Köpa ny helt ny bil, värt att göra detta?

Bjork OEM <3
23 oktober 2008 · 6 957 Inlägg

Har inte tänkt på Mazda 6 MPS? 260hk 4wd, bra kvalité och bra pris

Mkt fina, men isf lockar en Mazda 3 alt. RX8 mera smile


tetsu skrev:
Jag köpte en helt ny bil en gång... just för att känna nybilskänslan och få något som man inte behövde dra till verkstad varje månad. Det var nog det dummaste jag någonsin gjort.

Nya bilar har ganska ofta "småfel" som måste rättas till, och det kan bli ganska många upprepade turer till verkstaden och tjafs om vad som går på garantin eller inte. Nej, bättre att köpa en bil som har gått i tre år, där garantitiden är slut, priset lågt, och förra ägaren har fixat alla småfel redan. Se bara upp för audis kamremsbyte som någon nämnde - kostar skjortan.

Jag måste bara kommentera att några har skickat in några länkar på BMW M3:or i 275'tusenkronorsklassen, -02:or... Om man kan leva utan 0.2 liter till och M-emblemet så finns det mycket bättre köp att göra: I somras köpte jag en 330Ci -01:a med tolvtusen mil på mätaren. 110 papp gav jag.

(330d är inte fel heller. 500 Nm orginal!)

BMW 330 står högt upp listan (E46) Gärna Coupé (finns en som heter clubsport va?) eller cabbe
gärna i den där härliga Estorilblåa eller den färgen kanske heter ngt annat och ja är inte främmande för
diesel heller.

Ska ut å kika lite imorgon till VAG och BMW-handlarn smile

Va och provkörde Audin nu i helgen, fick prova en 1.8 TFSI med 160hk och var mkt mkt
överraskad...vill lova att där har dom lyckats få bra fart på grejorna med lite kraft tongue

Sen så satt ja ner å prata med försäljaren å de fanns ju en hel del motor alt.
Den som lockar är 2.0TFSI på 180hk skulle man få för sig att köpa helt ny så kosta
denna motorn 8000kr mer...vilket ja sj anser inte e farligt.

Aja langar upp två bilder oxå smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/16132/491619_ffaw6o.jpg
Mumma

Inredningen gillar ja skarpt, dessutom är MMI displayen std smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/16132/491621_gstyiz.jpg

Senast redigerat av Bjork (28 oktober 2008)

OEM <3
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang