Köpråd: Volvo s60 170hk eller 2,5t

-Akerfeldt-
25 maj 2008 · 2 638 Inlägg

Crall skrev:
Långkörning brukar min dra cirka 0,8L milen.
Blandad brukar ligga på runt 0,9L milen om man kör någorlunda vettigt.

Kända fel är bärarmsbussningarna, då den är mycket framtung. Men sålänge det inte är något direkt jätte "klonkande" skall de inte vara någon panik.

Kolla även listerna runt fram/bakrutan.

Finns inte så mycket mer råd jag kan ge, men åk och provkör lite olika bilar så märker du nog vilken du gillar bäst.

Ok, tackar för infon smile

MrKerm Avstängd
26 maj 2008 · 1 557 Inlägg

Aker_s40 skrev:

Emanuel_12 skrev:
Tjena! Satsa på en 2,5t! går riktigt bra dom.. men automatlåda:S? ta en med manuell spaceball låda smile riktigt sköna e s60 har två brödrar som har vars en haha big_smile s60 är bra bilar det.. wink

Vad är det för fel på automatlåda, speciellt med geartronic? hmm

Det e inga fel på dom big_smile Bara att spaceballen tål lite mer effekt om du skall trimma kanske :-

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se
MrKerm Avstängd
11 juni 2008 · 1 557 Inlägg

Hur gick bil köpet ? ?

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se
Hockeyfrillan
11 juni 2008 · 277 Inlägg

S60 är utan tvekan det ända snygga Volvo gjort sedan Amazon och p1800.

Why drive M-Power when you can drive Ecopower!
-Akerfeldt-
11 juni 2008 · 2 638 Inlägg

MrKerm skrev:
Hur gick bil köpet ? ?

Provkörde en s60 2,5t med geartroniclåda, riktigt trevlig bil på alla sätt. smile Tack för alla svar och engagemang. Men det blev ingen affär just nu iallafall, de bjöd för dåligt för s40n, så det blev helt enkelt för dyrt. Får se vad framtiden utvisar, wink

MrKerm Avstängd
12 juni 2008 · 1 557 Inlägg

Aker_s40 skrev:

MrKerm skrev:
Hur gick bil köpet ? ?

Provkörde en s60 2,5t med geartroniclåda, riktigt trevlig bil på alla sätt. smile Tack för alla svar och engagemang. Men det blev ingen affär just nu iallafall, de bjöd för dåligt för s40n, så det blev helt enkelt för dyrt. Får se vad framtiden utvisar, wink

Det va ju synd men smart kanske smile

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se
-Akerfeldt-
12 juni 2008 · 2 638 Inlägg

MrKerm skrev:

Aker_s40 skrev:

MrKerm skrev:
Hur gick bil köpet ? ?

Provkörde en s60 2,5t med geartroniclåda, riktigt trevlig bil på alla sätt. smile Tack för alla svar och engagemang. Men det blev ingen affär just nu iallafall, de bjöd för dåligt för s40n, så det blev helt enkelt för dyrt. Får se vad framtiden utvisar, wink

Det va ju synd men smart kanske smile

Jo, får se om man hittar nån annan till rätt pris vid rätt tillfälle så blir det kanske en affär wink
Dessutom är det absolut inget fel på s40n, gillar den på alla sätt och vis, lite sugen på nått nytt bara ibland tongue

Senast redigerat av Aker_s40 (12 juni 2008)

parayaCar
11 augusti 2008 · 424 Inlägg

Även jag har tänkt mig en s60, en turbo eftersom de drar mindre soppa.
MEN jag har också hört att s60 servas vid 16 000 mil och det är därför smartast att köpa en som gått typ 17 000 eller mer., då kamrem + annat tjafs är bytt.

Stämmer det? och vilka andra milstolpar måste man se upp med?

**// Toyota \\**
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang