Problem med 6*9:or

Jonnybcool
30 mars 2005 · 744 Inlägg

Har ett par 6*9: or i hatthyllan som uppför sig lite underligt... Igår när jag spelade på ganska bra så fungera de som de skulle... Men sen helt plötsligt så sluta de att fungera helt men baslåda fungera som den skulle och slutsteget också... Sen när jag hade handlat o skulle åka iväg så funka 6*9:orna igen men de går på sparlåga... Dunkar inte på nått speciellt... Idag när jag åkte till jobbet hoppade de igång som vanligt igen i några minuter sen ner på sparlåga igen... Nån som vet vart felet ligger?

Senast redigerat av Jonnybcool (30 mars 2005)

[Turbolover]
[Driver]
31 mars 2005 · 78 Inlägg

låter som glapp, ett mkt irriterande sådant......  har du kollat kontakterna på högtalaren och skruvanslutningen i slutsteget..... 

i värsta fall om inget av detta verkar vara felet så kan felet sitta innuti högtalarna eller vad jag tror eftersom båda inte fungerar, sitta i steget.....

Om du vågar gasa fullt har du inte trimmat tillräckligt!!! =D
redlable
31 mars 2005 · 52 Inlägg

det säger juh sig självt va de skulle kunna va. va lite händig nu o gör lite nytta i garaget ist wink

Gurra Båtmekaniker
31 mars 2005 · 57 Inlägg

Kolla kablarna som går från anslutningen på högtalarna och in i högtalaren, kan vara så att dessa kablar håller på att gå av. I sådana fall så brukar det gå bra att löda om dem för att få det att funka igen

Friska motorer tänder varje varv
kezzk
2 april 2005 · 46 Inlägg

jorden är kas!

Cliffjumper
13 april 2005 · 37 Inlägg

exakt, om dom går på sparlåga är d antagligen en övergångsresistans till jord, Fixa fort annars kan du bränna dom...

psaltarn psaltarn
19 april 2005 · 31 Inlägg

Du har plåt i hatthyllan eller??
Isåfall är det kapeln som går emot plåten. ta bort 6x9:an och titta på kablarna.

Jag hade samma problem med min Alfa romeo 164.

TT-Avant
20 april 2005 · 6 851 Inlägg

Skulle tippa på att du redan bränt dessa 6X9:orna. Är det så att luften kommer åt dessa högtalare från bagaget, eller sitter de i separat låda? Om elternativ 1 så, förmodligen så att din bas "tryckt" sönder dem och de använts som passiva basar..
Om inte annat så har du spelat för högt för länge så de blivet varma och sedan har du inte "kylt" dem på lägre volym utan bara stängt av den när det fortf. va varma.med andra ord..de har "brunnit" upp innuti.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
SKytrax
25 april 2005 · 108 Inlägg

de finns ju lite olika teorier om vad de är som har hänt ,
kan var så att steget har börjat strula för dej , vad belastar du steget me för saker , skulle detta vara glapp kontakt så skulle de ha sprakat i dom när bilen hade komit över farthinder osv , men det komme r ljud från dom hela tiden , kolla för säkerhets skull , å tips från min sida , köp inte 6*9 det är den mest värde lösaste högtalar modelen som någonsin har byggts , utan köp 6,5 + lösa diskanter ! så anser jag (bygger divs billjud )

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang