5384
Sök

Vart sitter Tändmodulen på min sierra?

295 Inlägg
27 december 2008
Trådstartare
hej, sökte med hittade inget.  befarar att min tändmodul är kass på min ford sierra -87 med förgasare, då bilen tokslockna för mig på julafton!  men jag vet inte vart den sitter.
vore snällt om nån kunde länka bild eller dyligt;)   god fortsättning på er alla!

Vem fan är Nira, och varför ska han spruta åt mig?

150 Inlägg
27 december 2008
hej kika eller hör på fmcs.nu där vet dom garnterat.

Även den bästa kan göra fel, jag gjorde det en gång

377 Inlägg
27 december 2008
Den sitter på vänster framskärm. sitter en kontakt till den med ca 6-10 st stift

295 Inlägg
27 december 2008
Trådstartare
tyvärr, inte på min sierra. styrboxen sitter under täntspolen på vänster framskärm hmm   om man kollar på hur en tändmodul ser ut på mekonomen så finns det inget sånt i motorrummet, sitter den inne  styrboxen?

377 Inlägg
27 december 2008
Arnie skrev:
tyvärr, inte på min sierra. styrboxen sitter under täntspolen på vänster framskärm hmm   om man kollar på hur en tändmodul ser ut på mekonomen så finns det inget sånt i motorrummet, sitter den inne  styrboxen?

Hm. de va skumt???
Kan gå ut och kolla lite på mina sierror och se hur det sitter på dom..

295 Inlägg
27 december 2008
Trådstartare
ja visst är det.  enligt folk på fmcs.nu  så kan den mycket väl sitta i styrboxen om det är laser modellen.  pappa har en sierra laser och vi hittade ingen där heller, men vad jag vet så är inte min någon laser? stå då inget i pappren etc. :I

377 Inlägg
27 december 2008
om din far har en likadan som du så kan du väl låna hans styrbox och se om det är den som är problemet.
Hade en lazer som första bil och det ända stället det stog lazer på var under sidoblinkersena på framskärmen.

Sök