Projekt: Mazda Mx3. Motorbyte - 2.5 V6. Just nu; bromsuppgradering. MASSOR AV NYA BILDER!

PG Avstängd
17 augusti 2008 · 298 Inlägg

DOHC skrev:
samt lugtburk & med katalysator

lugtburk?
menar du luktburk? wink

nä få ut mer HP från en sugmotor är fan omöjligt
vet ej hur den där är optimerad men att slänga dit kattersättare och sportsystem kan ge sämre effekt om avstämningen inte stämmer efter grenrören.
desutom har du bättre flöde ut så måste du fixa bättre flöde in annars blir insuget en flaskhals med noll effektvinst.
men för ljudets skull så är en kattersättare ett måste smile
du har ju själv hört M3an

200hp räcker nog för att hon får hålla hårt i körkortet wink

Senast redigerat av PG (17 augusti 2008)

ergoproxy
19 augusti 2008 · 236 Inlägg

Sådär nu är motorn körd till garaget, på Söndag börjar vi nog fixa lite med det tro jag.
Nu blev det tyvär ingen bild på motorn men den ser ju likadan ut som den jag har men skiljer en del i effekt wink. Smutsig som fan va den, men det ska vi ordna, ska lackas och lite så men blir nog i vinter, nu vill jag bara ha ut den på vägarna igen.

Beställt sportstolarna nu med smile, blev ett par bälteskuddar och en växelknopp med.

Senast redigerat av ergoproxy (19 augusti 2008)

Subaru Legacy GT spec B Twin Turbo
farbrorgreg
19 augusti 2008 · 59 Inlägg

Är det curved- eller long neck du har fått tag på? på curved ser ju insuget lite annorlunda ut. Ska bli intressant att följa detta.. smile

ergoproxy
19 augusti 2008 · 236 Inlägg

Esmoked skrev:
Är det curved- eller long neck du har fått tag på? på curved ser ju insuget lite annorlunda ut. Ska bli intressant att följa detta.. smile

Curved neck, menar du inte straight neck? för straight neck passar inte på mx3. Ah insuget ser lite annorlunda ut, ska se ifall jag kan ta en bild nästa gång.

Senast redigerat av ergoproxy (19 augusti 2008)

Subaru Legacy GT spec B Twin Turbo
farbrorgreg
19 augusti 2008 · 59 Inlägg

Hehe, jo precis. Går ju att få i straight neck också med några små mods, många som gjort det på mx-3.com. Btw, ska ni byta till starkare koppling nu också?

ergoproxy
19 augusti 2008 · 236 Inlägg

Esmoked skrev:
Hehe, jo precis. Går ju att få i straight neck också med några små mods, många som gjort det på mx-3.com. Btw, ska ni byta till starkare koppling nu också?

Ah lite krångligare, bättre att ta en som passar rakt av ^^. Neh det blir ingen starkare koppling, behövs inte.

Subaru Legacy GT spec B Twin Turbo
ergoproxy
24 augusti 2008 · 236 Inlägg

Vart i garaget idag och pillat lite, garaget ligger en bra bit hemifrån så det blir inte ofta man har tid att åka ut dit, därför det tar lite tid.
Pappa har tagit loss lite kablar från motorn och kollat på den nya och fixat lite. Upptäcker att det är en kabel som inte passar, som inte går ihop någonstans i mitt motorrum. Var vi tro är att det är någon slags förlängare så att den kabel går in i bilen någon annanstans än vad den gör på mx3, så förhoppningsvis så går det bara att ta bort den för att det ska passa. Och dom nya vita sidoblinkersen passade, så nu blev den fjärde gången gillt! Framblinkersena har med kommit, mycket fräschare och snyggare. Och så har jag plockat ut stolarna i bilen för att ge plats åt dom nya som jag hoppas kommer nästa vecka.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/64671/441164_cxynv0.jpg
Den nya motorn, smutsig som fan, men ska lackas och greja i vinter med den.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/64671/441166_19zlc2.jpg
den nya motorn
https://www1.garaget.org/gallery/archive/64671/441168_s9sr17.jpg
Den nya motorn, och kablen som inte passar någonstans.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/64671/441169_7wgogv.jpg
Den nya motorn
https://www1.garaget.org/gallery/archive/64671/441171_fnw06l.jpg
Stolar utrivna, och plats för nya snart.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/64671/441172_rn6y2n.jpg
nya vita sidoblinkers som för en gångs skull passade!
https://www1.garaget.org/gallery/archive/64671/441174_mrh29p.jpg
Dom gamla och dom nya framblinkers, lite skillnad smile

På onsdag blir det mer pill. Och ursäkta mina stavfel ifall det är någon som ska kommentera det.

Senast redigerat av ergoproxy (24 augusti 2008)

Subaru Legacy GT spec B Twin Turbo
Izual
24 augusti 2008 · 4 571 Inlägg

Om du läser motorswaptråden på mazdaforumet står det ju att det är en extra tempgivare bara, och att man bara behöver 1 på mx3

ergoproxy
24 augusti 2008 · 236 Inlägg

Izual skrev:
Om du läser motorswaptråden på mazdaforumet står det ju att det är en extra tempgivare bara, och att man bara behöver 1 på mx3

Menar du på mazdaklubben? för mig jag läst igenom allt där men inte hittat något om det. men på min motor så går det 2 olika kablar in i chassit, och på den motorn är det en kabel som är ihop som ska gå in i chassit. Och en annan sägar att den där kablen är till Lmm.

Senast redigerat av ergoproxy (24 augusti 2008)

Subaru Legacy GT spec B Twin Turbo
ergoproxy
24 augusti 2008 · 236 Inlägg

Men jag kom på att det är ju Mx3:an kabelhärva jag ska använda, inte mx6:ans.

Subaru Legacy GT spec B Twin Turbo
Ph0enix
24 augusti 2008 · 214 Inlägg

Blir säkerligen kanon de här smile

Toyota Celica Phoenix Reign of fire
Toyota Celica "Phoenix 2" (2000)
bmwolle S13 owner
24 augusti 2008 · 149 Inlägg

de tror jag med ,, säg till om ni vill ha hjälp är ju där rätt ofta. våra bila står ju brevid varann big_smile

/B.O

ergoproxy
24 augusti 2008 · 236 Inlägg

bmwolle skrev:
de tror jag med ,, säg till om ni vill ha hjälp är ju där rätt ofta. våra bila står ju brevid varann big_smile

/B.O

jaha, är det din isärplockade bmw som står där smile, Vi kanske kan få låna den lyften i taket du har där?

Subaru Legacy GT spec B Twin Turbo
bmwolle S13 owner
24 augusti 2008 · 149 Inlägg

självklart ,, de e bara att låna wink

/B.O

ergoproxy
24 augusti 2008 · 236 Inlägg

Nu är en starkare Exedy koppling beställd me smile

Subaru Legacy GT spec B Twin Turbo
ergoproxy
26 augusti 2008 · 236 Inlägg

Hopp, hur ska man få ut motorn utan motorlyft sad.

Subaru Legacy GT spec B Twin Turbo
bmwolle S13 owner
27 augusti 2008 · 149 Inlägg

ergoproxy skrev:
Hopp, hur ska man få ut motorn utan motorlyft sad.

bara att låna min wink

/B.O

p.s ringde din pappa men han svara inte, lämnade dock ett meddelande.

ergoproxy
27 augusti 2008 · 236 Inlägg

bmwolle skrev:

ergoproxy skrev:
Hopp, hur ska man få ut motorn utan motorlyft sad.

bara att låna min wink

/B.O

p.s ringde din pappa men han svara inte, lämnade dock ett meddelande.

men alltså den i taket kunde vi inte använda när vi ska lyfta ut motorn sa pappa, men har fixat en som jag kan låna av.

Subaru Legacy GT spec B Twin Turbo
bmwolle S13 owner
27 augusti 2008 · 149 Inlägg

ergoproxy skrev:

bmwolle skrev:

ergoproxy skrev:
Hopp, hur ska man få ut motorn utan motorlyft sad.

bara att låna min wink

/B.O

p.s ringde din pappa men han svara inte, lämnade dock ett meddelande.

men alltså den i taket kunde vi inte använda när vi ska lyfta ut motorn sa pappa, men har fixat en som jag kan låna av.

why not? funka för mig :S

/B.O

ergoproxy
27 augusti 2008 · 236 Inlägg

bmwolle skrev:

ergoproxy skrev:

bmwolle skrev:
bara att låna min wink

/B.O

p.s ringde din pappa men han svara inte, lämnade dock ett meddelande.

men alltså den i taket kunde vi inte använda när vi ska lyfta ut motorn sa pappa, men har fixat en som jag kan låna av.

why not? funka för mig :S

/B.O

För han har tagit bort allt så att det inte går att rulla bilen, den står ju åt fel håll för att använda den som är i taket. Han tänkte inte på de först.men antar att han vet bäst så..

Senast redigerat av ergoproxy (27 augusti 2008)

Subaru Legacy GT spec B Twin Turbo
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang