Får ingen värme i bilen ?

marshall-jcm900
14 december 2008 · 157 Inlägg

Tjena. som ''rubriken'' lyder så får jag ingen värme i min 740 . har strulat förut med å bytit värmekranen då det läckte. Men det försvinner fortfarande kylarvatten ca 1 liter per vecka. så nu för 2 dagar sen fylde jag på med först Glykol för att sen hälla i vatten. men var mörkt så vart så mycket så jag gav fan i vattnet. tänkte att det läcker ändå så häller i mera vatten vartefter det försvinner. dagen efter körde jag ca 5 minuter hemmifrån å ställde bilen i 3-4 timmar å när jag åkte en sväng så märkte jag att värmen va seg. så har kört nu ett tag å får ingen värme. men vattnet är kvar i systemet. å mototrn håller temperaturen. så är det värme paketet som är helt pajj nu eller ?

Om någon haft samma problem lr vet på rak arm vad felet kanske kan vara så får ni gärna ge mej svar. smile

marshall-jcm900
14 december 2008 · 157 Inlägg

någon som har en aning ? big_smile

ajka
14 december 2008 · 194 Inlägg

kan de vara en lite dvärg som sitter och slår någonstans med en liten klubba? tongue

rinner glykolen ut på marken eller försvinner den bara?

marshall-jcm900
14 december 2008 · 157 Inlägg

ajka skrev:
kan de vara en lite dvärg som sitter och slår någonstans med en liten klubba? tongue

rinner glykolen ut på marken eller försvinner den bara?

En dvärg vetti fan. kul. men det försvinner bara. inte i motorn för oljan är inte vit lr spår av det iallafall. och kan inte se att det läcker heller. om jag drar åt korken till expansionskärlet hårt så sväller slangarna oxå. kanske är stopp nånstans ?

ajka
14 december 2008 · 194 Inlägg

de blir inte högt tryck i kylarslangarna? svårstartad?  kan de läka från värmepaketet så vattnet far in på golvet under mattan?

marshall-jcm900
14 december 2008 · 157 Inlägg

ajka skrev:
de blir inte högt tryck i kylarslangarna? svårstartad?  kan de läka från värmepaketet så vattnet far in på golvet under mattan?

Ibland blir den ''trögstartad'' . det har läkt så det är blött på golvmattorna.men han är torr upptill . svårt å veta nu för det torkar ju inte nu på vintern när man kommer in med blöta skor osv. men förut vad det blött upp mot torpedväggen lr vad man ska kalla det.

laaantz
14 december 2008 · 465 Inlägg

antar att värmepaketet har gett med sej...

ajka
14 december 2008 · 194 Inlägg

Okej, ibland svårstartad kan ju bero på en himla massa grejer men det kan väl vara ett symptom på att att "kan" vara läck mellan en vattenkanal och ut till cylindern? men då borde de väl även komma ut komp i kylarsystemet så trycket blir högre än normalt. borde även lukta lite avgaser från expansionskärlet då med ev "bubbla" lite vid gaspådrag där?

annars kan de väl läka så vatten kommer in i kupen och det kommer in luft i systemet och därför är det ingen/dålig värme. värmepaketet troligt

de är vad jag kommer att tänka på nu, hoppas det är ett skitfel och att det löser sig iaf smile

Senast redigerat av ajka (14 december 2008)

FLindgren
14 december 2008 · 5 089 Inlägg

Värmepaketet. eller vattenpumpen?

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
marshall-jcm900
14 december 2008 · 157 Inlägg

laaantz skrev:
antar att värmepaketet har gett med sej...

Okey. jo vill inte tänka tanken men börjar få slut på ideér. känns rätt drygt att montera ner hela skiten fram å byta skiten..

marshall-jcm900
14 december 2008 · 157 Inlägg

ajka skrev:
Okej, ibland svårstartad kan ju bero på en himla massa grejer men det kan väl vara ett symptom på att att "kan" vara läck mellan en vattenkanal och ut till cylindern? men då borde de väl även komma ut komp i kylarsystemet så trycket blir högre än normalt. borde även lukta lite avgaser från expansionskärlet då med ev "bubbla" lite vid gaspådrag där?

annars kan de väl läka så vatten kommer in i kupen och det kommer in luft i systemet och därför är det ingen/dålig värme. värmepaketet troligt

de är vad jag kommer att tänka på nu, hoppas det är ett skitfel och att det löser sig iaf smile

A jo för har sportfilter å då brukar dom kunne bli svår startade på vintrarna.

marshall-jcm900
14 december 2008 · 157 Inlägg

ajka skrev:
Okej, ibland svårstartad kan ju bero på en himla massa grejer men det kan väl vara ett symptom på att att "kan" vara läck mellan en vattenkanal och ut till cylindern? men då borde de väl även komma ut komp i kylarsystemet så trycket blir högre än normalt. borde även lukta lite avgaser från expansionskärlet då med ev "bubbla" lite vid gaspådrag där?

annars kan de väl läka så vatten kommer in i kupen och det kommer in luft i systemet och därför är det ingen/dålig värme. värmepaketet troligt

de är vad jag kommer att tänka på nu, hoppas det är ett skitfel och att det löser sig iaf smile

A jo för har sportfilter å då brukar dom kunne bli svår startade på vintrarna.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang