ABS ur funktion-740

turbo_e36
14 december 2005 · 61 Inlägg

abs lampan måste lysa när tändning stätts på ,, snackat med min fordonslärare "föredetta besman" och han säger så

De är bara olyckliga människor som inte kör bmw
laaksonen
15 december 2005 · 110 Inlägg

Spelar ingen roll lysande lampa eller ej funkar bara bromsarna så skiter sbp i de

Senast redigerat av laaksonen (15 december 2005)

Alcerets
15 december 2005 · 5 Inlägg

Orkar inte läsa igenom allt här ifall någon redan skrivit samma som jag... men jag har en 740 som jag besiktade för 12 timmar sen.. den hade problem med ABS, lampan lyste.
Först kollade jag på systemet och försökte felsöka, hittade inget självklart fel.
...
Då skruvade jag bort instrumentpanelen, drog bort lampan för ABS, sprayade baksidan av plasten med symbolen för ABS svart (besiktingsmannen brukar ibland lysa med lampa för att se om något är släckt)...

Det blev inga problem, fick till och med beröm för att bromsarna var så bra.

Så.. ja.. prova (inte) det.

Germax
15 december 2005 · 12 086 Inlägg

Mailade SBP o fråga, dom kunde inte ge något generellt svar.
Dom ville ha bilmodell så jag mailade tillbax. Det jag vet är att min Maxima, med ABS har aldrig lyst när bilen startar.. utan ändast när man låst bromsarna i vinterväglag. Och det har aldrig varit något snack hos besiktningen. Inväntar svar från bilprovningen.

xBjorlingx
16 december 2005 · 433 Inlägg

Bilprovningen kanske inte tänker på att det är ABS på en gammal 740? så skruvar du ur lampan kanske dom inte tänker på det..i med att det var en vinterbil så kanske du inte vill slänga ut hur mkt som helst för att fixa skiten =/

opelmtx
16 december 2005 ·

Ingen bes man här som kan tala om då??????

Imon Väghållningsvåldtagen
16 december 2005 · 195 Inlägg

Lampan är ju till för att man skall veta OM det är något fel på ABS systemet. Är allt okej skall lampan tändas och släckas som alla andra varningslampor. Om nått är fel så slocknar den ju aldrig... Detta är enda sättet sbp kollar om abs systemet är i funktion, därav måste lampan fungera. Dom låser ju inte precis hjulen i bromstestet sp... Att lampan måste lysa har ju inget med själva lampan att gör, så att säga, utan den måste INDIKERA att ABS systemet fungerar.

Även en apa kan köra rakt fram med foten nedtryckt.
------------------------------------------------------------
Volvo S40
Volvo S40 (1996)
Honda Civic "Type-R" (2003)
Berra85
16 december 2005 · 62 Inlägg

Sorry att jag inte svarat men har inte haft tillgång till dator. Jag hade en jävla tur idag på besiktning. Jag svängde skarpt som fan på en mack precis innan besiktningen så slocknade lampan. Silken jävla tur. Så nu fungerar Abs igen. Måste varit något glapp eller nått. smile Härligt som fan.... Bilen gick nästan genom. Men man kan inte begära så mycket för att ha gett 800kr smile Det var bara handbroms otillräcklig och vindrutetorkaren gav upp imorse :S Men det är ju enkla fel. Tack för svaren än en gång...Berra

Christer52
18 april 2006 · 18 Inlägg

Men vad kan felet vara om inte ABS-lampan lyser?
Givarna, skit?
Hur många givare sitter det på en WV-Golf?
Finns det något bra WV-Golf forum?

Senast redigerat av Christer52 (18 april 2006)

Christer Gustafson
[img]http://www.varmlandsfynd.com/pmerca5.jpg[/img]
christer@varmlandsfynd.com
http://www.varmlandsfynd.com
peternb84
18 april 2006 · 199 Inlägg

Kan även vara kuggarna som givarna sitter vid.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang