Baslåde Problem?

zeppek
10 april 2005 · 4 Inlägg

Tjena

Har ett lite problem med min baslåda. Koppla in den idag med alla kablar + till +,- till gnd och remote till remoten. Nu är det så här att slutsteget skall slå ifrån när ja stänger av radion har jag hört men det gör det inte hos mig. Vad kan vara felet? Tar jag bort remote kabeln från steget stänger det av sig men sätter ja dit den så slår det på igen. Har en Golf IV GTI och har dragit strömmen från 12v uttaget i bagageluckan men det skall väll inte göra nått?

Mvh

Christoffer

NIzmO Ollikkala Racing
10 april 2005 · 1 724 Inlägg

Skulle gissa på att du har kopplat remote kabeln fel då.

- Time Attack -
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
KuLLeN
10 april 2005 · 85 Inlägg

har du kopplat in remote-kabeln rätt i stereon? det finns en kontakt för el-antenn där och där ska den in.

BMW 320iM (1989)
psaltarn psaltarn
11 april 2005 · 31 Inlägg

Det är Remoten garanterat, det är ju den som styr.

andreasl
11 april 2005 · 391 Inlägg

Kontakt för elantenn ?  nee  där ska man inte!!! koppla remoten,!     de finns en separat utgång (kabel) från bilstereon som bruka vara blå,  står oftast remote, på den,   annar mäter du upp den med en multimeter lr 12 V lampa mellan jord och en kabel från stereon tills du hittar den som gör att dufår spänning/lampan släcks tänds när du tänder släcker stereon

andreasl
11 april 2005 · 391 Inlägg

el antennens kabel brukar vara gul för övrigt

Mobban
11 april 2005 · 83 Inlägg

Det funkar lika bra, båda två skickar ut en styrström, för att sluta ett relä. Sedan om det sluter ett relä i en elantenn eller ett relä i ett slutsteg spelar midre roll.

Sharky
11 april 2005 · 10 287 Inlägg

Brukar inte din elantenn gå ner när du väljer att lyssna på CD?

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Mobban
11 april 2005 · 83 Inlägg

Sharky skrev:
Brukar inte din elantenn gå ner när du väljer att lyssna på CD?

/Göran

Nix, den har ständig ström på antennutgången så länge den är på, vilket gäller för de flesta andra radios jag kommit i kontakt med.

/Thomas

andreasl
11 april 2005 · 391 Inlägg

sant   de ni säger,    de spelar mindre roll,     men  för övrigt varje cd skall ha en separat remote kabel,    el anntenerna har väl inte direkt med radion i sig o göra utan den  går på hurvida stereon är av lr på.

zeppek
11 april 2005 · 4 Inlägg

Skall kolla på det, tack för alla svar.

_Jakk_
12 april 2005 · 15 Inlägg

Lr så skiter du i å drar till en egen av å på knapp bara brukar funka men om ja säger som så att de e el antenn man kopplar till, borde ju jag veta som sitter å löder (tillverkar) bilstereos hela dagarna:D

MRvolvo
12 april 2005 · 33 Inlägg

remote fel du måste kopplat den fel annas skulle d stänga av sig d styrs enbart av remoten.. kolla så d e rätt 1 gång t tongue

andreas_gbg_
1 maj 2005 · 1 634 Inlägg

Jag har klippt den blå kabeln det står Antenna på bakom stereon och kopplat in remotekabeln (självklart kopplat ihop alla 3 ändar big_smile, när stereon slås på slås steget på, när stereon slås av slås steget av.

Numera Saab 9-5 Aero -00
ZayD
3 maj 2005 · 9 Inlägg

Skulle gissa på att felet ligger i användandet av 12v-uttaget i skuffen. för att det kan vara så att den jäveln håller en konstant ström, vilket i sin tur innebär att remoten kan gnälla hur mycket den vill..prova o dra en strömkabel runt hela bilen (provisoriskt då vill säga smile) o koppla in den till batteriet o kolla om problemet kvarstår. Om det gör det så kolla att remotekabeln inte är skavd nånstans..rikligt med eltejp bör användas i så fall:)

gulleponken
3 maj 2005 · 174 Inlägg

låt nån som kan koppla stereo koppla in den åt dej, innan du bränner stereon.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang