5170
Sök

Renovera AC Volvo 940

Fritidsforskare
344 Inlägg
16 december 2008
Trådstartare
Hejsan, håller på att kolla lite på Bilar och modellen är just Volvo 940 med någon turbo. Det är så att dom flesta funkar inte ACn på och det kan ju vara skönt å ha. Så jag undrar lite, vad brukar det oftast vara som är trasigt?, Och vad kostar det om man skulle vilja renovera ACn?.

//Robin.

Dom kallar mig Danino

Avstängd
512 Inlägg
16 december 2008
börja med att kolla skicket på slangar och kondensorn, annars får man provtrycka, sen kan kompressorn våra dålig om den vart still länge, sen åker du på torrfilter samt fyllning, drar lätt iväg, runt 2-15' kr

Fritidsforskare
344 Inlägg
16 december 2008
Trådstartare
Hej!. Killen som säljer bilen tycker att kondensorn såg fin ut, slangar har jag inte sett, men han tyckte det såg fint ut. Bilen har gått Varje dag i några år så det har inte stått stilla så länge, men han bytte kilremmen, men då köpte han inte den som driver acn utan barra det andra, kanske är något skumt.

Tack för svar!

Mvh//Robin.

Dom kallar mig Danino

Avstängd
512 Inlägg
16 december 2008
Menade Ac kompressorn om den "stått" länge, men kolla först synliga skador, typ kondensor, brukar bli sköra, men kan läka ändå, Bmw  har stora problem med dessa lövtunna kondensorer, annars provtrycka, och se å att kompressorn är ok.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
16 december 2008
de felsta anlednignar till att ac inte funkar brukar ju va att gasen är slut lr att remmen blitt dålig och de satt aldrig dit nån igen

Volvoskadad
6 017 Inlägg
16 december 2008
volvo_dude skrev:
de felsta anlednignar till att ac inte funkar brukar ju va att gasen är slut lr att remmen blitt dålig och de satt aldrig dit nån igen

ja och gasen ska inte "ta slut" då är de något fel på systemet, så folk som skriver:
"ac bör fyllas" i annonser snackar ju skit

Jonas

Volvoskadad
6 017 Inlägg
16 december 2008
annars är ju sönderoxiderad kondensor vanligt pga vägsaltet

Jonas

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
16 december 2008
Volvo__Mannen skrev:
volvo_dude skrev:

ja och gasen ska inte "ta slut" då är de något fel på systemet, så folk som skriver:
"ac bör fyllas" i annonser snackar ju skit

exakt

Fritidsforskare
344 Inlägg
17 december 2008
Trådstartare
Hej!

Jag får tacka för svaren har fått lite mera kött på benen, kanske blir ett köp ändå.

Mvh//Robin.

Dom kallar mig Danino

2 452 Inlägg
17 december 2008
en ny kondensor är ju inte så dyr...kostar ny 1850kr...sen en påfyllning ca 2000kr med spårvätska....

döden kommer tillbaka

Sök