4856
Sök

Hur köpa en bil utan morsans vetskap? :D

7 maj 2008
Trådstartare
_Zuperior_ skrev:
Jag köpte min HÄST när min mamma var utrikes.. ringde henne och berättade det när jag fått hem han. tror hon fick en rejäl chock och nästan svimmade... men berätta för mamma din om din bil big_smile

Du köpte din häst dåja. Problemet är att jag ska ha hem 144 hästar och det är ju liksom inte lika lätt :\

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
7 maj 2008
XX_Super_Blackbird skrev:
azid skrev:
flytta hemifrån.....

jävligt lätt när man fyller 17 om 2 veckor..
fast i och för sig, jag gillar kreativa idéer. Jag flyttar nog ändå hemifrån förr eller senare, till polishuset i Umeå när biljäveln väl är min big_smile

flyttade när jag var 16

2slow

7 maj 2008
Trådstartare
azid skrev:
azid skrev:
flytta hemifrån.....

fast i och för sig, jag gillar kreativa idéer. Jag flyttar nog ändå hemifrån förr eller senare, till polishuset i Umeå när biljäveln väl är min big_smile

flyttade när jag var 16

DU ja, men jag går teknik och lär inte flytta förrns jag är 19, och har garant inte jobb innan jag är 22-23 big_smile

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
7 maj 2008
azid skrev:

flyttade när jag var 16

DU ja, men jag går teknik och lär inte flytta förrns jag är 19, och har garant inte jobb innan jag är 22-23 big_smile

låter lysande.....

2slow

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
7 maj 2008
Bara å köpa. Blir skitbra!

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
7 maj 2008
beatone skrev:
Föräldrar är inte dumma, och det lönar sig i längden att tala sanning..

Skulle föräldrarna VARA dumma, skulle det löna sig att tala sanning liksom...
Jag tror att hon är avis för att jag ska ha familjens mesta statusbil (även om brorsan har en celica)

Hehe.. Morsan är hemskt avundsjuk på min bil.. Hon kör en Clio 1,2.. lol

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Trevligast i världen
8 Inlägg
7 maj 2008
Jag har en klockren idé, Du köper bilen, ser till ägarbytets pappret postas samma dag, väntar en till två dagar, sedan skickar du iväg din mor på en resa till grancanaria i 2veckor då hinner du få alla pappren och hitta någonstanns att gömma bilen.

KANSKE att priset blir aningen dyrare då, men det är idiotsäkert

Inte som alla andra.
46 Inlägg
7 maj 2008
weeeman skrev:
Din morsa läser väl inte din post?!
Det kan ju vara vad som helst i ett brev från vv, behöver ju inte betyda en ny bil..

Haha, nej kanske inte. Men med tanke på hur många brev jag redan har fått hem från polisen med fortkörningsböter kan morsan ju börja undra..

16 år och redan fått hem "många" fortkörningsböter... Låter som du inte ska ha bil riktigt än eller?

"Real men don´t cry, it ruins their makeup"

Försöker iaf
1 998 Inlägg
7 maj 2008
og900turbo skrev:
såg att du bara var 17 nu , o då kan du inte ens äga en bil i papprerna tongue bara som delägare . .

Jodå men man måste ha föräldrarnas godkännande tongue
Men varför hålla tyst om de. Ta å prata mä henne å försök få henne att ändra sig.

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

2 118 Inlägg
7 maj 2008
säg att du vill fixa den bilen tills du blir 18 tongue men att du ändrar dig när den redan e köpt, sen kör du skiten ur den lr vad du nu skulle göra tongue

EDIT: stavfel
Senast redigerat av NJ_ (7 maj 2008)

D.i.l.l.i.g.a.f

8 maj 2008
Trådstartare
roxe skrev:
Bara å köpa. Blir skitbra!

och jag kan skrive'na på dig också big_smile

8 maj 2008
Trådstartare
Irmscher Vectra skrev:
beatone skrev:
Föräldrar är inte dumma, och det lönar sig i längden att tala sanning..

Skulle föräldrarna VARA dumma, skulle det löna sig att tala sanning liksom...
Jag tror att hon är avis för att jag ska ha familjens mesta statusbil (även om brorsan har en celica)

Hehe.. Morsan är hemskt avundsjuk på min bil.. Hon kör en Clio 1,2.. lol

Haha.. min morsa har en Colt 1,3! big_smile
och btw, den biljäveln äger. Om du åker i 110 och möter en långtradare ligger du på 80-90 när'na har åkt förbi, och över 150 vill du inte åka i den för då blåser du av vägen om du möter en cyklist... big_smile
Och nu har brorsan tittat på en Colt 1.5 CZT med 150 hästar... fyfan :s

8 maj 2008
Trådstartare
hansson86 skrev:
Jag har en klockren idé, Du köper bilen, ser till ägarbytets pappret postas samma dag, väntar en till två dagar, sedan skickar du iväg din mor på en resa till grancanaria i 2veckor då hinner du få alla pappren och hitta någonstanns att gömma bilen.

KANSKE att priset blir aningen dyrare då, men det är idiotsäkert

HAHAHAHA! rofl big_smile och du har pengarna? visst isf ;D men då reggar jag hellre den på morsan när hon väl är på grancanaria så papprena kommer dit istället big_smile sen när hon kommer hem får hon enkel biljett till ett förtidspensionat i ukraina och tar hela hennes pension så jag kan få igen mina pengar .. big_smile

658 Inlägg
8 maj 2008

Jag gick teknikprogrammet och flyttade när jag var 16, man får se till att jobba lite på sidan av, inte svårare än så wink

Kilowatts is my living, horsepower is my life.

8 maj 2008
Trådstartare
stoffe_V70 skrev:
weeeman skrev:
Din morsa läser väl inte din post?!
Det kan ju vara vad som helst i ett brev från vv, behöver ju inte betyda en ny bil..

Haha, nej kanske inte. Men med tanke på hur många brev jag redan har fått hem från polisen med fortkörningsböter kan morsan ju börja undra..

16 år och redan fått hem "många" fortkörningsböter... Låter som du inte ska ha bil riktigt än eller?

Haha, nej till skillnad från dig som har Volvo och inte kan få fortkörningsböter... big_smile
skämt åsido ;D haha
Jag har åkt på en hel del fortkörningsböter jo, fast farsan tillåter mig att dra på lite extra i bilen när jag talar om för honom hur fint den går big_smile sista bötern åkte jag på när jag var ute och körde en Citroën BX GTi lite olovligt wink

8 maj 2008
Trådstartare
og900turbo skrev:
hur gammal är du ?? om det kommer papperhem gör väl inget bara inte bilen står hemma?? eller får du inte ens köpa en bil för mamma wink mvh!!

Jag får, men bara tanken på att säga hur många tvåor den har fått gör det mer eller mindre omöjligt att köpa den big_smile

8 maj 2008
Trådstartare
og900turbo skrev:
såg att du bara var 17 nu , o då kan du inte ens äga en bil i papprerna tongue bara som delägare . .

Haha, "om jag har en alfa vill du dela den med mig" (8) big_smile xD

8 maj 2008
Trådstartare
NJ_ skrev:
säg att du vill fixa den bilen tills du blir 18 tongue men att du ändrar dig när den redan e köpt, sen kör du skiten ur den lr vad du nu skulle göra tongue

EDIT: stavfel

Precis, men bara tanken att köpa den driver henne till vansinne.. helvete jag ska cykla dit och köpa den och sen plåga den långsamt till döds

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
8 maj 2008
att tala sanning varar längst äre någon som har sagt...

men lättast e att någon du känner kan stå på den

"audiot"
287 Inlägg
8 maj 2008
Om det var din unge som gjorde något dumt, vad skulle du bli argast över?
Om ditt barn gjorde något dumt och ljög om det eller om ditt barn bara sa som det var?

Risken finns ju att du bara gör mamman argare genom att inte säga något, vänta bara när hon får reda på det. ^^

"... Vi hamnade i alla fall inte på taket"

Sök