1765
Sök

Problem med ECU/Fjärrdosor (SAAB 900), väldigt tacksam för hjälp

4 Inlägg
22 februari 2006
Trådstartare
Hej! jag har problem med att mina fjärrnycklar inte fungerar, de lyser när man trycker på dem men inget händer med centrallås eller larm.

Så jag begav mig till en saab verkstad och de sa att det var ECU som var fel. De fick en sådan felkod när de körde datorn mot min saab.

nu när jag kom hem så sökte jag lite och såg att ECU har med turbon att göra?
jag blir väldigt fundersam då jag inte är så haj på det här sad

Har de på saab helt fel eller är det bara jag som är ute och cyklar?

Snälla hjälp mig

//kapaved

Saab 900 SE, 2.0T -96
Senast redigerat av kapaved (22 februari 2006)

Avstängd
1 106 Inlägg
23 februari 2006
Har du kollat om batteriet är hel? Du kanske måste byta batteri.

Jag är ägare av Saab 900/9-3 93-03
Senast redigerat av Saabare (23 februari 2006)

Livet startar vid 220 km/h

4 Inlägg
23 februari 2006
Trådstartare
Jag har 2st fjärrlås-kontroller, ingen av dem funkar. killen på saab testade att de skickade ut signaler vilket de gjorde. så jag "tror" att det ska vara bra batteri.

5 710 Inlägg
23 februari 2006
kapaved skrev:
nu när jag kom hem så sökte jag lite och såg att ECU har med turbon att göra?

ECU= Electronic Control Unit=Styrbox på svenska och du har en speciell även till centrallåset, förmodligen den verkstadskillen syftade på.

MVH Jonas
..............

4 Inlägg
23 februari 2006
Trådstartare
Tack, då känns det bättre.
Om jag nu hittar en sådan på skroten, måste jag ha med fjärr-dosorna då eller kan jag programmera om mina nuvarande till den nya styrboxen?

Avstängd
1 106 Inlägg
23 februari 2006
Du kan kolla på www.bildelsbasen.se eller www.laga.se . Jag kan tyvärr inte rekommendera annat.

Saab 9-3 98-03

Saab 900/9-3 93-03 Ägare till bilen
Senast redigerat av Saabare (23 februari 2006)

Livet startar vid 220 km/h

736 Inlägg
23 februari 2006
Jag har en 900 -96 med dosor, och jag vet att när battieriet på dem blir dåligt blir räckvidden mycket kort...typ 1 meter. För att sist inte funka alls. Det ser ut som de funkar, blinkar grönt när man trycker och så... Så jag rekommenderar att du byter batterier i nyckeldosan, det är inte dyrt...

4 Inlägg
23 februari 2006
Trådstartare
Tack för länkarna Saabare.

Jag ska testa byta batteri, är det nått jag kan göra själv? eller måste jag in till saab igen? Vad sitter det för batteri i?

12 Inlägg
31 december 2008
Tjenare allihopa!
Har en saab 900 årsmodell -95.
undrar om det är möjligt att sätta in fjärrlås (så att man trycker på en knapp så bilen öppnar sig) finns ju redan centrallås i bilen. med motot i förardörren, någon som har provat eller vet ifall det bara är att ansluta en mottagare med kontrollenhet? är det redan "förberett" så det bara är att plugga in?
Tacksam för snabba svar .gärna via pm
Gott nytt år!
/Gandson

Sök