Störningar i Basen!

_jussi_ Jussi
9 februari 2006 · 71 Inlägg

Hejsan...

Jag har en kenwood MP3/cd stereo och har kopplat bas i slutet av sommaren...
Allt fungerade bra tills nu. nu när jag byter låt så låter det konstigt i basen och man hör skivan snurra när man sätter igång skivan...
Jag har bytt lågnivå kabel till en lite dyrare och sen har jag såklart dragit lågnivån på ena sidan av bilen och ström på andra. Jord kabeln har jag jordat i chassit där jag har skrapat bort färgen så det är direkt i plåten... Jag och en kompis provade sätta inn hans baslåda i min bil å då lät det likadant fast man hörde också varven i basen när man gasade... ja jag vet inte vad det kan vara men om det är någon som har nå tips om hur man kan få bort det så är jag väldigt taksam. Allt fungerade helt perfekt förut...

MVH Jussi

Kolla in min Volvo V70N projekt tråd
Richo
9 februari 2006 · 6 Inlägg

Du får ju in generatorljud i basen! någon strömkabel ligger o stör!!!!

timpan_87
10 februari 2006 · 781 Inlägg

köp ett filter som som du sätter på generatorn så blir du kanske av med det...

air_denka Volvo turbo trimmare
10 februari 2006 · 195 Inlägg

köp ett ström filter ifrån backesljudbygg.. annars kan du oxå testa dra fram en jordkabel från batteriet. det är ofta det som orsakar generator tjut.. alltså dålig jord.. tex MB w124 har svin kass orginal jord i chassit..

_jussi_ Jussi
10 februari 2006 · 71 Inlägg

Jag har kommit på vad som är felet... Jorden i stereon är bränd... Ska fixas ska lämna den på servise... Men tackar för alla svaren....

//Jussi wink

Kolla in min Volvo V70N projekt tråd
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang