a kvettar för mig.


8 ägare pga att den rullat på volvo, det är synd att det står så.

skickar man ett fax på den så står det jag och sen gubben innan =P

I do it my way
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
20 april 2008 · 1 300 Inlägg

Tack för alla svar smile

Får se hur det går med skiten..

Har lagt ned den i pris nu (sysn inte än). MINST 55 har jag sagt får jag inte det kan skiten stå haha !


Och byta front lacka speglar och annat skit har jag inte lust med när den ska sänljas så det får vara .
'
Men skoj att veta vad ni tycker iaf smile ¨




Ha det nice.

I do it my way
Phaetoon
20 april 2008 · 8 156 Inlägg

SweetBabyDoll skrev:
På mekonomen står det t5 eller vart fasen det är. Och spela roll?

ja ja en turbo då. eller en t5:a kvettar för mig.


8 ägare pga att den rullat på volvo, det är synd att det står så.

skickar man ett fax på den så står det jag och sen gubben innan =P

Förlåt om jag lät hård, men jag försökte bara ta upp vad som kan få en potentiell köpare att undra.
Det är ju en turbo 5:a i den, så du har ju egentligen rätt.

Synd att det är så många andra som kört den bara sad
Jag tycker faktiskt att din 850 är ett bättre köp än en vanlig T5:a då dom ofta är sönderkörda och speciellt eftersom din är en automat.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
AdamOpel DraMinBil.nu
20 april 2008 · 1 016 Inlägg

som sagt.. prisnivån. Sänker du priset bör du nog bli av med den.

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
20 april 2008 · 1 300 Inlägg

Phaetoon skrev:

SweetBabyDoll skrev:
På mekonomen står det t5 eller vart fasen det är. Och spela roll?

ja ja en turbo då. eller en t5:a kvettar för mig.


8 ägare pga att den rullat på volvo, det är synd att det står så.

skickar man ett fax på den så står det jag och sen gubben innan =P

Förlåt om jag lät hård, men jag försökte bara ta upp vad som kan få en potentiell köpare att undra.
Det är ju en turbo 5:a i den, så du har ju egentligen rätt.

Synd att det är så många andra som kört den bara sad
Jag tycker faktiskt att din 850 är ett bättre köp än en vanlig T5:a då dom ofta är sönderkörda och speciellt eftersom din är en automat.

Nej nej, du lät inte hård. Jag tar till mig allting här smile Jag lade ju upp tråden för att få veta vad som kan vara fel. Och visste du att det skulle ju inte bara bli ros utan även ris =P

Ja, klart att dem kan undra.. Men en turbo är ju en turbo liksom... Eller hur man ska säga =P T5 och turbo samma skit ;P

Ja, jag vet inte hur det är där inne där dem haft den, men det är ju liksom 6 st innan som stått på den eller hur blir det..? Och gubben innan köpte den 99 av Volvo och sen köpte jag den 06 om jag inte minns fel =P (står på min pappa för den som undrar).

Ja... Jag trodde faktiskt att någon mera skulle höra av sig på den eftersom att den är ju orörd förutom luftfiltret då..

Och jag kan ju inte ha vavat sönder den heller eller kört sönder den, för den växlar ju när den själv vill och tycker att nu är det dags =P

Därför tycker jag att en automat är ett bra köp.. Men alla är inte som jag. Och automat är inte så omtyckt av många.



Nu har jag ju då lagt mig på ett lägre pris...

Känns som om jag kan skriva bortskänkes om  jag måset gå under 55.. Det vill jag inte. 



Jag skulle vara iskall men så blev det inte. Visst, jag har inte brottom att sälja den egentligen, men det är ju nästa bil som liksom hägrar här nu =P

I do it my way
FireTraXX DFFL
20 april 2008 · 9 020 Inlägg

Syst3m skrev:

SweetBabyDoll skrev:

dabby skrev:

Drar mer soppa och ger mindre effekt, asså inte effekt i hk utan körningen som sådan.

Drar mera soppa? Det var det dummaste...

Den drar som en vanlig jäkla manuell bil.

Omg...



Ursäkta fjortis förkortningen.. ;P

lol En Volvo-atomat drar ungefär 1 dl mer än det manuella alternativet.  neutral

Förstår inte varför alla hänger upp sig på sådana marginella skillnader.
Nog för att bensinen börjar kosta lite mer än den borde, men varför vill man ha så många hästar som möjligt i en bil som ska så lite som möjligt?
Det ska ju vara en miljard hästar och man ska knappt komma ut från uppfarten trots full tank.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Ellertz Norrlänning
20 april 2008 · 1 453 Inlägg

SweetBabyDoll skrev:

Phaetoon skrev:

SweetBabyDoll skrev:
På mekonomen står det t5 eller vart fasen det är. Och spela roll?

ja ja en turbo då. eller en t5:a kvettar för mig.


8 ägare pga att den rullat på volvo, det är synd att det står så.

skickar man ett fax på den så står det jag och sen gubben innan =P

Förlåt om jag lät hård, men jag försökte bara ta upp vad som kan få en potentiell köpare att undra.
Det är ju en turbo 5:a i den, så du har ju egentligen rätt.

Synd att det är så många andra som kört den bara sad
Jag tycker faktiskt att din 850 är ett bättre köp än en vanlig T5:a då dom ofta är sönderkörda och speciellt eftersom din är en automat.

Nej nej, du lät inte hård. Jag tar till mig allting här smile Jag lade ju upp tråden för att få veta vad som kan vara fel. Och visste du att det skulle ju inte bara bli ros utan även ris =P

Ja, klart att dem kan undra.. Men en turbo är ju en turbo liksom... Eller hur man ska säga =P T5 och turbo samma skit ;P

Ja, jag vet inte hur det är där inne där dem haft den, men det är ju liksom 6 st innan som stått på den eller hur blir det..? Och gubben innan köpte den 99 av Volvo och sen köpte jag den 06 om jag inte minns fel =P (står på min pappa för den som undrar).

Ja... Jag trodde faktiskt att någon mera skulle höra av sig på den eftersom att den är ju orörd förutom luftfiltret då..

Och jag kan ju inte ha vavat sönder den heller eller kört sönder den, för den växlar ju när den själv vill och tycker att nu är det dags =P

Därför tycker jag att en automat är ett bra köp.. Men alla är inte som jag. Och automat är inte så omtyckt av många.



Nu har jag ju då lagt mig på ett lägre pris...

Känns som om jag kan skriva bortskänkes om  jag måset gå under 55.. Det vill jag inte. 



Jag skulle vara iskall men så blev det inte. Visst, jag har inte brottom att sälja den egentligen, men det är ju nästa bil som liksom hägrar här nu =P

Tror inte du får 55 för den.. finns alldeles för många 850 som gått mindre, mer stilren styling, och som är manuell. Mitt tips är att sänka till 40 och var glad för de !  Du kan få en som gått 20 000 och skitsnygg för 35 så

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
20 april 2008 · 1 300 Inlägg

Fått ett mail på den nu iaf.

I do it my way
DaAddez Volvofreak
20 april 2008 · 356 Inlägg

SweetBabyDoll skrev:
Fått ett mail på den nu iaf.

Vill dom ha den?

// Andreas
S40N T5-04
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
20 april 2008 · 1 300 Inlägg

Ellertz skrev:

SweetBabyDoll skrev:

Phaetoon skrev:

Förlåt om jag lät hård, men jag försökte bara ta upp vad som kan få en potentiell köpare att undra.
Det är ju en turbo 5:a i den, så du har ju egentligen rätt.

Synd att det är så många andra som kört den bara sad
Jag tycker faktiskt att din 850 är ett bättre köp än en vanlig T5:a då dom ofta är sönderkörda och speciellt eftersom din är en automat.

Nej nej, du lät inte hård. Jag tar till mig allting här smile Jag lade ju upp tråden för att få veta vad som kan vara fel. Och visste du att det skulle ju inte bara bli ros utan även ris =P

Ja, klart att dem kan undra.. Men en turbo är ju en turbo liksom... Eller hur man ska säga =P T5 och turbo samma skit ;P

Ja, jag vet inte hur det är där inne där dem haft den, men det är ju liksom 6 st innan som stått på den eller hur blir det..? Och gubben innan köpte den 99 av Volvo och sen köpte jag den 06 om jag inte minns fel =P (står på min pappa för den som undrar).

Ja... Jag trodde faktiskt att någon mera skulle höra av sig på den eftersom att den är ju orörd förutom luftfiltret då..

Och jag kan ju inte ha vavat sönder den heller eller kört sönder den, för den växlar ju när den själv vill och tycker att nu är det dags =P

Därför tycker jag att en automat är ett bra köp.. Men alla är inte som jag. Och automat är inte så omtyckt av många.



Nu har jag ju då lagt mig på ett lägre pris...

Känns som om jag kan skriva bortskänkes om  jag måset gå under 55.. Det vill jag inte. 



Jag skulle vara iskall men så blev det inte. Visst, jag har inte brottom att sälja den egentligen, men det är ju nästa bil som liksom hägrar här nu =P

Tror inte du får 55 för den.. finns alldeles för många 850 som gått mindre, mer stilren styling, och som är manuell. Mitt tips är att sänka till 40 och var glad för de !  Du kan få en som gått 20 000 och skitsnygg för 35 så

Ja, men då får man ju tänka till ite också.
Hur är den körd?
Hur är den skött för övrigt?
Hur står det till med lacken?
Är det sprickor i klädseln?

Sådana grejer...


Fattar inte hur svårt det kan vara, kolla att bilen kostar 58, åk hit glo och lägg ett bud efter det.

Man kan ju inte bara säga. ÄH! den är för dyr och säkert skit.

I do it my way
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
20 april 2008 · 1 300 Inlägg

DaAddez skrev:

SweetBabyDoll skrev:
Fått ett mail på den nu iaf.

Vill dom ha den?

Jajjemen!!! wink

För 30 tusen för den är ju lite Fjortisstylad.

Han hade kollat upp den och den var ju då värd 35-42 så han bjöd 30 smile smile

Kan vara någon liten brud som jävlas med mig också, man vet aldrig =P Ha ha

Bara att bryta ihop (i ett asgarv) och gå vidare ;P ha ha

I do it my way
FireTraXX DFFL
20 april 2008 · 9 020 Inlägg

SweetBabyDoll skrev:

DaAddez skrev:

SweetBabyDoll skrev:
Fått ett mail på den nu iaf.

Vill dom ha den?

Jajjemen!!! wink

För 30 tusen för den är ju lite Fjortisstylad.

Han hade kollat upp den och den var ju då värd 35-42 så han bjöd 30 smile smile

Kan vara någon liten brud som jävlas med mig också, man vet aldrig =P Ha ha

Bara att bryta ihop (i ett asgarv) och gå vidare ;P ha ha

Men jag har fått mail med bud på 100 000kr, jag skickade tillbaka att han fick den för 699 000kr.
Pappa tyckte att jag skulle accepterat och bett han komma, och när han kom så skulle jag säga att det var en som ringde och bjöd 130. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
20 april 2008 · 1 300 Inlägg

FireTraXX skrev:

SweetBabyDoll skrev:

DaAddez skrev:

Vill dom ha den?

Jajjemen!!! wink

För 30 tusen för den är ju lite Fjortisstylad.

Han hade kollat upp den och den var ju då värd 35-42 så han bjöd 30 smile smile

Kan vara någon liten brud som jävlas med mig också, man vet aldrig =P Ha ha

Bara att bryta ihop (i ett asgarv) och gå vidare ;P ha ha

Men jag har fått mail med bud på 100 000kr, jag skickade tillbaka att han fick den för 699 000kr.
Pappa tyckte att jag skulle accepterat och bett han komma, och när han kom så skulle jag säga att det var en som ringde och bjöd 130. tongue

Ha ha! Det skulle du gjort, låtit honom åka en bit för att sen säga tyvärr du kan vända och åka hemmåt igen om du inte pröjsar 135 K ha ha wink


Jag skrev till den där killen att ja, men då har dem ju inte räknat med skötsel och så. och att det är 2 ägare.

Och att för 30 K kunde han köpa en annan skabb bil inte min smile

30 tusen är väl fan att ta i med prut iaf?!

I do it my way
moose46019 study
20 april 2008 · 772 Inlägg

FireTraXX skrev:

SweetBabyDoll skrev:

DaAddez skrev:

Vill dom ha den?

Jajjemen!!! wink

För 30 tusen för den är ju lite Fjortisstylad.

Han hade kollat upp den och den var ju då värd 35-42 så han bjöd 30 smile smile

Kan vara någon liten brud som jävlas med mig också, man vet aldrig =P Ha ha

Bara att bryta ihop (i ett asgarv) och gå vidare ;P ha ha

Men jag har fått mail med bud på 100 000kr, jag skickade tillbaka att han fick den för 699 000kr.
Pappa tyckte att jag skulle accepterat och bett han komma, och när han kom så skulle jag säga att det var en som ringde och bjöd 130. tongue

hehe jag hoppas du blir stämd på det också.

ett muntligt avtal fungerar lika bra som ett skriftligt.

FireTraXX DFFL
20 april 2008 · 9 020 Inlägg

moose46019 skrev:

FireTraXX skrev:

SweetBabyDoll skrev:

Jajjemen!!! wink

För 30 tusen för den är ju lite Fjortisstylad.

Han hade kollat upp den och den var ju då värd 35-42 så han bjöd 30 smile smile

Kan vara någon liten brud som jävlas med mig också, man vet aldrig =P Ha ha

Bara att bryta ihop (i ett asgarv) och gå vidare ;P ha ha

Men jag har fått mail med bud på 100 000kr, jag skickade tillbaka att han fick den för 699 000kr.
Pappa tyckte att jag skulle accepterat och bett han komma, och när han kom så skulle jag säga att det var en som ringde och bjöd 130. tongue

hehe jag hoppas du blir stämd på det också.

ett muntligt avtal fungerar lika bra som ett skriftligt.

Nej, jag kan inte sälja en bil jag inte äger...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Soubee
20 april 2008 ·

Sålde vår v70 t5-r förut som hade gått 20tusen mil fullservad och med automatlåda. Helskin och allt sånt, den enda stylingen den hade var ögonlock som vi hade satt dit. Resten kom den med ifrån fabrik.
Men men, iaf den fick vi 45tusen för för 6 månader sen och den var otroligt fin, det enda felet igentligen var ena motorfästet som behövdes ses över lite med en svets. Så om du skickar med orginal delarna tror jag inte 55tusen skall vara något större problem att få för den.!

SweetBabyDoll Queen Of Hearts
20 april 2008 · 1 300 Inlägg

Soubee skrev:
Sålde vår v70 t5-r förut som hade gått 20tusen mil fullservad och med automatlåda. Helskin och allt sånt, den enda stylingen den hade var ögonlock som vi hade satt dit. Resten kom den med ifrån fabrik.
Men men, iaf den fick vi 45tusen för för 6 månader sen och den var otroligt fin, det enda felet igentligen var ena motorfästet som behövdes ses över lite med en svets. Så om du skickar med orginal delarna tror jag inte 55tusen skall vara något större problem att få för den.!

Jao...

Jag skickar ju med allting nu som är orginal, utom dem där (fula) orginal fälgarna för dem har jag sålt, dem var så jäkla kantstötta ändå så.

Nu blir det till att vänta...


Det är så dumt med för jag glömmer ju massa saker som finns på den när jag skriver också...

Farthållare, ECC, stora färddatorn och sådana grejer..


Om man tar sig lite tid och tittar på alla andra T5:or vad dem kostar och vad det är gjort med dem och vad det finns för fel på dem så är fasen min rätt billig.

Förra året blev den värderad till 55 i inbyte på Volvo och dem värderar ju verkligen mycket över vad den är värd (not).


Hittade en riktig pärla här annars =P


  http://www.blocket.se/vi/15236886.htm?c … amp;last=1


50? Då är min värd 55 wink

I do it my way
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
20 april 2008 · 1 300 Inlägg

moose46019 skrev:

FireTraXX skrev:

SweetBabyDoll skrev:

Jajjemen!!! wink

För 30 tusen för den är ju lite Fjortisstylad.

Han hade kollat upp den och den var ju då värd 35-42 så han bjöd 30 smile smile

Kan vara någon liten brud som jävlas med mig också, man vet aldrig =P Ha ha

Bara att bryta ihop (i ett asgarv) och gå vidare ;P ha ha

Men jag har fått mail med bud på 100 000kr, jag skickade tillbaka att han fick den för 699 000kr.
Pappa tyckte att jag skulle accepterat och bett han komma, och när han kom så skulle jag säga att det var en som ringde och bjöd 130. tongue

hehe jag hoppas du blir stämd på det också.

ett muntligt avtal fungerar lika bra som ett skriftligt.

Var det du som ville ha den för 100 000 kr? Får en feeling av detta alltså wink

Skam bud är det värsta som finns!

I do it my way
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang