4673
Sök

ang: Behöver hjälp att bestycka min weber.

3 182 Inlägg
12 december 2008
Trådstartare
någon i Stockholm som kan detta ok har munstycken som kan bestycka min weber.

Bilen den sitter på är en opel ascona B med 1.9l motor o weber 28/36. låter säkert larvigt för många att lägga ner sån tid på nått sånt larvigt men jag vill ha det gjort för att jag vet att den kommer gå bra mycket bättre efteråt.

tack på förhand.

Forummoderator
9 299 Inlägg
12 december 2008
Jag har Weberhandboken någonstans här i röran men jag hittar den inte nu. Mycket möjligt att det finns en fingervisning där. Om ingen annan kommit på något om en stund så återkommer jag om jag hittar den.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

3 182 Inlägg
12 december 2008
Trådstartare
va inne på misabs hemsida där står det vilka munstycken det ska va i webern men hur vet man vilket som är vad.

3 182 Inlägg
18 december 2008
Trådstartare
ingen som vet.

Forummoderator
9 299 Inlägg
18 december 2008
Taget ur Weberhandboken Opel 1900 DCD 28/36:

halsring 26-27
spridare 4,5-4,5
huvudmunstycke 150-160
emuslionsrör f23-f23
luftmunstycke 190-180
lågfartsmustycke 50-70

acc 60
pump 50
nålventil 175
flottörnivå 5,5mm

Jag föreslår att du skaffar Weberhandboken. Där står mycket matnyttigt om du ska leka med förgasaren.

Här har du en länk. Sprängskiss plus beskrivning vad varje siffra är.
http://freespace.virgin.net/tommy.sandham/weber.htm

Google is your friend.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

3 182 Inlägg
18 december 2008
Trådstartare
har fått bilen att gå riktigt bra men den drar sjukt mycket bensin. jag har en bestyckningstabell från misab. jag ska kolla hur min weber är bestyckad så får man se hur mycket man måste byta ut. denna bil börjar att bli rätt dyr. skulle bara vara en vinterbil men det vart det inte.

3 182 Inlägg
18 december 2008
Trådstartare
har varit ute och kollat vad det var för bestyckning på webern ok vart osäker på vart storleken står på spridarna för den siffran jag hittar va 2 kan det verkligen stämma, jag hittar ingen annan siffra. någon vänlig själ som kan tala om vart den sitter i så fall eller till och med lägga in en bild på vart den sitter.

Sök