5092
Sök

går det sätta elpump på en B230A med turbo

344 Inlägg
20 december 2008
Trådstartare
hej jag undrar om det e nån här som vet hur man ska göra om man vill byta bränslepump till en elpump istället för en mekanisk. går det ens? eller finns det risk att man dränker förgasaren om man sätter dit en elpump?

det e nämligen såhär att jag och några kompisar har satt i ett turbokit till en B230A i en 740 och det verkar inte som att den får tillräckligt me bränsle för den spikar hela tiden även om man har sänkt laddet på det lägsta.

nån som kanske vet eller kan komma med förslag på vad eller hur man ska göra.

Mvh
Fredrik

551 Inlägg
20 december 2008
det ska inte vara några bekymmer för att förgasaren skickar ändå tillbaka överflödigt bensin genom returslangen. det tror jag iaf

You can't B serious, oh K

344 Inlägg
20 december 2008
Trådstartare
marven skrev:
det ska inte vara några bekymmer för att förgasaren skickar ändå tillbaka överflödigt bensin genom returslangen. det tror jag iaf

a jag e inte helt säker på hur det funkar men på min amazon hände det en gång att flottören hängde sig och då pumpade det på bensin hela tiden och den blev helt sur och indränkt i bensin. tänkte om det fanns risk att en elpump gör samma sak. för en mekanisk orkar väl inte pumpa fram när flottören stänger på en förgasare

Entreprenör
1 784 Inlägg
20 december 2008
sunkmaster skrev:
marven skrev:

a jag e inte helt säker på hur det funkar men på min amazon hände det en gång att flottören hängde sig och då pumpade det på bensin hela tiden och den blev helt sur och indränkt i bensin. tänkte om det fanns risk att en elpump gör samma sak. för en mekanisk orkar väl inte pumpa fram när flottören stänger på en förgasare

Olika pumpar till förgasare och insprut bara..Olika tryck.annars går de bra me biltemapump..

http://www.biltema.se/Archive/Product_images/52/Large/52-3227_l.jpg
http://www.biltema.se/Archive/Product_images/52/Large/52-3225_l.jpg
Senast redigerat av mrbuggy (20 december 2008)

344 Inlägg
20 december 2008
Trådstartare
mrbuggy skrev:
sunkmaster skrev:
marven skrev:

Olika pumpar till förgasare och insprut bara..Olika tryck.annars går de bra me biltemapump..

http://www.biltema.se/Archive/Product_i … 3227_l.jpg
http://www.biltema.se/Archive/Product_i … 3225_l.jpg

jo att det e olika tryck det vet jag. men tänkte om man kunde ha nån sorts btr eller nåt. eller det blir kanske krångligt. hur bra tror du den på biltema funkar då? eller finns det mekaniska pumpar som e för olika tryck också kanske?

Entreprenör
1 784 Inlägg
20 december 2008
sunkmaster skrev:
mrbuggy skrev:
sunkmaster skrev:

http://www.biltema.se/Archive/Product_i … 3227_l.jpg
http://www.biltema.se/Archive/Product_i … 3225_l.jpg

jo att det e olika tryck det vet jag. men tänkte om man kunde ha nån sorts btr eller nåt. eller det blir kanske krångligt. hur bra tror du den på biltema funkar då? eller finns det mekaniska pumpar som e för olika tryck också kanske?

De bästa e ju el-pump..hur bra dom är på biltema vet jag inte alls...sen va gäller trycket beror nog på typ av förgasare. inget jag vågar ge tips på..mekar mest v-8 förgasare..å vw bubbla.. men de finns många här som vet.. ;-)

Gillar stora förgasare
342 Inlägg
20 december 2008
Den mekaniska pumpen skall inte ha några problem att driva det. Det ser ni ju direkt på stiften om han får för lite. Hur mycket har ni pillat på förgasaren?

Full gas sparar tid!
Portar och planar Volvotoppar.

344 Inlägg
20 december 2008
Trådstartare
Topper skrev:
Den mekaniska pumpen skall inte ha några problem att driva det. Det ser ni ju direkt på stiften om han får för lite. Hur mycket har ni pillat på förgasaren?

jo jag tycker att den ska klara det också. men det e kanske fel på den. jag har själv inte pillat nåt alls me förgasaren. kompisen har gjort det så jag har ingen aning faktiskt. kan det va nåt me den menar du

hur ser man det på tändstiften?
Senast redigerat av sunkmaster (20 december 2008)

Håltagare
239 Inlägg
20 december 2008
sunkmaster skrev:
Topper skrev:

jo jag tycker att den ska klara det också. men det e kanske fel på den. jag har själv inte pillat nåt alls me förgasaren. kompisen har gjort det så jag har ingen aning faktiskt. kan det va nåt me den menar du

är tändstiftet tort får han för lite soppa är det blött så får han för mycket wink han får perfekt med soppa om det är gyllenbrunt wink

Entreprenör
1 784 Inlägg
20 december 2008
Coffen skrev:
sunkmaster skrev:
Topper skrev:

är tändstiftet tort får han för lite soppa är det blött så får han för mycket wink han får perfekt med soppa om det är gyllenbrunt wink

Nja inte riktigt.. e de blött så tänder den inte. däremot om de e sotigt får den för mycket å gyllenbrun tyder på att den går bra.. ;-) får den för lite så blir stiftet lite vitt...
Senast redigerat av mrbuggy (20 december 2008)

344 Inlägg
21 december 2008
Trådstartare
mrbuggy skrev:
Coffen skrev:
sunkmaster skrev:

Nja inte riktigt.. e de blött så tänder den inte. däremot om de e sotigt får den för mycket å gyllenbrun tyder på att den går bra.. ;-) får den för lite så blir stiftet lite vitt...

ok då får man kolla på det då

Sök