5103
Sök

Jt avgassystem 3" till 940

Blyfot
829 Inlägg
21 december 2008
Trådstartare
Någon som åker med de? funderar på att köpa satsen med sport kat o en dämpare vad tror ni? Blir ljudet bra eller anus?

"bara en mor kan älska en sån son"

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
21 december 2008
Är en smaksak, alla tycker olika. Själv köpte jag en halvsats med 2st dämpare, bytte sen den första mot en mindre. Byggde också en 3" downpipe och köpte även en 3" sportkatt så jag fick ett komplett 3" system. Låter riktigt gött och låter absolut inte som en volvo.

Nu vet jag ju inte vad du har tänkt mer än jt-satsen?

Filkörning?
852 Inlägg
21 december 2008
Jag har JT's 3 tum hela vägen från turbo med sport katt och 2 dämpare på min saab.

Hörs inte så mycket in när man kör snällt men trampar man på ordentligt så vrålar det rätt gött smile

Enligt mig en perfekt kombination

MVH

Blyfot
829 Inlägg
21 december 2008
Trådstartare
de känns lite messigt med två dämpare och kat...

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
21 december 2008
volvokrille12 skrev:
de känns lite messigt med två dämpare och kat...

Som sagt så tycker alla olika, prova och se helt enkelt. Jag tyckte min lät för mycket med bara en dämpare, hade ont i öronen efter att man kört den. Min låter högt men inte störande nu, är perfekt.

Så det är helt upp till dig själv.

354 Inlägg
21 december 2008
Körde med jt på min saab 900, helsats utan kat. och en ljuddämpare,, Lät helt okay, men som sagt det är en smaksak.. Nu kör jag med 4" utan ljuddämpare ut genom frontspoilern wink

Blyfot
829 Inlägg
21 december 2008
Trådstartare
hur är de med passformen?

1 062 Inlägg
21 december 2008
tycker du ska köra på det med en dämpare... hade så på min 940 turbo, men sen tyckte ja d lät för lite, så d blev bara kisse å inga dämpare, kan säga att d lät riktgit gött då smile

Blyfot
829 Inlägg
21 december 2008
Trådstartare
Är de bra passform på deras system?

Volvo turbo trimmare
195 Inlägg
21 december 2008
Passformen e helt ok. Körde utan kat med 1dämpare.. Lät gott smile

Sök