Vad har NI imot Bönder egentligen ?

Casy vinnarskalle!
29 oktober 2008 · 907 Inlägg

hedeknasan skrev:
När ja såg denna tråden kom jag att tänka på
en liten sång som klasspolarna brukade sjunga för mej;
Marie hon hade en bonnagård IAIAAAA!!

Vad kallas en person som varken har bondgård eller bor i staden? Som jag tex, jag bor ju bara ute på landet.. jag vill oxå ha en egen låt! wink

BMW M3 "Crisis" (2002)
Pedaln Rättvikarn
29 oktober 2008 · 142 Inlägg

ichibon skrev:

Pedaln skrev:
Finns säkert massor av folk här som vill kalla mig bonde bara för att jag bor i lilla byhålan rättvik.

Ska hämta en rostig gammal saab 96 på torsdag, är jag ännu mer bonde då?
Fast jag bor i lägenhet?

Äsch Rättvik är väl inte så fraligt. Kom igen när du flyttat till Särnaheden eller Mörkret eller något. wink

Inte vill jag flytta från lilla rättvik heller, trivs störtbra här cool   ända nackdelen är att det inte finns nå jobb här hmm

If speeding is a crime, then i'm a criminal
Och Där Dog Tråden!
Marqus Master of the obvious
29 oktober 2008 · 636 Inlägg

240/740 raggare kallar jag oftast för bönder tongue vet dock inte varför :S

Bmw e30 Touring M-tech 2 / 5-bult / BBS RC
Evil_90 +Uppfinnare+
29 oktober 2008 · 643 Inlägg

bönder är förbannat trevliga människor, det är 240/740-sluskarna som smutsar ner ryktet om bönder, samt att det lever kvar ett rykte från de gamla tiderna när man var tvungen att bli bonde för att man ansågs för "dum". Dagens bonde kan man säga har en ko-fabrik smile det är avancerade system som används vid mjölkning, fodring osv. För att inte tala om traktorerna. Varenda ny traktor har ju typ en inbyggd pekskärm och en sjuhelvetes massa knappar smile

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur
Mortalis VW-nörd?
29 oktober 2008 · 4 332 Inlägg

Evil_90 skrev:
bönder är förbannat trevliga människor, det är 240/740-sluskarna som smutsar ner ryktet om bönder, samt att det lever kvar ett rykte från de gamla tiderna när man var tvungen att bli bonde för att man ansågs för "dum". Dagens bonde kan man säga har en ko-fabrik smile det är avancerade system som används vid mjölkning, fodring osv. För att inte tala om traktorerna. Varenda ny traktor har ju typ en inbyggd pekskärm och en sjuhelvetes massa knappar smile

Har faktiskt aldrig tyckt att en riktig bonde varit korkad eller så. Bara "hur fan orkar dom?" hehe...
Bönder som skällsord använder man ju, men då e de ju volvoraggare med avsågat avgasrör som stör hela nattfriden emellanåt, fast de åker i 30 knyck...eller som e dryga, likt storstadsbor kan vara tongue men då blir vi ju kallade betongråttor

Evil_90 +Uppfinnare+
30 oktober 2008 · 643 Inlägg

Mortalis skrev:

Evil_90 skrev:
bönder är förbannat trevliga människor, det är 240/740-sluskarna som smutsar ner ryktet om bönder, samt att det lever kvar ett rykte från de gamla tiderna när man var tvungen att bli bonde för att man ansågs för "dum". Dagens bonde kan man säga har en ko-fabrik smile det är avancerade system som används vid mjölkning, fodring osv. För att inte tala om traktorerna. Varenda ny traktor har ju typ en inbyggd pekskärm och en sjuhelvetes massa knappar smile

Har faktiskt aldrig tyckt att en riktig bonde varit korkad eller så. Bara "hur fan orkar dom?" hehe...
Bönder som skällsord använder man ju, men då e de ju volvoraggare med avsågat avgasrör som stör hela nattfriden emellanåt, fast de åker i 30 knyck...eller som e dryga, likt storstadsbor kan vara tongue men då blir vi ju kallade betongråttor

eller som gamlingarna häromkring säger: "stabbor" på grov sydhalländska wink

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur
Felax
30 oktober 2008 · 1 963 Inlägg

Ville bli bonde med massa traktorer och speciellt skördetröskor smile Sen en massa djur skulle jag ha också och en monster ladugård big_smile

Men are not born - Men are made
Sushikocken Sleeper
30 oktober 2008 · 3 084 Inlägg

haha så jag skrattade igår då bögbondarna grät igår muwahahaha

Fast en bonneflicka hade jag inte tackat nej till. Jävligt mycket hellre det än en stads paris. Synd bara att man har hösnuva å skit tongue

Senast redigerat av Sushikocken (30 oktober 2008)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Aruzo Ace Ventura
30 oktober 2008 · 1 240 Inlägg

Aldrig jag skulle vilja bo nån annanstans än på landet! Är uppväxt med sånna som ni kallar *bönner* och har svinat omkring i många gamla häckiga bilar å jag skulle inte byta de mot nått annat! Inget är så party som när hela torget i byhålan e fullt i bilar med stereon i bott å massa fyllon överallt! De mina damer och herrar är de bästa som finns!

Mercedes 240D "w123" (1985)
Volvo S70 "2.5D" (1999)
Danne_Modig
30 oktober 2008 · 19 Inlägg

Är själv uppvuxen på gård då hela släkten på både mammas och pappas sida är bönder, och en sak är då säker det finns då bönder som är lika tomma i skallen som en nerdrogad schimpans, sen finns det dom är så grymt trevliga, smarta och hjälpsamma.  Alltså som alla andra yrkesgrupper så finns det både bra och dåliga personer.

Glader9991
2 november 2008 · 956 Inlägg

rickylicious skrev:
Min erfarenhet av bonna-pojkar (barn mellan 15-18, och uppåt egentligen...) är att dom är jättecoola vikingar som tycker att alla negrer ska utrotas och 240 är den enda bilen i världen som är bra. Och dom alltid är oljiga och skitiga. Sen så har dom sällan toppbetyg i någonting i skolan.

Kan det vara därför som man tycker som man gör om bonnar? Drägg.

Väldigt gammalt citat, men oj oj oj så klockrent.

Känner igen de mycket mycket väl.

volvo_Tobias
2 november 2008 · 687 Inlägg

Glader9991 skrev:

rickylicious skrev:
Min erfarenhet av bonna-pojkar (barn mellan 15-18, och uppåt egentligen...) är att dom är jättecoola vikingar som tycker att alla negrer ska utrotas och 240 är den enda bilen i världen som är bra. Och dom alltid är oljiga och skitiga. Sen så har dom sällan toppbetyg i någonting i skolan.

Kan det vara därför som man tycker som man gör om bonnar? Drägg.

Väldigt gammalt citat, men oj oj oj så klockrent.

Känner igen de mycket mycket väl.

Det känner jag också igen väl. Stämmer bra in på många bonnapojkar i den åldern.

Performance_ Förjaevle Brao
2 november 2008 · 555 Inlägg

har ittna emot bönder;) e vell lite bonde själv tongue

Scratch
2 november 2008 · 719 Inlägg

Såhär ska det vara! Man bor i staden har en "sommarstuga" ute i skogen nära sjön/havet. Bättre kan det inte bli wink

Sen allt snack om att Sverige går inte runt utan bönder, no shit. Alla yrkegrupper behövs annars skulle dom inte finnas!

puss hej!

live free, die young.
Marqus Master of the obvious
3 november 2008 · 636 Inlägg

Exakt, hellre bo ute på landet än inne i stan.   (Helst fjällen big_smile)

Bmw e30 Touring M-tech 2 / 5-bult / BBS RC
Smajly
3 november 2008 · 3 059 Inlägg

Nu pallar jag inte läsa genom hela tråden.. Men det måste skiljas på bönder och bönner.. smile
Bönder/bonde=lantbrukare, bönner/bonne=pentaraggare.

Bönder har jag igentligen inget imot alls eftersom jag själv bor på landet och är omgiven av bondgårdar/hästgårdar och bönder... MEN... Det skulle fan vara lag på att dom ska städa upp på vägarna efter sig när dom plockat upp betor, plöjt eller annat på åkern där dom dragit upp en jävla massa stora klumpar jord o sten på vägarna när dom kör hem med maskinerna..

Skulle man själv stå o kasta ut en massa sten o jordklumpar på vägen hade snuten tagit en.. Har aldrig sett en bonde sopa vägen efter sig.

Senast redigerat av Smajly (3 november 2008)

Seth
3 november 2008 · 3 354 Inlägg

det är lag på att städa upp efter sig.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Ellertz Norrlänning
3 november 2008 · 1 453 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:

Casy skrev:
En bonde för mig, är oftast skitig om händerna. Och oftast trevliga som tjejerna ovan mig skrev..
Att dom kör volvo kan stämma, men inte alltid.

liv i den här tråden än yikes

haha ja de stämmr väl kanske till en viss del
jag e bonne jobbar mycke i ladugården är ofta skitig om nävarna för de är ju ett jobb som man alltid använder händerna mycket i
står ju inte och drar i en spak som på någon fabrik direkt
dock kör jag inte volvo ^^ kör BMW och Mercedes

nån här skrev att stadsborna jobbar lika mycket som bönder gör
nu menar jag rediga lantbrukare
jag jobbade borta hos en bekant som har drygt 120 mjölkkor
mellan 4-5 tim tar ett mjölkpass och det är 2 om dagen
sen så är de inga vidare pauser eller raster som man har på fabriker så de är jobb hela tiden
jag körde skörden åt han i år
körde i snitt 16 tim om dagen vissa dagar mer och vissa mindre
längsta passet var på 26 tim i sträck utan att hoppa ur traktorn
kör samtidigt som man käkar bara för att man ska hinna
dom som aldrig jobbat på en gård kan inte beskriva sig hur mycket jobb och stress de är inom lantbruket
Ha de gött smile

Det är just detta jag har emot bönder/lantbrukare. De klagar ofta! Sedan använder dom aldrig .  eller , så det blir sjukt jobbigt att läsa vad de skriver.

Alla har samma förutsättningar. Alla kan plugga flera år och skaffa en bra utbildning, få ett bra jobb, och tjäna sjukt mycket pengar och slippa de hårda jobbet och stressen.

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang