Kjolpaket Volvo 740

steifan DR!FTT3KN!K3R
6 augusti 2008 · 10 427 Inlägg

BTW så tycker jag addon är det enda som passar riktigt bra smile Kanske finns nån annan sidokjol som passar osv.

Finns ju annat än halv-hemska Hällsjö som inte är original också, t ex Magna-paketet.

Som bla dessa bilar har/kommer ha:

http://www.garaget.org/?car=66127

http://www.garaget.org/?car=38742

Norenfalk
6 augusti 2008 · 95 Inlägg

don till person som sagt, tycker addon ser så mesigt ut tongue men jag vet inte vad jag ska köpa mig tongue har stor besluts ångest tongue

steifan DR!FTT3KN!K3R
6 augusti 2008 · 10 427 Inlägg

Norenfalk skrev:
don till person som sagt, tycker addon ser så mesigt ut tongue men jag vet inte vad jag ska köpa mig tongue har stor besluts ångest tongue

Äh, det ser ju ut som att det passar bilen iallafall wink

Är för övrigt en Herr Samuelsson från Borlänge som designat addon och även
dom här 'vecken' i stötfångarna på sidorna. Nästan lokalprofil tongue

Norenfalk
6 augusti 2008 · 95 Inlägg

steifan skrev:

Norenfalk skrev:
don till person som sagt, tycker addon ser så mesigt ut tongue men jag vet inte vad jag ska köpa mig tongue har stor besluts ångest tongue

Äh, det ser ju ut som att det passar bilen iallafall wink

Är för övrigt en Herr Samuelsson från Borlänge som designat addon och även
dom här 'vecken' i stötfångarna på sidorna. Nästan lokalprofil tongue

hehe jo precis wink nice det smile

George
6 augusti 2008 · 62 Inlägg

Norenfalk skrev:

George skrev:
hällsjö styling lätt .tongue http://www.hallsjostyling.com/ny_sida/e … Path=24_47

är det bra passform på det paketet ? eller är det mycket arbete för att få det att passa ?

Det är bra passform på paketet...som jag fick mitt så var det med lösa stycken mot hjulhusen så jag fick plasta ihop dessa med front o bak del...man får lägga imellan en bit mellan front o alubalken så det inte blir för stor glipa mot lyktorna annars är det inga ingrepp man behöver göra big_smile var bra finish o bara till o lacka det också tongue

Norenfalk
6 augusti 2008 · 95 Inlägg

George skrev:

Norenfalk skrev:

George skrev:
hällsjö styling lätt .tongue http://www.hallsjostyling.com/ny_sida/e … Path=24_47

är det bra passform på det paketet ? eller är det mycket arbete för att få det att passa ?

Det är bra passform på paketet...som jag fick mitt så var det med lösa stycken mot hjulhusen så jag fick plasta ihop dessa med front o bak del...man får lägga imellan en bit mellan front o alubalken så det inte blir för stor glipa mot lyktorna annars är det inga ingrepp man behöver göra big_smile var bra finish o bara till o lacka det också tongue

nice big_smile jobbigt att plasta ihop det eller ? wink

mulleri
6 augusti 2008 · 508 Inlägg

jag tycker att en 740 med kjolar bara blir för mycket, ha ett par fläskiga fälgar, sjyst sänkning och toning samt vina blinkers runt om=)

Norenfalk
6 augusti 2008 · 95 Inlägg

mulleri skrev:
jag tycker att en 740 med kjolar bara blir för mycket, ha ett par fläskiga fälgar, sjyst sänkning och toning samt vina blinkers runt om=)

typ så som jag har nu alltså, fast utan feta fälgar tongue

steifan DR!FTT3KN!K3R
6 augusti 2008 · 10 427 Inlägg

mulleri skrev:
jag tycker att en 740 med kjolar bara blir för mycket, ha ett par fläskiga fälgar, sjyst sänkning och toning samt vina blinkers runt om=)

Addonläppar är nästan ett måste om du frågar mig smile Lilla frontläppen på >89-modellerna är ju oerhört mesig. Tom Volvo 242 GT -77 har ju snyggare frontläpp.. nej.. addonläppar krävs för att det ska se okej ut wink

Norenfalk
6 augusti 2008 · 95 Inlägg

steifan skrev:

mulleri skrev:
jag tycker att en 740 med kjolar bara blir för mycket, ha ett par fläskiga fälgar, sjyst sänkning och toning samt vina blinkers runt om=)

Addonläppar är nästan ett måste om du frågar mig smile Lilla frontläppen på >89-modellerna är ju oerhört mesig. Tom Volvo 242 GT -77 har ju snyggare frontläpp.. nej.. addonläppar krävs för att det ska se okej ut wink

jag har addonläpp big_smile många som sätter frontläppen bak och det är grymt fult tycker jag tongue

mulleri
6 augusti 2008 · 508 Inlägg

steifan skrev:

mulleri skrev:
jag tycker att en 740 med kjolar bara blir för mycket, ha ett par fläskiga fälgar, sjyst sänkning och toning samt vina blinkers runt om=)

Addonläppar är nästan ett måste om du frågar mig smile Lilla frontläppen på >89-modellerna är ju oerhört mesig. Tom Volvo 242 GT -77 har ju snyggare frontläpp.. nej.. addonläppar krävs för att det ska se okej ut wink

juste förlåt glömde addon-läppar, sen räcker det, 740 ser ut ett rymdskepp med en massa plast!

Norenfalk
6 augusti 2008 · 95 Inlägg

haha nej då det gör dom inte big_smile tycker inte jag, beror ju på personen hur den vill ha bilen tongue

V70Dahlgren
6 augusti 2008 · 143 Inlägg

kjolpaketet från hällsjö såg väll bra ut, dock inte särskilt snyggt vid bakhjulet där både bakspoiler o sido kjol går ner lite, hade varit snyggare om det hade varit rakt. sen e det de där med passform med kjolpaket, myc meck ibland.

addon e riktigt snyggt, lite mer stilrent=)

Norenfalk
6 augusti 2008 · 95 Inlägg

V70Dahlgren skrev:
kjolpaketet från hällsjö såg väll bra ut, dock inte särskilt snyggt vid bakhjulet där både bakspoiler o sido kjol går ner lite, hade varit snyggare om det hade varit rakt. sen e det de där med passform med kjolpaket, myc meck ibland.

addon e riktigt snyggt, lite mer stilrent=)

jaa, det är bra passform på det från hällsjö. men lite klippa å klistra är det väll alltid med ett kjolpaket wink

mulleri
6 augusti 2008 · 508 Inlägg

Norenfalk skrev:
haha nej då det gör dom inte big_smile tycker inte jag, beror ju på personen hur den vill ha bilen tongue

jag skrev att enbart jag tycker dem ser ut som jag vet inte vad med kjolpaket, men det är vad jag tycker:D

Norenfalk
6 augusti 2008 · 95 Inlägg

mulleri skrev:

Norenfalk skrev:
haha nej då det gör dom inte big_smile tycker inte jag, beror ju på personen hur den vill ha bilen tongue

jag skrev att enbart jag tycker dem ser ut som jag vet inte vad med kjolpaket, men det är vad jag tycker:D

jaa big_smile alla har ju itne samma smak big_smile

George
12 augusti 2008 · 62 Inlägg

Norenfalk skrev:

George skrev:

Norenfalk skrev:

är det bra passform på det paketet ? eller är det mycket arbete för att få det att passa ?

Det är bra passform på paketet...som jag fick mitt så var det med lösa stycken mot hjulhusen så jag fick plasta ihop dessa med front o bak del...man får lägga imellan en bit mellan front o alubalken så det inte blir för stor glipa mot lyktorna annars är det inga ingrepp man behöver göra big_smile var bra finish o bara till o lacka det också tongue

nice big_smile jobbigt att plasta ihop det eller ? wink

nah inte direkt...e man lat kan man nita o limma ihop delarna sen spackla den lilla skarven...annars använder man sig av polyester o glasfiber :p o plastar ihop de helt :p

Norenfalk
18 augusti 2008 · 95 Inlägg

nån som har nån aning om T-röd paketet blir snyggt på en 740? blev sugen på ett sånt nu istället tongue Om ni har någon bra bild på någon bil med det paketet på så klistra in den i den här topicen big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang