2348
Sök

Byte av tryckrör ??

369 Inlägg
29 december 2008
Trådstartare
Har funderat lite på att byta tryckröret i min saab.. Har bara funderingar för jag vet inte riktigt hur stört orginal tryckröret är för det är ovalt men det jag kanske ska köpa är 2.5"...  Kan detta ge några negativa effekter? det är ju större än org men hur mkt vet jag inte..  Men tex som senare laddtryck ?  Eller kanske bara är bra för motor får lite mer luft? hjälp :p

åh va man myser, när turbon den pyyser =)

371 Inlägg
29 december 2008
Det kan vara sämre att byta till ett grövre rör. i och med att du tappar lite i flöde.

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
29 december 2008
need_4_boost skrev:
Det kan vara sämre att byta till ett grövre rör. i och med att du tappar lite i flöde.

Hur vet du det? Flöde KAN man tappa, men det är alls inte säkert. Däremot tappar du lite gashastighet, vilket möjligtvis kan innebära att du tappar flöde.

371 Inlägg
29 december 2008
axelj skrev:
need_4_boost skrev:

Hur vet du det? Flöde KAN man tappa, men det är alls inte säkert. Däremot tappar du lite gashastighet, vilket möjligtvis kan innebära att du tappar flöde.

Menade gashastighet. fel av mig.

369 Inlägg
29 december 2008
Trådstartare
Okejokej så det är inget att köpa om jag inte vill tappa något i effekt då med andra ord? hmm

764 Inlägg
29 december 2008
_Robbzon_ skrev:
Okejokej så det är inget att köpa om jag inte vill tappa något i effekt då med andra ord? hmm

Det är jag inte säker på. Om man tänker såhär. Tillverkaren har dimensionerat rören efter originalbilen, och de är troligtvis optimala då! Men om man ändrar något, ex. höjer laddtrycket, så har vi försatt oss i en helt annan situation. Jag fattade det på din sida som att du har chippat bilen. Alltså känns det ganska logiskt att större rör KAN ge en viss prestandaökning eftersom du numera kör med högre laddtryck. Dock tror jag att skillnaden praktiskt taget inte ens är märkbar i en enbart chippad bil..

369 Inlägg
29 december 2008
Trådstartare
axelj skrev:
_Robbzon_ skrev:

Det är jag inte säker på. Om man tänker såhär. Tillverkaren har dimensionerat rören efter originalbilen, och de är troligtvis optimala då! Men om man ändrar något, ex. höjer laddtrycket, så har vi försatt oss i en helt annan situation. Jag fattade det på din sida som att du har chippat bilen. Alltså känns det ganska logiskt att större rör KAN ge en viss prestandaökning eftersom du numera kör med högre laddtryck. Dock tror jag att skillnaden praktiskt taget inte ens är märkbar i en enbart chippad bil..

Okejokej, japp den är steg 1 chippad av bsr.. Och jag funderar inte på tryckröret för att jag är ute efter högre prestanda utan mer för ser lite roligare ut under huven, men ändå vill jag absolut INTE förlora ngt på prestandan..

764 Inlägg
29 december 2008
_Robbzon_ skrev:
axelj skrev:
_Robbzon_ skrev:

Okejokej, japp den är steg 1 chippad av bsr.. Och jag funderar inte på tryckröret för att jag är ute efter högre prestanda utan mer för ser lite roligare ut under huven, men ändå vill jag absolut INTE förlora ngt på prestandan..

Du kan nog byta utan att oroa dig. Har mycket svårt att tänka mig att det ska göra någon skillnad. Du jagar ju trots allt inte hundradelar..

20 Inlägg
29 december 2008
är det tryckröret på streetgear.se som du pratar om ?
så kan du köpa det utan att oroa dig för tappad efekt (har precis betällt ett till min med tongue)
orginal tryckrör är 2" det nya är 2.5"

369 Inlägg
29 december 2008
Trådstartare
Kyozo skrev:
är det tryckröret på streetgear.se som du pratar om ?
så kan du köpa det utan att oroa dig för tappad efekt (har precis betällt ett till min med tongue)
orginal tryckrör är 2" det nya är 2.5"

Haha jappjapp det äre big_smile Lagom pris på det :p   

Men då beställer jag detta och skyller på er om det inte blir bra wink hehe

1 498 Inlägg
29 december 2008
Bara blingbling och oro vid sbp.

20 Inlägg
30 december 2008
ascona-tic skrev:

då får dom väll klia sig i skallen då det är väll aldrig fel att ha det fint och städat under locket tongue

369 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
Kyozo skrev:
ascona-tic skrev:

då får dom väll klia sig i skallen då det är väll aldrig fel att ha det fint och städat under locket tongue

Precis, då får dom vara jävligt griniga om de gnäller på det..

Sök