Eftersnack: Skänningeträffen 25/5 -08

_Abbe_
26 maj 2008 · 188 Inlägg

Riktigt bra o trevlig träff smile

Noiseprojekt
26 maj 2008 ·

Pain940 skrev:
Vill bara säga .....KLART VÄRT RESAN FRÅN STOCKHOLM...arrangörerna ska ha en kanon applåd för detta event...trevligt bemötande från det att vi kom dit och under hela dagen...trevligt folk som spred varma kommentarer.....

att starta upp ett nytt event från noll är ett svårt jobb ,men det grejade dom med bravur...med få medel i fickan lyckades dom verkligen göra detta till en dag att minnas .

många fotta hejvilt ...grilllukten låg blandad med lukten från varma motorer å basdunkande musik från db tävlingen.

Jag kan meddela att jag fått tillbaka mina byxor som min kompis satte i sin basport för att få med tryck i basen big_smile märket på mysbyxorna kommer jag fortfarande inte att avslöja big_smile


ett litet förslag till nästa år wink  hyr in toaletter till området nästa år...va liiiiite kärvt för endel att lösa det problemet...alltså inget negativt riktat wink

så lite RIS...tycker att det va lite respektlöst att *svarva* gummi vid området och bredvid ,då det är arrangörerna som får skit för det, då dom e ansvariga...såna dumheter kan faktiskt leda till om man har otur.... att någon skadar sig eller en bil blir skadad av flygande sten mm ...samt att dom kanske får svårt med vidare tillstånd för fler event pga av att folk ska leka balla allan...så skärpning på denna front!!!

Vill även rikta ett STORT grattis till alla vinnare som korades under dagen...väl kämpat ! smile

Så ett varmt tack från stockholm till er alla för en kanon trevlig dag...vi kom hem safe and sound ....( sound hade vi garanterat big_smile ) ...säger bara tummen upp å grymt bra jobbat ...på återseende nästa år wink

//Mvh Matte *Pain*

Tack för all positiv kritik Matte!!
Jo vi funderade på det med toaletter men med vår ekonomi så blev det tyvärr inget sånt... roll

Jo jag håller med, det var ju en del av träffen att man kan ha det lugnt och städat, men det gick tydligen inte, tyvärr..

princeior
26 maj 2008 · 44 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/26539/356428_cp36td.jpg
Mr2:orna från Runsvenrakan -08

Pinsamt inga bilder på MR2;orna.. tongue Tvungen o lägga in själv då ju big_smile

Var en bra träff.
Men blev lite segtdraget tyckte jag o kompisen så vi stacka iväg vd halv fem på en liten tur, sen kom vi tillbaka till 17:10 då var allt klart. hmm Hade för mig att det var vid 18 det skulle avslutas så vi tyckte vi kom tillbaka lagom för att se prisutdelningen. Ngn som har bilder o info på vilka vinnarna var? *nyfiken ju*


/// J

Ta du genvägen så väntar jag där framme på dig!!
NiKeMaN Entreprenör
26 maj 2008 · 1 286 Inlägg

Ja det var väl en lyckad träff måste jag väl också säga. Bra arrangerat, bra raka att vara på och snyggt skött. Det är väl bara en sak som jag anser inte är 110% och det var tiden. Inte tiden för eventet - utan snarare att det var såpass utdraget ända fram tills kl 18. Jag själv tycker det är bättre med några färre timmar. Då kan man vara där från början till slutet. 11-15 hade varit perfekt istället för 11-18.

My 5 cents smile

Hoppas på fler träffar från MRC gänget.

// Niklas Johansson
850_GLT
26 maj 2008 · 947 Inlägg

fegge_89 skrev:

850_GLT skrev:
snygga bilder såg min på 2 av dom tongue mkt bra träff oxå. Blev riktigt nöjd med ljudet. prövade på skoj å mätte upp till 130.5 med en 10" bas i min cab smile

Såg när du mätte hur lyckades du med att få det värdet igentligen ? smile
Jobbat mycket med inställningarna ?

hehe jag blev riktigt impad själv kan ja säga. speciellt när det bara var en 10" bas. Grejade inte så mkt med inställningarna. Var faktiskt första gången jag prövade på att kolla db.

Volvo V70 (2012)
Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
_dragestad_
26 maj 2008 · 2 Inlägg

verkar varit en höjdardag, synd att man missade den. men jag får planera bättre tills nästa år!

Accelsson
26 maj 2008 · 240 Inlägg

jovars du john.. du missa ngt..  tkr ni skulle ställt ut alla era vetter på rad smile så bara durre en sväng prec när de va slut

Street Knight
BMW 320d (2011)
juliet
26 maj 2008 · 118 Inlägg

skit bra träff, underbart väder, goa människor och snygga bilar! då blir det en lyckad träff! Jävligt bra fixat med träffen, ni som höll den!!!!
tycker bara att det kunde vara lite mer priser till dom bilar som ställde ut också.

Rock´N Roll
RobinS70 Volvo
26 maj 2008 · 74 Inlägg

Kohler: Jag ber så hemskt mkt om ursäkt, men jag har rätt mkt bilder o lade inte upp alla men jag tog ett kort på din..wink

http://img139.imageshack.us/img139/1484/stp8245ja3.jpg

Senast redigerat av RobinS70 (26 maj 2008)

Gör Som Ford - Köp Volvo | It´s Not The Fart That Kill´s, It´s The Smell
Volvo S80 "2.5T Summum Polestar" (2009)
mr_singel
26 maj 2008 · 53 Inlägg

Kalle_Ponken skrev:
Var riktigt trevligt tycker jag allt!smile Kom mer bilar än vad jag trodde det skulle göra faktiskt:P Haha synd att det mesta gick åt helvete för mig när jag skulle provmäta ljudbygget! lol

japp håller med kalle.det var en riktigt bra träff denna, hoppas på att det blir fler gånger.o du kalle hoppas att du lyckas bättre med nästa mätning,det är ju tävling på torsdag denna vecka hos MDS,bara att haka på ska dit själv...

Senast redigerat av mr_singel (26 maj 2008)

tjaba.är en kille på 25.håller på med att tävla i billjud.
Noiseprojekt
26 maj 2008 ·

juliet skrev:
skit bra träff, underbart väder, goa människor och snygga bilar! då blir det en lyckad träff! Jävligt bra fixat med träffen, ni som höll den!!!!
tycker bara att det kunde vara lite mer priser till dom bilar som ställde ut också.

Jo men alla pengar till pokalen tog vi ur egen ficka likaså för tillståndet etc...

PAIN
27 maj 2008 · 2 103 Inlägg

Noiseprojekt skrev:

juliet skrev:
skit bra träff, underbart väder, goa människor och snygga bilar! då blir det en lyckad träff! Jävligt bra fixat med träffen, ni som höll den!!!!
tycker bara att det kunde vara lite mer priser till dom bilar som ställde ut också.

Jo men alla pengar till pokalen tog vi ur egen ficka likaså för tillståndet etc...

Tycker som sagt att ta ur egen ficka för att göra nått trevligt för andra är en guldsak att göra *tummen upp*
hoppas verkligen ni fortsätter i samma stil som nu å att fler ställer upp å sponsrar er till nästagång wink

ex så va det frivilligt att lägga en entré avgift....om alla lagt tex 20 kr var som ställde ut,
så skulle det kunna täckt upp för tex pokalerna samt polistillståndet å kanske tom ett par toaletter på området... wink

så kan ju vara en lite go tanke till oss alla som ställer ut bilarna där nästa år wink arrangörerna har kämpat hårt å lagt mycket tid på eventet och gör detta utan någon form av lön på sin egen fritid efter deras egen arbetstid och frånvaro från familjen mm.

hörde angående priserna vad ni gav för dom wink  så ett varmt tips är www.hallmans.se ...dom har bra priser samt mycket trevliga att ha å göra med samt snabba leveranser, om ni kommer skaffa pokaler igen eller till några andra klasser som tex:

best in show 1st
peoples choice 1-3 plats
best European car 1 st
best Japanease car 1 st
+db priserna..

alternativ är oxå att man kanske kan få några företag att sponsra med lite lottvinster(tvätthinkar & dyl)...genom att lotta på utställningsbilarnas plats nr som varje bil får när man anländer wink

som sagt bara några förslag om ni får någon att sponsra er wink
(jag vet att ni försökte med flera företag att sponsra er men som ny arrangör va endel lite motvilliga...hoppas ni får bättre feedback nu när folk gilla eventet)

tror då även att med såna typer av vinster så ökar antalet utställningsbilar oxå ,då det blir en liten morot som bonus att man kanske kan vinna nåt wink

Å gällandes pokalerna som endel efterfrågar så behöver man inte ha speciellt *stora* pokaler till vinnarna heller...en vinstpokal är alltid en vinstpokal oavsett storleken wink

Jag tycker det bara e trevligt å träffa glada människor mm ....priser är bara en bonus.

Men sjutton va jag babblar på hahaha wink

Så säger det igen...TACK för väl genomförd dag & på återseende.
//Mvh Matte

freeengine
27 maj 2008 · 157 Inlägg

så nu har jag förminskat alla bilderna från träffen.. ni kan hitta nästan alla bilar som var med. nästan.
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … top_cat=60
där har ni en länk.
mvh jens

vill du få din bil fotad: www.JiS-foto.se
PAIN
27 maj 2008 · 2 103 Inlägg

freeengine skrev:
så nu har jag förminskat alla bilderna från träffen.. ni kan hitta nästan alla bilar som var med. nästan.
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … top_cat=60
där har ni en länk.
mvh jens

coolt ...haha ja *nästan* alla bilar ..dessa bilar va om man räknar från entren på träffens mitt till längstbort wink  dom från början av gatan saknades ca 30 bilar big_smile

men snygga bilder wink

//Mvh

fegge_89
27 maj 2008 · 1 302 Inlägg

Min bil missade ni wink

Jockek89
28 maj 2008 · 8 Inlägg

Får tacka för en trevlig och rolig dag!
Stort beröm till Mike med crew som annordnade detta, riktigt kul.

Dock så tycker jag det var dåligt framåt eftermiddagen när det började ta slut att
alla bara stack hem. Det var inte många som stannade kvar och hjälpte till att städade,
jag vet att det fler som anmält sig frivilligt till det... Dålig stil!

Hoppas på en förbättring till nästa år. Om det blir nått då...




MVH
Joakim

Senast redigerat av Jockek89 (28 maj 2008)

Noiseprojekt
28 maj 2008 ·

Jockek89 skrev:
Får tacka för en trevlig och rolig dag!
Stort beröm till Mike med crew som annordnade detta, riktigt kul.

Dock så tycker jag det var dåligt framåt eftermiddagen när det började ta slut att
alla bara stack hem. Det var inte många som stannade kvar och hjälpte till att städade,
jag vet att det fler som anmält sig frivilligt till det... Dålig stil!

Hoppas på en förbättring till nästa år. Om det blir nått då...




MVH
Joakim

Mike med crew??
Mike och jag, för det var jag som fixade funktionärerna!
Utan dom hade vi aldrig klarat av att sköta träffen i söndags

freeengine
28 maj 2008 · 157 Inlägg

Pain940 skrev:

freeengine skrev:
så nu har jag förminskat alla bilderna från träffen.. ni kan hitta nästan alla bilar som var med. nästan.
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … top_cat=60
där har ni en länk.
mvh jens

coolt ...haha ja *nästan* alla bilar ..dessa bilar va om man räknar från entren på träffens mitt till längstbort wink  dom från början av gatan saknades ca 30 bilar big_smile

men snygga bilder wink

//Mvh

Hehe jo jag vet .. men de va så mkt folk vid entren så de bliide svårt att få folk att INTE gå framför kameran.. Gud va irreterad jag va tongue hehe

vill du få din bil fotad: www.JiS-foto.se
Metalhero Mjölkpulver bonde
28 maj 2008 · 19 Inlägg

Jag tycker det var en mycket bra träff och vill ge en stor eloge till dom som annordnat träffen. Det enda negativa jag upplevde var att det inte fans några toaletter på området. Jag hoppas verkligen det blir fler gånger och jag kan abolut tänka mig att betala en slant i entrè i fortsättningen för att stödja verksamheten och göra träffen större och bättre!

Volvo V70 R AWD
Turbohusse Fotograf
29 maj 2008 · 11 Inlägg
Ford Sierra (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang