3801
Sök

Inför: Crusing + Garaget-träff i Ljusdal. 14/6 {80 anmälda}

Allt-i-allo
64 Inlägg
26 maj 2008
Lagasse skrev:
Kan meddela efter en tur mellan Färila och Föne i afton att vägen inte är det minsta åtgärdad än, och de har dessutom grävt sönder den ytterligare en bit, så nu är det ta mig satan stört omöjligt att ta sig fram om man inte har minst en dm markfrigång tongue Om man inte har en hemskt stark vilja då givetvis.

Inte så att det kanske finns en annan väg man kan ta dit?

Mitsubishi Lancer Evolution III GSR, med en idiot bakom ratten. Pass upp!

10 Inlägg
26 maj 2008
Jojjomensan det gör det. Om du åker via Ljusdal till Hea tar vänster strax före macken där det står Föne 8. Följer vägen till centrala föne och tar andra avfarten till höger mot idrottsplatsen.

BMW följer inte utvecklingen, dom leder den !

Indrivare/torped
149 Inlägg
26 maj 2008
wzr skrev:
Lagasse skrev:
Kan meddela efter en tur mellan Färila och Föne i afton att vägen inte är det minsta åtgärdad än, och de har dessutom grävt sönder den ytterligare en bit, så nu är det ta mig satan stört omöjligt att ta sig fram om man inte har minst en dm markfrigång tongue Om man inte har en hemskt stark vilja då givetvis.

Inte så att det kanske finns en annan väg man kan ta dit?

Som i inlägget ovan. Dock bör tilläggas att det heter väl "Heden" på rikssvenska och på skyltarna och inte Hea tongue Följ anvisningar mot Ånge, västerut, ut ur Ljusdal. Man färdas också på norra sidan av Ljusnan, som man kommer se när man är där. Följ denna väg i cirka en halv mil eller så (från "centrala" Ljusdal) och var på alerten efter en skylt som det står Föne på, en väg som kommer att gå in på vänster sida om man kommer från Ljusdal. Passerar man en Preem-mack har man åkt för långt, men bara med ett par hundra meter, så om någon bommar skylten så är det bara att vända och kolla extra noga. Sen följer man bara vägen mot Föne, och sen som sagt mot idrottsplatsen (om det nu är skyltat till den, minns inte?) och sen bara förbi nämnda idrottsplats tills dess att ni kommer ut på en väldigt lång och bred raksträcka, där vi håriga och illaluktande herrar bör hålla hus!

Ursäkta mina besserwisserfasoner smile Bara mån om att så många som möjligt med så håriga bilar som möjligt ska komma! Kommer ju bli riktigt awesome det här smile

Edit: Finns ju för övrigt en vägbeskrivning i första inlägget också, vilket jag inte tänkte på. tongue http://hitta.se/Route.aspx#6857030;1515 … ;;Ljusdal;
Senast redigerat av Lagasse (26 maj 2008)

Hårdrockande gummiröksmissbrukare!
Har kört sönder en Golf II 1.8GL -90, halvt en likadan fast -91, och åker äntligen turbomatat nu!

1 418 Inlägg
27 maj 2008
Trådstartare
SAMÅKNING DIT FÖR DOM SOM INTE HITTAR!
För dom som inte hittar så kan vi samlas bakom OK Q8 och åka till föne vid 17.30 tiden

och sist men inte minst
Nya farthinder i Ljusdal nu (Väldigt skonsamma för bilen så även ni med toklåga bilar har inga problem att ta sig över
Senast redigerat av Lindberg88 (27 maj 2008)

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

2 230 Inlägg
27 maj 2008
Lindberg88 skrev:
och sist men inte minst
Nya farthinder i Ljusdal nu (Väldigt skonsamma för bilen så även ni med toklåga bilar har inga problem att ta sig över

Farthinder? är det flera eller eller har dom gjort om några? å vart är dom då? (är ju inget annat än farhinder i ljusdal...

så kan det vara då det inte blev som det skulle

1 418 Inlägg
27 maj 2008
Trådstartare
Rojpen skrev:
Lindberg88 skrev:
och sist men inte minst

Farthinder? är det flera eller eller har dom gjort om några? å vart är dom då? (är ju inget annat än farhinder i ljusdal...

asfalterat om, inte lika höga längre smile inte byggt nya tongue

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)

Allt-i-allo
64 Inlägg
28 maj 2008
Jag är väldigt positiv till en samåkning, då jag har noll koll på Ljusdal, osv. Iofs så är polaren från just Ljusdal, så, det kanske ordnar sig ändå. smile

svetsare
329 Inlägg
28 maj 2008
de löser nog sig bra med samåkning.
Hoppas dok att dom har blivit klar med farthindrena tills crusingen

Celica 2.0 Gti -90

No sugar added - sweet anyway
111 Inlägg
28 maj 2008
även om jag mycket väl vet vägen så är ja hellre på en samåkning än att fara dit själv, roligare så smile

"i cant refuse it, what to be got to be"
Yeah I´m better than you.
Nope I do not care what you think

154 Inlägg
28 maj 2008
Cochise skrev:
även om jag mycket väl vet vägen så är ja hellre på en samåkning än att fara dit själv, roligare så smile

haha big_smile du ska ju vara full du madde, är ju jag som kör ^^
Senast redigerat av Lo_row (28 maj 2008)

Kör automat så är du smart ;)

154 Inlägg
28 maj 2008
stellan_dahl skrev:
de löser nog sig bra med samåkning.
Hoppas dok att dom har blivit klar med farthindrena tills crusingen

Är ju bara ett farthinder kvar, det måste dem väl kunna fixa till veckan smile

No sugar added - sweet anyway
111 Inlägg
28 maj 2008
Lo_row skrev:
Cochise skrev:

Haha jamen ja nämnde aldrig att jag skulle köra heller, bara att jag skulle dit tongue

"i cant refuse it, what to be got to be"
Yeah I´m better than you.
Nope I do not care what you think

154 Inlägg
28 maj 2008
Cochise skrev:
Lo_row skrev:
Cochise skrev:

Haha jamen ja nämnde aldrig att jag skulle köra heller, bara att jag skulle dit tongue

jaja tongue blir bra det smile

Indrivare/torped
149 Inlägg
28 maj 2008
Rapport: dom började på ett farthinder igår och blev klar med det idag och är nu inne på näst sista, eller om det var sista. tongue Minnet sviker när man blir hela 19 år! Klara blir de definitivt i alla fall. Observera också att om man kommer nordväst ifrån och inte svänger in i Färila eller Kårböle så är det brobygge mellan Färila och Ljusdal, så låt inte färden gå 250 hela vägen tongue

Hårdrockande gummiröksmissbrukare!
Har kört sönder en Golf II 1.8GL -90, halvt en likadan fast -91, och åker äntligen turbomatat nu!

4 571 Inlägg
29 maj 2008
Finns viss risk att jag inte kan komma, det är firmafest samma dag =S

1 418 Inlägg
29 maj 2008
Trådstartare
Izual skrev:
Finns viss risk att jag inte kan komma, det är firmafest samma dag =S

skit i firmafesten big_smile

2 230 Inlägg
29 maj 2008
tveksamnt om jag kan komma med.. för är bjuden hem till tjejen å så i skinnsberg.. men får la se:P

166 Inlägg
30 maj 2008
Rojpen skrev:
tveksamnt om jag kan komma med.. för är bjuden hem till tjejen å så i skinnsberg.. men får la se:P

Ja men vafan.... ta med tjejen och hennes familj till Föne istället. smile blir ju helskoj det. tongue

-------------------------------------------------
VW Scirocco TSI -09
//Danne

Allt-i-allo
64 Inlägg
30 maj 2008
Jag blir mitt emellan jobb just då, och vet inte om jag jobbar helg. Men vi får se om jag dyker upp. smile

2 230 Inlägg
30 maj 2008
D4nN3-85 skrev:
Rojpen skrev:

Ja men vafan.... ta med tjejen och hennes familj till Föne istället. smile blir ju helskoj det. tongue

haha jojo:P men tjejen har sagt att vi kan åka på föne ändå. men ja beror på väder å körkort om jag kommer med, sen är det ju det dära med bensin med, men det går att lösa också.

Sök