3010
Sök

Tändspole 740

17 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
Hej, jag ska byta tändspole på min 740 och jag undrar om någon vet om biltemas tändspolar passar på 740?

One Man Clan
4 287 Inlägg
14 december 2008
Alla tändspolar bruka se likadana ut så länge de är en tändspole anpassad te fördelare...

att en tändspole går sönder e dock väldigt sällan så är de verkligen konstaterat att spolen e körd ?

17 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
Nej jag har inte testat med en annan än, skulle testa med en från en saab men det va en annan kontakt, får ingen gnista på tändstiften så det e väll tändspolen eller fördelarlocket. ska kolla om det funkar med en annan tändspole sen kollar jag locket:D

21 761 Inlägg
14 december 2008
Att det inte kommer gnista kan bero på flera andra saker också.

Vilken motor och årsmodell är det?

17 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
Det är en b230f års 88, vad finns det mer det kan vara? hade vart gött att få lite råd ^^

21 761 Inlägg
14 december 2008
Det kan tex vara tändgivaren inuti fördelaren, tändlägesgivaren ovanför svänghjulet, tändmodulen, styrboxen i kupén. Jag vet dock för lite om dessa tändsystem, andra får ge mer råd om troliga felorsaker. smile

3 714 Inlägg
14 december 2008
kolla över rotor, fördelarlocket samt kablar osv med

brukar vara nått sådant som ger sig innan tändspolen

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

17 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
Jag testade precis med en annan tändspole och det funkade inte så nu blir det att kolla över fördelare och rotor näst big_smile Dom flesta jag pratat med om det tror att det är rotorn så jag hoppas på att det är det^_^

344 Inlägg
14 december 2008
Lill_BeeF skrev:
Jag testade precis med en annan tändspole och det funkade inte så nu blir det att kolla över fördelare och rotor näst big_smile Dom flesta jag pratat med om det tror att det är rotorn så jag hoppas på att det är det^_^

jag skulle nog chansa på tändmodulen

17 Inlägg
15 december 2008
Trådstartare
Tog loss fördelarlocket och rotorn och kollade, det va väldigt slitet så jag byter det så får vi hoppas att den startar sen^^
Senast redigerat av Lill_BeeF (15 december 2008)

17 Inlägg
15 december 2008
Trådstartare
sunkmaster skrev:
Lill_BeeF skrev:

jag skulle nog chansa på tändmodulen

det är väll det jag får titta på om den inte startar med ny rotor och fördelarlock då:D tack för alla svar hittills

Sök