5106
Sök

Skillnad på 530 och 530 ?.. skillnad på 531 och 531 ?

730 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
H3dlund skrev:
Shallie skrev:
744tic skrev:
531 topp sitter orginal på b230et med natriumkylda ventiler och a-kam. Sen finns det även 531 topp på b230fb som sitter i tidiga 940 gl utan natriumkylda ventiler sitter även vx3-kam i dom. Men det är samma storlek på ventilerna i 531 och 530 topp så har du en 530 turbotopp så kan du flytta över ventilerna från den till 531 sugtoppen och få en 531 turbotopp. 531 kanske även finns i fler modeller men dom där vet jag.

Skulle detta fungera till en 530 topp också ??.. alltså att jag tar mina ventiler... eller i detta skedet kanske det inte spelar någon roll ?

Tackar alla för mycket nyttorik information wink..

Men nu till den visentligaste frågan,, om jag tar en 530 topp ifrån en F motor... skulle detta funka? skall ja flytta över ventiler osv där också ??

Mvh // Charlie

Fråga mig inte varför Volvo använde det, men köra med saltkylda avgasventiler är lite overkill på dessa motorer.. Märks ju ändå inte av. Hur många hårdtrimmade bilar finns det inte som INTE kör med det? Så du kan utan problem köra med topp och ventiler från en F-motor.

Det bugar jag för smile), Då skall jag hem o lira av en,... men som du skrev längre upp att det är en tråkig kam i de original, tror det sitter en K kam i min om jag inte minns fel, det har fungerat fint hittils iaf wink
Och åka och kolla så denna inte är skadad eller skev wink,

Bugar jag för mig smile) tack för alla hjälpsamma gorgare smile)

Mvh // Charlie

Fölkesberg Racing =)

1 196 Inlägg
20 december 2008
gör som jag gjorde, köp en 531 topp ta ut avgasventilerna ur den släng dom åt helvete, och ta avgasventilerna från din gamla topp och sätt i dom i din nya 531 smile

730 Inlägg
21 december 2008
Trådstartare
Spiike skrev:
gör som jag gjorde, köp en 531 topp ta ut avgasventilerna ur den släng dom åt helvete, och ta avgasventilerna från din gamla topp och sätt i dom i din nya 531 smile

Okej ... Vad är det för speciellt med turbos avgasventiler då ? ?

Mvh // Charlie

Fölkesberg Racing =)

Volvoskadad
6 017 Inlägg
21 december 2008
Shallie skrev:
Spiike skrev:

Mvh // Charlie

läs i tråden wink

turbon har väl natriumkylda ventiler

Jonas

730 Inlägg
21 december 2008
Trådstartare
Volvo__Mannen skrev:
Shallie skrev:
Spiike skrev:

Mvh // Charlie

läs i tråden wink

turbon har väl natriumkylda ventiler

Jaa *pannslag* Bra att någon är vaken smile
Kommer direkt från sängen efter ett riktigt kalas smile

Fölkesberg Racing =)

Sök