5111
Sök

Bmw 525, skjuten topplockspackning = toppen skev?

601 Inlägg
3 december 2008
Trådstartare
Jag sköt topplockspackningen igår kväll. De två främre cylindrarna får vatten i sig och de bubblar utav bara ##&%/( i kylvätskebehållaren. Nu är frågan. Har pratat med några stycken, och alla säger att toppen nog är körd. Är det troligen så eller kan jag ha lite flyt att den är rak och inte skev som en banan?
Senast redigerat av Pedaal (3 december 2008)

DFFL
9 020 Inlägg
3 december 2008
Det enklaste är nog att ta reda på det själv istället för att förlita dig på gissningar härifrån.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Teknik Informatör
371 Inlägg
3 december 2008
jag skulle kallt räkna med att du får kolla den...kostar ju inte så många kr att be en firma plana den...det som kostar är ju om du vill tryck testa den för sprickor osv.

BMW E3 it takes one to catch one :)

601 Inlägg
3 december 2008
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Det enklaste är nog att ta reda på det själv istället för att förlita dig på gissningar härifrån.

Joo är sant, men tänkte få lite förhoppningar om att jag ska slippa det tongue

601 Inlägg
3 december 2008
Trådstartare
E3_Henrik skrev:
jag skulle kallt räkna med att du får kolla den...kostar ju inte så många kr att be en firma plana den...det som kostar är ju om du vill tryck testa den för sprickor osv.

trycktesta och sånt kan jag göra på skolan gratis smile Får riva toppen nu nån dag då och undersöka allting tongue

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
3 december 2008
Troligen är det väl så att topplockspackningen KAN ha gått p.g.a. att toppen har slagit sig. Jag skulle ju inte tro att det är tvärt om, d.v.s. toppen är skev eftersom topplockspackningen har gått.

Men det är rätt svårt att sitta och ge en diagnos över internet tongue

601 Inlägg
3 december 2008
Trådstartare
axelj skrev:
Troligen är det väl så att topplockspackningen KAN ha gått p.g.a. att toppen har slagit sig. Jag skulle ju inte tro att det är tvärt om, d.v.s. toppen är skev eftersom topplockspackningen har gått.

Men det är rätt svårt att sitta och ge en diagnos över internet tongue

Joo jag förstår det tongue Jaa, toppen kan ju ha fått sig en törn så att sedan packningen har gått.. hmm faan också, hade tänkt slippa skruva i större projekt med denna bil mad

12 086 Inlägg
3 december 2008
Packningen går ju oftast för att motorn kokar, i samma veva kan den bli skev och spricka.

I vilket fall måste du ju ta fän toppen, skruva av skiten och kolla. Sprickorna brukar gå från avgaskanalen till en vattenkanal. På m50, såg att du hade m20 nu..
Senast redigerat av JapMax (3 december 2008)

blacken
3 december 2008
Det är bara att lämna in och plana, Chansa aldrig med en alu topp..

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
3 december 2008
Det kostade mig 300kr att plana en topp (som för visso packnigen para gått pga dåligt sträckta bultar, dvs saab original) men det är inga pengar i förhållande till arbtsinsatsen för att göra om allt igen för att toppen är skev!

601 Inlägg
22 december 2008
Trådstartare
JapMax skrev:
Packningen går ju oftast för att motorn kokar, i samma veva kan den bli skev och spricka.

I vilket fall måste du ju ta fän toppen, skruva av skiten och kolla. Sprickorna brukar gå från avgaskanalen till en vattenkanal. På m50, såg att du hade m20 nu..

Joo men är en M50 påväg i wink den ligger fint bredvid bilen smile

601 Inlägg
22 december 2008
Trådstartare
bumpe skrev:
Det kostade mig 300kr att plana en topp (som för visso packnigen para gått pga dåligt sträckta bultar, dvs saab original) men det är inga pengar i förhållande till arbtsinsatsen för att göra om allt igen för att toppen är skev!

Toppen är planad tongue Kostade 400:-, Men kommer inte ha någon användning av det då jag ska stoppa i en M50B25 istället smile

Sök