5183
Sök

bränner styrboxar

342 Inlägg
13 december 2008
Trådstartare
tjenare nån som har vart ute för att brännt två styrboxar i en 745a 88b  felet kom efter spridarbyte har bytt tebaka te mina orginal spridare men då brännde jag en te vad kan vara fel? nån som vet? bilen laddar riktigt å så så det e inga problem med det...

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
13 december 2008
Förkopplingsmotstpåndet har pajat/är borttaget...
Hittar du bara vad det är för FET så kan du ju löda i en ny smile
Senast redigerat av bumpe (13 december 2008)

342 Inlägg
13 december 2008
Trådstartare
bumpe skrev:
Förkopplingsmotstpåndet har pajat/är borttaget...
Hittar du bara vad det är för FET så kan du ju löda i en ny smile

förkopplingsmotståndet te spridarna menar du? det sitter på spridarna men det skulle ju min orginal vara rätt då skulle det ju int paja?

699 Inlägg
13 december 2008
Har du styrboxar liggandes? Jag har en om du behöver.. Se till att hitta felet först bara smile

Bilgalen elektriker :)

342 Inlägg
13 december 2008
Trådstartare
JonasHalt skrev:
Har du styrboxar liggandes? Jag har en om du behöver.. Se till att hitta felet först bara smile

de e ju de hitta felet först vad kan det vara bara e ju frågan.... har ju brännt två nu och styrboxar e ju inte direkt billiga....... vad ska du ha för en om det skulle vara så?

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
13 december 2008
Är du säker på att du har högohmiga spridare? Vill minnas att det sitter nåt motstånd nere på vänster ramben ungefär men du kanske har nåt annat sprut?

699 Inlägg
13 december 2008
volvodrifter skrev:
JonasHalt skrev:

de e ju de hitta felet först vad kan det vara bara e ju frågan.... har ju brännt två nu och styrboxar e ju inte direkt billiga....... vad ska du ha för en om det skulle vara så?

100kr + eventuell frakt då smile

Bilgalen elektriker :)

342 Inlägg
13 december 2008
Trådstartare
får testa å byta spridare å box då å hoppas på det bästa.... nån som vet hur många ohm dom ska ha?

Sök