2578
Sök

Streetrace olycka.

Diktator
968 Inlägg
17 augusti 2008
tkd_rille skrev:
Brandis skrev:
sånt där händer aldrig streetrace åkarna själva, bara dom som tittar på och tror dom har något att bevisa efteråt... fattar inte varför åkarna tar strid mot dom som håller på leker efteråt, dom sabbar som in i helvete.. fan slå sönder bilarna med kedjor så dom fattar att leka gör dom inte i närheten när det är streetrace, det kallas respekt! kan man inte ge respekt så ska man inte ha någon heller

och de som kör street race ofta leker inte då? jag tyckte att de lekte hela tiden de fåtal gånger jag varit där. street race är liksom en lek.

street race går ut på att ta sig från A - B snabbast, precis som ungefär 70% av alla grenar i OS gör... men jag håller med, OS är en jävla lek stuga... seriösa street recare och arrare brukar ha mer i huvudet än publiken eftersom dom vet vilka krafter dom har att göra med.

senaste olyckan jag vet va street race relaterad i min hemstad va några idiot ungdomar i 740 som va fullt medvetna om att det pågick race just på den vägen, eftersom dom precis lämnat det, och körde med full gas, förmodligen för bevisa att han va manligt trots sitt bil val, i riktning MOT räjset, just då stog alla bilarna som skulle köra stilla, men det sluta i att han i 740 krachade in i en av bilarna som skulle köra med stroa skador som följd...

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
17 augusti 2008
terazzi skrev:
Ofta man kör race i rondeller? :S
"Klockan 01.02 inträffade en olycka vid rondellen på Malmöleden i samband med illegalt streetrace"...

har jag gjort många gånger roll... eller ja, inte I men igenom rondeller tongue
Senast redigerat av _Glenne_ (17 augusti 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

5 089 Inlägg
17 augusti 2008
Jag såg olyckan precis när polisen kom till plats... jag skulle chansa på att killen hade rejsat med någon annan och sen missat bromsa, eller missat rondellen. för det var tvåfiligt hela vägen..  men han kan ju även bara ha kört fort själv och missat rondellen, shit happens, men eftersom att allt annat hände i helsingborg så är det ju självklart att det var streetrace enligt media;)

\Lindgren

medlem i GBrt
43 Inlägg
17 augusti 2008
man ska köra med huvudet.....

riktiga män bränner gummi

457 Inlägg
17 augusti 2008
Brandis skrev:
tkd_rille skrev:
Brandis skrev:
sånt där händer aldrig streetrace åkarna själva, bara dom som tittar på och tror dom har något att bevisa efteråt... fattar inte varför åkarna tar strid mot dom som håller på leker efteråt, dom sabbar som in i helvete.. fan slå sönder bilarna med kedjor så dom fattar att leka gör dom inte i närheten när det är streetrace, det kallas respekt! kan man inte ge respekt så ska man inte ha någon heller

och de som kör street race ofta leker inte då? jag tyckte att de lekte hela tiden de fåtal gånger jag varit där. street race är liksom en lek.

street race går ut på att ta sig från A - B snabbast, precis som ungefär 70% av alla grenar i OS gör... men jag håller med, OS är en jävla lek stuga... seriösa street recare och arrare brukar ha mer i huvudet än publiken eftersom dom vet vilka krafter dom har att göra med.

senaste olyckan jag vet va street race relaterad i min hemstad va några idiot ungdomar i 740 som va fullt medvetna om att det pågick race just på den vägen, eftersom dom precis lämnat det, och körde med full gas, förmodligen för bevisa att han va manligt trots sitt bil val, i riktning MOT räjset, just då stog alla bilarna som skulle köra stilla, men det sluta i att han i 740 krachade in i en av bilarna som skulle köra med stroa skador som följd...

Undrar hur populär han vart den kvällen? Skapligt pinsamt OCH idiotiskt!

Muttley
17 augusti 2008
Brandis skrev:
tkd_rille skrev:
Brandis skrev:

i street race vinner man inte ett skit ju , hur ofta står någon och tar tiden ?. de är en ren lek bara. blackrace är en tävling men de är två skilda saker.

och de var i princip bara lek när jag var där sist.

född blåvit
624 Inlägg
17 augusti 2008
Han kanske trodde rejset gick runt runt runt och han ville ta en genväg?

THE ROAD IS MY HOME
6 Inlägg
17 augusti 2008
dabby skrev:
Han kanske trodde rejset gick runt runt runt och han ville ta en genväg?

Genväg blir ofta sen väg ler. Men det en annan reagerar på är att tjejen hade fått mag smärtor och då kan det ju finnas risk för att hon var gravid och då får man ju för f*n tänka ännu en gång till. Kan bara kallla han för en stor idiot som kör så med folk i bilen...

Diktator
968 Inlägg
17 augusti 2008
tkd_rille skrev:
Brandis skrev:
tkd_rille skrev:

i street race vinner man inte ett skit ju , hur ofta står någon och tar tiden ?. de är en ren lek bara. blackrace är en tävling men de är två skilda saker.

det handlar väl itne om att vinna ett skit, det handlar om att vinna ÖVER dom andra... att vinna i en kamp om snabbast bil, handlar inte om att man kan köra rakt fram fort som fan, utan förberedelsen, att bygga och utväckla en bil som klarar åka fort, det kallar jag en vinst

THE ROAD IS MY HOME
6 Inlägg
17 augusti 2008
Brandis skrev:
tkd_rille skrev:
Brandis skrev:

det handlar väl itne om att vinna ett skit, det handlar om att vinna ÖVER dom andra... att vinna i en kamp om snabbast bil, handlar inte om att man kan köra rakt fram fort som fan, utan förberedelsen, att bygga och utväckla en bil som klarar åka fort, det kallar jag en vinst

Det handlar ju inte bara om att ha en snabb bil utan du måste ju även klara av att handskas med den. Vem som kan ju köpa en snabb orginal bil sen åka till ett företag som trimmar dom så mycket det bara går sen kommer typ "kalle" på sina 20år och sätter sej i bilen när den har varit där och tror han klarar av det och kör som en idiot. Och då händer såna här saker.... Visst det är många som bygger själva med men dom klarar av det också.

3 113 Inlägg
17 augusti 2008
kan säga att jag inte är förvånad. streetracing - knappst men idiotkörning, javisst!

Semper Fi

220 Inlägg
18 augusti 2008
Brandis skrev:

När och av vem blir man uppklassad som "åkare"? Av de som anser sig ha lekt färdigt eller? roll

För mej låter det som respektlös lekstuga på allmän väg, seriösa racers kör på arrangemang typ blackrace/strippen osv. neutral

P.S. Personen kanske väjde för en hare? tongue

Mange_C5
Livet är 50/50
Antingen så går det, eller så går det inte!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
18 augusti 2008
Duktig idiot. Hoppas det slog ur allt under bilen. mad
Jävla tur det inte blev en värre vurpa...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

207 Inlägg
18 augusti 2008
haha väntar bara på att ägaren till volvon på bilden svarar i tråden roll

QUATTRO = De ä bar å åk

NeonX
18 augusti 2008
Va fan gubbar, de där hade kunnat vara vem som helst här. Visst, inte party alls att köra så me tjejen i bilen. Men vi vet inte, hon kunde lika gärna vart me på det.

Tråkigt som fan för dem båda oavsätt...

218 Inlägg
23 april 2009
terazzi skrev:
Ofta man kör race i rondeller? :S
"Klockan 01.02 inträffade en olycka vid rondellen på Malmöleden i samband med illegalt streetrace"...

lite gammalt nu kanske. men vi åkte förbi precis när det hänt och ändra visste han inte att det skulle komma en rondell eller så hade han inge fart begrepp, för det var jävligt långa bromsspår innan den feta rondellen, och ingen liten kant han dammat över. typ buss trotoarer. rent idioti att tävla med folk i bilen. om man nu ska köra race med en framhjulsfriven s40? synd om tjejen iaf.

mvh

//"Sprit ger män kvinnliga hormoner, efter några groggar kan vi varken köra bil eller hålla käften" :)

158 Inlägg
23 april 2009
Rondeller är ju lite spännande, man märker ju direkt vilka som verkligen inte kan något om väghållning i olika hastigheter..

Egentligen inte jag kanske ska komma och snacka, som inte haft körkortet längre än sen feb..
Men man känner ju jävligt snabbt när bilen inte klarar mer? Sen kan man ju använda lite sunt förnuft och komma på tidigt att komma in i en rondell i över 100, och panik bromsa, slutar med katastrof..

Jag har haft min 740 nårra veckor, och det dröjde inte länge innan jag visste på ett ungefär hur mycket min bil klarar av att pressas i sådana situationer..

Hoppas killen lärde sig en läxa i alla fall, hoppas det verkligen var bromsspår och inte nått annat.. typ, I filmer gasar man upp bilen på ställ nu, och fantiserar bort framhjulsdriften (Y)wink

För att bli gammal och erfaren,
Måste man ha varit ung och dum.

Byggare Behm
562 Inlägg
23 april 2009
Suck, så länge sånt här skit händer kan det tyckas att det finns en bra anledning till att motarbeta streetrace..

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

"Just a little 4 cylinder"
581 Inlägg
23 april 2009
Original klossar + Hög hastighet = "Smör-bromsar"

De e najs!! big_smile

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."

3 235 Inlägg
23 april 2009
"Delar av bilen förstördes..."What?!

Sök